Kezdőlap » Prémium linképítés: a tartalom alapú linképítés

Prémium linképítés: a tartalom alapú linképítés

A linképítés magasiskolája

A linképítés magasiskolája, ha úgy szerzünk linket, ahogy azt a Google is elfogadhatónak tartja, ráadásul olyan oldalakról, amelyek relevánsak, és nagy bizalmúak. És mindezt úgy, hogy nem fizetünk a linkekért. Hihetetlennek hangzik, mégis működő módszerről van szó.

De ne legyenek illúzióink! Bár a linkekért nem kell fizetnünk, mégis ez a linképítés legdrágább módja, mivel rengeteg időt igényel és sok gyakorlatot. Nem véletlen, hogy idehaza alig alkalmazzák ezeket a linképítési módokat, holott az angol nyelvterületen ez a bevett gyakorlat és idehaza is ez a jövő.

Ha hosszútávra gondolkodunk, ez az a linképítési módszer, amit ajánlani tudunk.

Biztonságos, a Google által is elfogadott és erős, megbízható, releváns linkeket ad, amelyek még forgalmat is generálnak.

A legjobb linképítés a tartalom!

A tartalom alapú linképítés lényege, ahogy az a nevében is szerepel, az hogy olyan minőségű tartalmat hozunk létre,amelyet érdemes linkelni. Ehhez az kell, hogy az adott tartalom mind tartalmában, mind megjelenítésében kimagasló legyen a hazai webes kínálatból. Ez sok időt és pénzt vesz igénybe, de azért vannak olyan módszerek is, amelyek kevésbé erőforrás igényesek.

Fontos azt is látni, hogy önmagában a kimagasló tartalom kevés. Ezt a tartalmat népszerűsíteni kell. Fel kell rá hívni a figyelmet. Sajtóközleménnyel, bloggerek megkeresésével, szakmai oldalakkal történő kapcsolatépítéssel, és így tovább.

A tartalomalapú linképítés csak akkor működik, ha társul hozzá a tartalom népszerűsítése.
E nélkül nem megy.

A linképítés módjai

A tartalom alapú linképítésnek számtalan módja van. Itt most csak a legelterjedtebb módszereket ismertetjük, mivel idehaza ezek is újdonságnak számítanak.

  • infografika
  • adat megjelenítés/vizualizáció
  • white paper, azaz szakmai tanulmány
  • részletes – hogyan csináld – útmutatók
  • videó
  • képgaléria
  • ego vonzás
  • sajtóközlemény
  • vendégbloggolás
  • kalkulátorok és eszközök

Az első feladat szinte minden esetben a tartalom előállítása, majd a népszerűsítése. Ahhoz, hogy linket szerezzünk kapcsolatokat kell építeni. Ezek a kapcsolatok nem csak a linképítést segítik, hanem áttételesen növelik a szakmán belül ismertségünket és elismertségünket is. Ez ügyfeleket hozhat, felkérhetnek előadásokra, és sok olyan további hozadéka is lehet ami messze túlmutat a linképítésen. Mi most első sorban a linképítésre koncentrálunk.

Linképítés infografikával

Bár az infografika idehaza nem olyan népszerű, mint az angolszáz területen, de kétségtelen, hogy idehaza is terjedőben van. Egy-egy jól kitalált, és időzített igényes infografika szinte biztos linkszerzési mód. Milyen is egy jó inforgrafika? Erről külön tanulmányok szólnak, ezért itt csak néhány ötletet osztanánk meg.

Az útmutató írásának pillanatában az egyik legaktuálisabb politikai kérdés az internetadó. Az Index.hu készített egy nem túl igényes, de látványos és egyértelmű infografikát, arról hogy kinek milyen tevékenység mennyibe kerülne. Ez az infografika aztán gyorsan terjedt, de ehhez nem kell feltétlenül az Indexnek kiadni egy infografikát.

Egy pillanatnyi helyzetet kihasználva, bárki szerezhet akár tömegesen is linket, amit a nagy portálok is átvesznek.

De készíthetünk infografikát a párkeresési szokásokról, a legnagyobb balesetekről, vagy a legfurább tudományos kísérletekről. A lehetőségek száma szinte végtelen.

Az infografika előnye, hogy a közösségi oldalakon is gyorsan terjedhet, így sok emberhez eljut.

Ezt a terjedést akár fizetett reklámmal is segíthetjük.

Adat vizualizáció

Ez a módszer kicsit hasonlít az infografikához, de itt a tartalmat kevéssé lehet elvinni. A vizualizáció a mi oldalunkon jelenik meg és ezt hivatkozzák meg mások.

Az egyik ilyen legismertebb vizualizáció a Rock 100 éve, ami itt tekinthető meg:

http://www.concerthotels.com/100-years-of-rock

Aligha kell túlmagyarázni, hogy ez a tartalom, miért hozhat tömegesen linket. Az oldalt több mint 500 különböző domainről linkelték meg és több mint 100 ezer közösségi megosztást kapott. Ezeket az eredményeket aligha kell magyarázni.

linképítés adat vizualizációval

Miért tudott ilyen sikeres lenni ez a vizualizáció? Azért mert látványos volt, és azért mert interaktív. A zenékre kattintva egy-egy mintadalt is meghallgathattak az érdeklődők, és persze azért mert a zene sok embert érdekel.

De persze egy jó vizualizáció más témakörben is hozhat linkeket. A terjesztéshez érdemes a Facebookot használni.

Részletes – hogyan csináld – útmutatók

Készítsünk egy látványos, részletes útmutatót, amilyen a hazai piacon még nem lelhető fel, használjunk sok képet, ha tudunk videót és ha sikerült valóban minőséget létrehozni, akkor jó eséllyel számolhatunk azzal, hogy a tartalom linkeket is eredményez.

Az ilyen fajta linképítésre jó példa ez az útmutató is, amely – remélhetőleg – linkek sokaságát vonzza majd be, de ha maradunk a külföldi példánál, akkor a Moz.com keresőoptimalizálási útmutatója 1800 domainről kap linket. Nyilván idehaza erre kevés az esély, de itthon a verseny is kisebb.

Ezek az útmutatók a szakmai berkeken túl fórumokról, a gyakorikerdesek.hu oldalról is kaphat linkeket, és arra is van esély, hogy egy-egy magazin cikkében meghivatkozza azokat.

Fontos, hogy a minőség itt is kulcskérdés!

Kalkulátorok/SEO eszközök

Az interneten megtalálható hasznos eszközök és kalkulátorok tökéletes linkvonzó eszközök. Elég itt csak utalni a a különböző pénzügyi kalkulátorokra, vagy biztosítási díjtétel összehasonlító eszközökre, amelyek, ha felhasználóbarát módon vannak megalkotva akkor nagyon sok linket szerezhetnek nem csak fórumokról és blogoldalakról, hanem szakmai portálokról is.

Jó példa erre egy hazai elektronikai áruház, amely egy kalkulátort készített a vásárlói számára és nem mellékesen kapott egy linket az Origótól, ami ha megvenni akarta volna többszázezres kiadás lett volna. De talán jó példa az ite.hu SEO eszközei is, amelyet hét domain linkkel. Nem sok mondhatnánk, de mind természetes link, amit egyetlen aloldal hozott.

A kalkulátoroknál is fontos lehet az időzítés, jó példa erre a már korábban említett internetadó és az erre épült kalkulátor, de van más szezonális kalkulátor is, mint például a kötelező biztosítás.

Linképítés videóval

A Videó klasszikus eszköz, amellyel nem csak linkeket szerezhetünk, hanem ismertséget is. Persze ezen a területen van, aki óriási előnnyel indul (mint például az énekesek). Talán emlékeznek még az énekes Boggie látványos videójára, ami több millió megtekintést produkált a YouTube-on és nem mellékesen a fiatal énekesnő honlapjára 500 domain linkkel, a videónak köszönhetően.

De nem kell feltétlenül énekesnek lennünk egy sikeres videóhoz. Egy-egy vicces, látványos, vagy csak akár eredeti videóval is robbanthatunk a hazai piacon. Persze ehhez már célszerű profi szakemberek segítségét igénybe vennünk, mert a házi barkácsolású videókkal mindez nem érhető el.

Ha azonban szűkebb a költségvetésünk, se keseredjünk el. Idehaza a videós tanácsadás még gyermekcipőben jár. Egy-egy közérthető videóval is szerezhetünk linkeket, ha az valós problémára nyújt valós segítséget.

Sajtóközlemény/szakmai tanulmány

A sajtóközlemény az egyik kedvenc eszközünk, amivel igen sok linket lehet szerezni, ha megértjük mi hírértékű és mi nem. Egy igényes, sajtóhírrel, ami a hazai médiában még meg nem jelent adatokra támaszkodik, könnyen szerezhetünk linkeket, különösen a kisebb szakportálokon. Érdemes egyedi kutatást végezni, aminek az adatai aztán a sajtóközlemény gerincét adják. Célszerű látványos grafikonokat, ábrákat is csatolni a sajtóközleményhez, hogy javítsuk a megjelenési arányt.

A sajtóközleménnyel történő linkszerzésre jó példa az ite.hu kutatása, amely a hazai 100 legnézettebb weboldal listáját állította össze. A közel egy hónapos munka után előállt listát megküldtük a nagyobb online magazinoknak is.

Az eredmény ezidáig 15 hivatkozó domain, köztük olyan nagyoldalakról is, mint a profitline, vagy a prim.hu, és a természetes linkszerzés még ma is zajlik, hiszen olyan lista állt elő, amilyen idehaza még nem készült.

Linképítés lehetetlen területeken is

A tartalom alapú linképítésnek számos további módszere van. Sokan azt gondolják azonban, hogy az ilyen linkszerzés csak néhány területen működik, és lehetetlen a linkszerzés mondjuk egy duguláselhárító vállalkozónak, vagy éppen egy csoki webáruháznak.

A valóság azonban az, hogy a linképítés itt is működik. A fenti példák valósak. És egy jól célzott sajtóanyaggal és egy kis kutatással PR6-os oldalakról, napi több tízezres olvasóval rendelkező oldalakon is sikerült a linkszerzés.

A tartalom alapú linképítés azonban nem könnyű feladat. Sokszor kell grafikust, programozót, professzionális szövegírót segítségül hívni, nem árt, ha a kampány lebonyolítója rendelkezik sajtókapcsolatokkal is. És természetesen az eredmény sem garantálható úgy,mint a fizetett linkek esetén, ahol fix árért meghatározott darabszámú linket kapunk.

Ha azonban rászánjuk az időt, akkor bekerülhetünk a legnagyobb és legerősebb hazai oldalakra, mint az Index, az Origo, a Napi Gazdaság, az Index, , a Nők Lapja Cafe, vagy éppen a 444.hu.

Aki hosszú távon gondolkodik, annak célszerű a linképítését a prémium linképítésre fókuszálni. Itt ugyanis nincs kockázata a büntetésnek, ráadásul releváns látogatókat is szerezhetünk. És nem utolsó szempont, hogy a tartalomalapú linképítés során minőségi tartalmat állítunk elő nem pedig webszemetet, mint a szürke és feketekalapos linképítés során. Ezáltal javulhat a felhasználói élmény, és nőhet a szakmai ismertségünk, elismertségünk.

Végső soron ez a fajta linképítés, már márkaépítés is egyben.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.