Hasznos tanáccsal lepte meg a keresőoptimalizálókat egy volt Google alkalmazott. Azt ajánlja ne nyúljunk a már élő linkekhez.
Pontosabban szólva annyit közölt Twitter üzenetében, hogy a Google kevésbé bízik meg abban a linkben, amely az első észlelés után módosult.
Az üzenet közzétevője Pedro Dias a Google Webspam csapatának volt alkalmazottja, így értesülései igencsak pontosak lehetnek. Igen ritkán fordul elő, hogy egy volt Google alkalmazott valami hasznos információt elejt a Google algoritmusainak működéséről, éppen ezért az ilyen információk mindig nagy nyilvánosságot kapnak.
Diaz részleteket nem akart elárulni, ami érthető is, hiszen a Google az alkalmazottjaival szigorú titoktartási szerződést ír alá, így Diaz sem volt hajlandó megmondani, hogy amit leírt az személyes tapasztalat, vagy a Googlenál tapasztalt gyakorlat.
Mindenesetre a tanács logikusnak tűnik. Bár előfordulhat, hogy egy szerkesztő javít, vagy módosít egy linken, ez általában akkor történik, ha a link hibás. Az igen ritkán fordulhat elő, hogy a szerkesztő átírja mondjuk a horgonyszöveget. E mögött gyakran állhatnak SEO szempontok, így érthető, hogy a Google ezekre a linkekre kisebb bizalommal tekint.
Természetesen ez is oldalfüggő lehet. Egy ilyenfajta módosítás vélhetően a BBC oldalán nem okoz nagy bizalomvesztést, de egy kisebb bizalmú oldal esetén már gondot jelenthet.
Diaz a témához még annyit fűzött hozzá, hogy a bizalom csökkenése nem feltétlenül káros, vagy negatív hatású. Hogy ez pontosan mit jelent, az elég homályos. Talán csak annyit, hogy a link ereje csökken, de az ilyenfajta módosítás károsnak semmiképpen nem tekinthető.
Akárhogy is, tartsuk észbe a tanácsot és jól válasszuk meg a linkszöveget már az első alkalommal.