Kezdőlap » E-gazdaság » A legnézettebb hazai weboldalak rangsora
E-gazdaság Keresőoptimalizálás

A legnézettebb hazai weboldalak rangsora

A legnézettebb hazai weboldalak listája

Közel 13 millióan látogatják meg naponta, a száz legnézettebb hazai weboldalt. Hírportálok, női magazinok, levelező- és apróhirdető oldalak szerepelnek a rangsor élen.

Az ite.hu online marketing hírportál állította össze a száz legnézettebb hazai weboldal rangsorát. A lista élén napi félmillió egyedi látogatóval álló oldalak állnak, a freemail, az origo, a startlap, az index és a blog.hu. A listavezető aprod.hu pontos látogatottsági adatai nem elérhetők, de a becslések szerint jelenleg ez lehet a legnézettebb hazai weboldal.

[alert variation=”alert-info”]Több látogatót, jobb helyezést szeretne weboldalának? Vegye fel velünk a kapcsolatot!>>>[/alert]

Az első tíz helyre befért még a hir24.hu, a nlcafe.hu, az idokep.hu és a port.hu is. Az első tíz alsó határ nagyjából 300 ezer egyedi látogatónál húzódik.

A táblázatban látható látogatottsági adatok a hazai weboldalak, hazai egyedi valós felhasználóinak számát mutatja január hónapra átlagolva. A mért adatok forrása a Gemius-Ipsos publikus adatbázisa, a b betűvel jelzett más webaudit szolgáltató, vagy egyéb becsült adat (részletesebben lásd lent). A táblázatban nem szerepelnek a külföldi oldalak (Google, Youtube, stb.) sem a külföldi látogatók.

Minden további ismertetés helyett álljon itt a száz legnézettebb hazai weboldal listája, majd utána a részletes elemzés.

hirdetés

A legnézettebb hazai weboldalak rangsora

A weboldalak mutatói

Javítás: Sok visszajelzés érkezett, amelyben az Alexa megbízhatatlanságát jelezték. Ezért itt egy kis javítást, bővebb magyarázatot adunk. Az Alexa lista arra szolgált, hogy ne maradjon ki véletlenül sem olyan oldal, amely nem rendelkezik webaudit adatokkal. A nagy oldalak rendelkeznek ilyen mért adatokkal, de egyes jelentős látogatottsággal rendelkező egyéb oldalak nem, ilyen pl. a torrentoldalak, a gyakorikerdesek.hu, likeblogok stb. Az Alexa abban segített, hogy ezeket a weboldalakt is észleljük, és megpróbáljunk másodlagos látogatottsági adatot szerezni hozzá. Ezeket a táblázatban b betűvel jelöltük. (Javítás vége.)

A táblázatban kilenc adatot ismertetünk. Az első oszlopban az adott weboldal helyezése látható a napi egyedi látogatószám alapján. A második oszlopban az adott weboldal domainje látható, míg a harmadik oszlopban a napi egyedi hazai látogatószám.
A felmérés legnehezebb része a ez utóbbi adatok összegyűjtése volt. Alapvetően három forrásból dolgoztunk, az Alexa webhelyrangsorával, a nyilvános webaudit adatokból, és egyéb forrásokból (médiaajánlatok, stb.).

A rangsor alapja az Alexa 500-as magyarországi rangsora volt. Ebből eltávolítottuk a külföldi oldalakat, majd az egyes weboldalakhoz kerestünk látogatottsági adatokat. Ahol rendelkezésre álltak, ott auditál, mért adatokat használtunk, ahol nem ott a médiaajánlatokban szereplő adatokból dolgoztunk. Ez utóbbiak csak becsült adatok, amelyet jeleztünk is a táblázatban. Ezt követően a rangsort más a valós látogatottsági adatok alapján újrarendeztük.

Sajnos számos weboldal esetén nem voltak elérhetőek nyilvános webaudit adatok, így ezeknél a médiajánlatokban, a Sales Houseok publikus adataiban, médiahírekben szereplő adatokhoz fordultak. Ezeket a táblázatban b betűvel jeleztük, hogy itt becsült adatokról van szó. Bár nyilván itt az adatok nem pontosak, ám az Alexa helyezés jól kontrolálta ezt a módszert. A százas listának negyede becsült adatból dolgozik, a többi mért látogatószámon alapul. Bár a lista nem teljes pontossággal mutatja a sorrendet, az alkalmazott módszerek segítségével jelentős hiba nem valószínű. A legnagyobb bizonytalanság a lista első felében található öt becsült látogatottságú oldalnál van. Sajnos épp a listavezető aprod.hu-nál nincsenek mért adatok, a becsült adatok forrása itt a HVG egyik ebben a témában írt cikke.

A táblázatban következő oszlopában közöljük az oldal jellegét is tájékoztatásképpen, bár a pontos besorolás nem volt minden esetben könnyű feladat, mégis információt ad az oldal jellegéről. Az ötödik oszlopban a domain regisztrálásának éve található. Ettől csak az aprod.hu esetében tértünk el, mivel itt viszonylag új brandről van szó, és a korább domain tulajdonos ettől teljesen eltérő oldalt üzemeltetett. A többi oldal esetén nem tudunk hasonló jelentőségű váltásról.

A hatodik, hetedik oszlopban a weboldalak erejét mutató számok találhatóak, amelyek elsősorban a keresőoptimalizálás során mutatja egy-egy oldal erejét. A PA, azaz Page Authority, és a DA, azaz Domain Authority a moz.com mérőszámai, és amely azt mutatják, hogy egy-egy weboldalnak mennyi esélye van, hogy jól szereplejen a Google találati listáján. A mutatók 0-100-ig terjedő logaritmikus skálán alapszanak, amely számos tényezőt, így az oldalra mutató linkek számát, erejét, bizalmi értékét és egyebeket vesznek figyelembe.
Végül az utolsó oszlopban szerepelnek az Alexa magyarországi rangsorában az oldalak által elfoglalt helyezések.

A látogatottsági ás Alexa adatok, ahol rendelkezésre álltak a 2014-es, január havi átlagos egyedi látogatószámot mutatják. Egyes esetekben, ahol ezek az adatok nem voltak elérhetőek, ettől némileg eltértünk, ezeket becsült adatként jelöltük meg.

Még annyit megjegyzésként, hogy az Alexa lista tartalmazza azokat a weboldalakat is, amelyek nem nevezhetőek magyarországi oldalaknak (Facebook, Google, Youtube, stb.) ezeket a listából kivettük, mert kizárólag a hazai oldalak rangsorára voltunk kíváncsiak.

A lista értékelése

A hazai weboldalak rangsorát nagyon sokféleképpen lehet értékelni, itt elsősorban a saját szubjektív észrevételeinket tesszük meg.
Az első talán legérdekesebb felfedezés, hogy milyen kicsi is a hazai internet. Bár rengeteg oldal létezik, a százas lista kevés meglepetést tartogat, általában olyan weboldalakról van szó, amelyet a legtöbb internethasználó ismer.

Vannak persze meglepetések a listán. Talán az egyik legnagyobb meglepetés a listavezető apróhirdető oldal, amely viszonylag új, és vélhetően az óriási médiakampánynak köszönheti vezető pozícióját.

A másik vaskos meglepetés a trash blogok megjelenése a százas listán. Ezek általában igénytelen megjelenésű, a fiatal korosztály megszólító „humoros” weboldalak, amelyek naponta több tízezer látogatót vonzanak. Bár itt csak a százas listát publikáltuk, a lista további részében számos hasonló trashblog szerepel igen előkelő helyen, jelentős látogatottság mellett.

Talán a lista egyik igazi meglepetése a gyakorikerdesek.hu előkelő helye. Az oldal látogatottsági adatai az oldalról származnak, és némileg ellentmondnak, de az Alexa helyezések megerősítik, hogy az oldal valóban napi több százezres látogatószámmal rendelkezik.
Témáját tekintve egyértelmű, hogy a híroldalak mind számban, mind látogatottságban a piacvezetők a hazai weben, de igen jól szerepelnek a női magazinoldalak is. Ezen a két csoporton túl hasonló arányban más téma már nem magaslik ki a mezőnyből. Jól szerepelnek a hirdetős-aukciós oldalak, jelen vannak a blogoldalak, ingyenes weboldalak, és hírgyűjtő oldalak is, de jelentős látogatottsággal bír, néhány régi és jól ismert levelező, időjárási, vagy gazdasági portál is.

A weboldalak között elég szép számmal szerepelnek a bankok, telefontársaságok és állami cégek weboldalai is, így a MÁV, a SZTAKI, vagy éppen a kormányzati portál.

A közösségi média és erotikus tartalmú oldalak nincsenek jelentős számban a listán. Ennek oka feltételezésünk szerint az, hogy a külföldi portálok ezt a piacot jórészt lefedik, így a hazai oldalak az általános érdeklődéshez képest viszonylag szerény látogatószámmal rendelkeznek.

Bár az oldalak böngészve jól látszik, hogy elsősorban a régi, jól ismert brandek lelhetőek fel, az is egyértelmű, hogy az internetes piacra még mindig jó eséllyel lehet betörni. Ezt példázza a jófogás.hu, vagy az apród.hu esete, amelyek alig három éve vannak jelen a hazai piacon, de nem régi a hir24.hu sem. Vannak olyan új kezdeményezések is, mint a 2011-es indítású hir.ma, vagy a cink.hu, amelyek szintén ráfértek a százas listára. Sőt, a hir.ma korábban a közösségi médiának köszönhetően ennél jóval előkelőbb helyen is szerepelt már.

Az is kiolvasható az adatokból, hogy a keresőoptimalizálás, és a linkháttér sem elengedhetetlen a sikerhez. Bár általában az erős linkháttérrel rendelkező oldalak jól szerepelnek, vannak igen gyenge mutatójú weboldalak is. Ez azt mutatja, hogy jó tartalommal, vagy éppen a célközönség igényeinek kiszolgálásával és a közösségi média bevonásával is lehet nagy látogatottságot biztosítani.

Bár itt csak a százas listát hoztuk nyilvánosságra, dolgozunk annak további bővítésén is, azonban egyelőre az első száz után egyre kevesebb mért adattal rendelkezünk, és egyre magasabb a becsült adatok aránya. Éppen ezért ezeket az adatokat a bizonytalanságok miatt nem publikáljuk most, ám tervezzük ennek pontosítását, és amennyiben ez sikeres lesz, úgy a lista további részét is bemutatjuk majd. Terveink szerint a listát rendszeresen frissítjük is, ha szeretnének hírt kapni a frissített, vagy bővített listáról, kérjük iratkozzanak fel hírlevelünkre, vagy csatlakozzanak Facebook, Google+ közösségeinkhez.

A lista összeállításához, kizárólag nyilvánosan elérhető adatokból dolgoztunk, amit a weboldal tulajdonosainak döntése alapján publikusak. Az esetleges hibákért felelőséget nem vállalunk.

Kérdéseiket, észrevételeiket várjuk a hozzászólásokban, vagy az info@ite.hu, vagy a 30/563-7749-es telefonszámon.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

31 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Az Alexánál ma már “kicsit” jobb adatokat ad a Similarweb, de ha még valaki nem is fogadja el, hogy jobb az a lista, azért máshogy néz ki, úgyhogy ezt a fentit nem tartanám “A” magyar 100-as listának. Ott ez a 100-as lista ez (a külföldi oldalak nincsenek kivéve): http://www.similarweb.com/country/hungary

  • Köszönöm a véleményét. Nem Ön az első akinek problémája van az ALexával. Szeretném hangsúlyozni, hogy nem az Alexa alapján állítottuk fel a listát, hanem a webaudit adatok alapján, az Alexát arra használtuk fel, hogy azok az oldalak se maradjanak ki, amelyek nem rendelkeznek webaudit adatokkal. Ezeknél az oldalaknál próbáltunk másodlagos forrásokat bevonni, tisztában léve azzal, hogy ezek közel sem tekinthetőek megbízhatónak, ezt jeleztük is a táblázatban.
    De köszönöm mégegyszer a véleményét, és a hasznos linket!

  • A statisztika eleve rossz, hiszen a WebAudit valójában nem oldalakat mér, hanem tetszőleges összevonást tesz lehetővé a kiadók számára. Ez azt jelenti, hogy sokszor egy-egy oldalnév alatt akár 20-50 különböző oldalból álló szájtcsoport is mérve van, amikben teljesen független szatellitoldalak is ott vannak, amiknek effektív semmi közük az anyagoldalhoz a mérést és a médiaértékesítést leszámítva. Ennek összehasonlítása egy-egy valódi tartalmi egységként megjelenő portállal teljesen értelmetlen. Tehát eleve a WebAudit számai sem jók semmire.

    Az Alexas “javítás” is teljesen értelmetlen, sőt, csak még rosszabbá teszi az egyébként is rossz összehasonlítást. Hiszen innentől kezdve a mérési eredmények még csak nem is azonos rendszerben születnek, hanem kettőben (Alexa és WebAudit) – tehát körte lesz összehasonlítva almával. Az Alexa egyébként sem méri a látogatottságot (mint a WebAudit), hanem csak extrapolálja azt egy abszolút nem reprezentatív és elenyésző minta alapján.

    Lényeg a lényeg: ennek az összehasonlításnak így az ég egy adta világon semmi értelme. A számokat elnézve egyébként jelentős részük teljesen irreális, és jóval fölé mutatnak az egyes oldalak saját médiaajánlataiban szereplő számoknak. Márpedig ők nyilván nem lefelé fogják kerekíteni a saját számaikat.

    • Kedves Rossz a webauditban van lehetőség a kiadók weboldalainak külön megtekintésére is a legtöbb oldal esetében, tehát ez a kritika nem állja meg a helyét, másrészt az Ipsos publikus adatbázisa is külön kiadók és külön weboldalakra bontható, tehát ez nem jelent problémát.
      Az Alexa esetében már írtuk, hogy ez csak sorvezető a webauditban nem szereplő oldalak megtalálására, a látogatottsági adatokat itt más helyekről gyűjtöttük össze.
      A médiaajánlatoknál pedig nem árt az óvatosság mert némely oldalnál olykor egy évnél is nagyobb a lemaradás, tehát ezeket is kritikusan kell értékelni.
      De köszönöm a javító szándékú hozzászólást, remélem sikerült eloszlatnia félreértéseket.

  • Szerintem ott sántít a dolog, hogy nincs benne a pornó mint olyan! Azt a közmondást pedig már az ősi dakoták is ismerték, hogy: az internet 90%a nettó pornó! Ezt valahogy nem látom ebben a felmérésben…!

    • Ennek az az oka, hogy elsősorban külföldi erot ikus oldalakat nézegetnek a magyar netezők, ahol a hazai weboldalak kevésbé tudnak labdába rúgni. ebbeől a listából pedig tudatosan kivettük a külföldi oldalakat, mert csak a magyar oldalakat akartuk rangsorolni, így nincs itt a google, ayoutube, de afacebook sem.

  • Érdekes, hogy az iwiw.hu sehol sincs a listán, pedig valaha az első helyen volt.

  • hiányolom a felsorolásból a Kuruc.info-t, esetleg pótolhatnátok, ha “véletlenül” kimaradt… 😉

    • Sok mindent át kellene “írni” ezen az oldalon, mert technikailag és seo ügyben sem a legjobb minta 🙂 Ezt viszont kárpótolja az éppen aktuális, (szelektált) minőségi tartalom!

      • Djarni, tőled egy fél dícséret, fél megrovás már felér egy Nobel-díj jelöléssel! 🙂
        Amúgy igazad van, ez egy WP sablon, amibe nem nyúltunk bele, najd egyszer elmesélem, hogy született egy nap alatt az ite. Majd ha lesz egy kis időnk a saját oldalunkra is, megcsináljuk. De a prioritás az ügyfelek oldala.

        • Ugye? Kellett valami jót is írni, hogy kinullázzam 😀

          Amúgy igen, ismerős.. Az embernek a saját dolgaira sosincs ideje. Ráadásul nálam ebből sok van sajnos..

  • Az apród.hu részéről meg tudom erősíteni a becsült egyedi látogatószámot, napi szinten 650 000 – 690 000 között mozog az egyedi látogatók száma.

  • Még csak annyit szeretnék kérdezni hogy fognak -e még ilyen felmérést végezni hogy mik a leglátogatottabb weboldalak

  • Bocsánat hogy megint ezzel zaklatom de nem tudna valami frissebbet belinkelni a netezési szokásokról mert én sehol sem találok.

  • Attila, nektek, itt az ite-n mennyi a látogatottság ? Vagy titok ? Ti pl. miért nem tesztek közzé számlálót, stb a honlapról/portálról ? Vagy nem látom én, hol van ?

    • Szia!

      Nekem az a szubjektív véleményem, hogy ezek a külső számlálók nem túl megbízhatóak, és általában a komolyabb portálokon nem szerepelnek számlálók. Ha hirdetőket keresnénk akkor természetesen egy médiaajánlatban az alapadatokat közzétennénk, de ezt egyelőre nem tervezzük, talán hamarosan.
      Nyilván a látogatószám nagyon szubjektv. Egy receptes oldal esetén a 10-100 ezer napi látogató bőven elérhető, egy kvantumfizikával foglalkozó oldalon a napi 50 is nagyon szép eredmény lehet.
      És igen egyelőre a weboldal látogatószáma nem publikus, ha hirdetőket keresünk majd, akkor nyilvános lesz.

  • A player.hu nevá weboldalt hiányolom. Meg annyit szeretnék kérdezni hogy lesz még ilyen felmérés?

    • A felmérés idején a player.hu a mi adataink szerint nem fért be a 100 legnézettebb hazai weboldal listájába. Egyébként nem sokkal maradt le, becslésünk szerint kb 120-130 helyen állhat, a belföldi forgalma 30-35 ezer körül lehett akkor.

      Elég sok támadást kaptunk a lista miatt, de vélhetően lesz, nagyjából félévente, de a módszertan némileg módosulni fog, pl. bekerülnek a külföldi látogatók is.

  • Az indulás éve adat biztosan nem stimmel több helyen. A többi adatnak is elég nehéz így hinni.

    • Kedves Józs!

      Az indulás éve a WebArchives adataiból származik. Ez valójában az első indexelés időpontja, ami nem pontosan fedi le az indulást. Illetve egyes oldalak esetén lehetett korábbi – más – tartalom az oldalon, így ezek valóban nem teljesen pontos adatok.
      A nézettségi adatok elsősorban belföldi adatokon alapulnak.