Ritkán foglalkozunk külpolitikával, de most eljött az ideje. Nézzük, hogy szerepel az ukrajnai válság az interneten és a közösségi médián.
Az Index tett közzé egy posztot, hogy a Twitteren az ukrajnai válság iránti érdeklődés meghaladja az Oscar gála iránti érdeklődést.
A Twitterrel az a gond, hogy idehaza meglehetősen kevesen használják, pedig mi inkább arra voltunk kíváncsiak, vajon idehaza, mennyire nagy az érdeklődés az ukrán helyzettel kapcsolatban.
Ennek feltérképezésére a Google Trends szolgáltatásait használtuk, és arra voltunk kíváncsiak, hogy az elmúlt 7, illetve 30 napban mennyire kerestek rá az emberek az Ukrajna, Krím és Oscar szavakra.
Annyit előzetesként, hogy a Google Trends egyelőre csak február 28-ig lát el, tehát a legutolsó adatok péntekről származnak.
Az jól látszik, hogy a Maidanon történt események idején volt a legnagyobb érdeklődés az Ukrajnai események iránt, vélhetően a mostani krízis még ezt is meghaladhatja majd, ám mint említettem, egyelőre csak péntekig lát el a Trends.
Az is látszik, hogy először szerdán jelent meg érdeklődés a Krím félsziget iránt, de onnantól robbanásszerű az érdeklődés növekedése, amely olykor az Oscar gála iránti érdeklődést is meghaladta.
A Google fenti szolgáltatása persze nem csak a külpolitikai iránt érdeklődést mutatja meg, hanem nagyon jól használható más trendek követésére is, amit a keresőoptimalizálás és online marketing során is célszerű akár naponta használni.