Kezdőlap » Linképítés » Linképítés árak – mi mennyi, és miért annyi?
Linképítés

Linképítés árak – mi mennyi, és miért annyi?

Linképítés

Mennyibe kerül ma a linképítés, milyen típusú linkeket lehet vásárolni és mennyi az áruk? Mi az oka az eltérő áraknak? Megpróbáljuk összefoglalni a legfőbb tudnivalókat.

Az első és legfontosabb tanácsunk. Ezer forint alatt ne vásároljunk linket, mert ez a link középtávon már többet árt, mint használ. Ha ennyit megjegyeztél ebből a cikkből, már nem volt hiába, de kezdjük az elején!

Ha feladtuk a természetes linkszerzés nemes, de nehezen kivitelezhető elvét, akkor nem marad más, mint a linkek vásárlása. Amiről tudni kell, hogy a Google bünteti, mégis szinte mindenki él vele. A Google ezzel tisztában van és igyekszik is büntetni azokat az oldalakat, amelyeket egyértelműen linkvásárláson ér. Ezt a célt szolgálja a Pingvin algoritmus, és a manuális büntetések. Éppen ezért a linképítés árai a Pingvin algoritmus megjelenése óta az elmúlt években drasztikusan emelkedtek. Ennek oka, hogy a biztonságosabb linkek megszerzése több ráfordítást igényel a linképítő részéről is. Vásárolhatunk tehát még ma is olcsó linkeket, de aki néhány száz forintért kínál linket, azt lehetőleg kerüljük el messze, mert nem ismeri a Google új játékszabályait, vagy a rövid távú haszon érdekében kárt okoz ügyfelének.

A katalóguslinképítés árai

A legolcsóbb linképítési típus a katalóguslinképítés. Ennek ára napjainkban néhány száz forint. A linkkatalógusok olyan oldalak, amelyek kizárólag linképítési célokat szolgálnak és tömegesen találhatóak bennük rövid, néhány soros szöveg kíséretében kimenő linkek, amelyek sokszor kulcsszavasak. A Google ezeket a linkeket kezdte el tömegesen büntetni a Pingvin algoritmussal, először 2012. április 22-én. Bár árukat tekintve ezek a legolcsóbb linkek, ma már senkinek nem ajánlom a használatukat.

Pr cikkek költsége

A következő szint a PR cikkeknek nevezett cikktáras oldalak. Ezek tulajdonképpen a katalógusok továbbfejlesztett változata. Általában olyan domainekről van szó, amelyek lejártak, a linképítő újraregisztrálta őket és általában természetes linkháttérrel rendelkeznek. Ide kerülnek ki 1000-1500 karakteres cikkek és ezekben egy link. A cikkeket általában kép is kíséri. A PR cikkek ára nagyjából 1000Ft-nál kezdődik és megy felfelé, általában az adott oldal PageRank értékétől függően.

A linképítési árak az ilyen típusú linkeknél sok mindentől függ. A cikkek hosszától, attól, hogy az oldalon van-e nem linkes tartalom, hogy van-e kép mellékelve, hogy mennyi link kerül ki az adott oldalra, és így tovább. Egy-egy erősebb oldalról akár 10.000 Ft-ba is kerülhet a link, de magas Pagerank 6-os, 7-es oldalról még ennek többszöröse is lehet az ár.

hirdetés

Ma ezek a linkek jól működnek, és túlélik a Pingvin algoritmust, kérdés, hogy mi lesz ezeknek az oldalaknak a jövője? Évekig kitartanak még, vagy előbb utóbb valamely algoritmus lefüleli őket? Vélhetően ez függ a használatuktól is, a nem tömegesen használt PR cikkes oldalak vélhetően sokáig erősíthetik oldalunkat.

Felmerül a kérdés, hogy a linképítés magas árait mi indokolja? Nos, először is ott van a domainek megszerzésének ára, és az ezzel járó munka, ami nem elhanyagolható. Ma már egyre nagyobb verseny van a minőségi domainekért, a megszerzésük nem könnyű feladat. Aztán az árakat növeli a domain és tárhely költség, a cikkírás költsége, és a kép biztosítása (lehetőleg jogtiszta felvételek). Ha mindezeket összerakjuk az 1000 forintos induló ár nem is magas.

Prémium linkek

A következő szint a prémium linkek. Ennél a linképítés árai már igen magasak. Az induló árak általában 10.000 Ft-nál kezdőnek, és elérhetik, vagy meghaladhatják az 50 ezer forintot is. Mit jelentenek a prémium linkek? Nos, ezek általában olyan cikkek, amelyet olvasott, akár több ezres, vagy tízezres napi látogatottsággal rendelkező oldalon helyeznek el. A cikkek teljesen természetesek, tehát nem reklámcikkekről van szó, és ebben kerül elhelyezésre egy természetesnek ható link. Ezeket a linkeket már algoritmussal nehéz lefülelni, a kockázatot inkább a manuális büntetés jelentheti, de ez Magyarországon még igen ritka.

A linképítés ára itt azért olyan magas, mert szükség van egy minőségi cikkre, és igen magas összegeket kell a linképítőnek fizetnie a publikáló oldal számára. Sokszor a linképítők hosszú távú szerződést kötnek, így tudják a kedvezőbb árakat kiharcolni. Éppen ezért sokszor olcsóbb linképítőn keresztül vásárolni linket, mintsem egyenként egyeztetni és keresni a publikálókat.

Magyarországon a fenti linképítési módok a legelterjedtebbek, de természetesen nagyon sok egyéb linképítési mód létezik, ahol az ár már nagyon egyedi, függően a témától, a megrendelés időtartamától stb.

Havi díjas linképítés

Igen gyakori, hogy a linképítő havi díjban, árban egyezik meg a weboldaltulajdonossal, és a fenti linképítési megoldások együttesét alkalmazza, tehát meghatározott számú PR cikkes link és néhány prémium link. Ez is a linképülés természetességét erősítheti, így jó megoldásnak tekinthető. Ilyen havidíjas megoldások esetén a linképítés árai általában 10.000 Ft-nál kezdődnek, és akár elérhetik, vagy meghaladhatják a 100.000 Ft-ot is.

Ha szeretne többet olvasni a lehetséges linképítési módokról, és a prémium linképítésről, ajánljuk linképítési tanfolyamunkat. Ha szeretne linképítésre ajánlatot kérni tőlünk, elérhetőek vagyunk az info@ite.hu címen.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

3 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • “A Google ezeket a linkeket kezdte el tömegesen büntetni a Pingvin algoritmussal, először 2012. április 22-én”
    Ezt a mondatot korrigálnám a saját tapasztalataimmal.

    A google már jóval előbb el kezdte ezeket büntetni, én már 2010. nyarán felhívtam a figyelmet “seo kollegák” számára, amiért jól meg is köveztek, hogy csak a linkkatalógusokat akarom lejáratni. Pedig a jelenség egyértelműen látható volt. Mindenesetre én már akkor felhagytam ezzel a (katalógusos) módszerrel, ráadásul már ettől korábban – párhuzamosan – el kezdtem a biztonságos módszert, ami a mai napig működik..

    • Szia!

      A tömegesen azt hiszem fontos kitétel. A katalógusok nagyon is jól működtek 2012-ig, erre ezernyi példa van, lehettek kivételek, de a döntő többségnek működött. 2011 elején a Panda már odavághatott a duplikált leírásokért, ez érinthette a katalógusokat is.
      Amúgy én azt gondolom, áltatjuk magunkat, ha azt hisszük, hogy a PR cikkek és a prémiumnak nevezett magánbloghálózatok nem rejtenek kockázatot. Ma még működnek, de ha a Google idehaza is komolyan körülnézne ez mehetne mind levesbe, főként a manuális büntetések miatt.

  • Igen, tömegesről beszélek én is, ami megkezdődött 2010-ben, csak nem kellett hozzá se pingvin, se panda. Ott volt, jelen volt. Egyszer csak azt vette észre az ember, hogy a best of 100-as katalógus listából egyik napról a másikra már csak 10-20-ba érdemes beküldeni.. Maga a büntetés egyébként “pingvin jellegű” volt, azt produkálta, hogy minden kifejezésre hátra dobta..

    Kockázat mindig van a SEO-ban, a rendelkezésre álló eszközökből a lehető legminimálisabb szinten kell tartani a kockázatot, ez a cél. Nyilván 0-ra redukálni nem lehet..

    Üdv.