Kezdőlap » Egyéb » Magyar Adwords fiókokból is tűnnek már el kulcsszó adatok
Egyéb

Magyar Adwords fiókokból is tűnnek már el kulcsszó adatok

google feltört weboldal algoritmus

Egy nap sem kellett és a magyar fiókokban is kezdenek eltűnni a részletes kulcsszóadatok, ráadásul újabb korlátozás körvonalazódik.

Ahogy tegnap beszámoltunk róla a Google Adwords kulcsszótervezője radikálisan átalakul. Bizonyos havi hirdetési költés alatt a kulcsszóadatok és időbeli eloszlás már nem jelenik meg, csak egy használhatatlan tartományadat.

Tegnap még reménykedtünk benne, hogy esetlegesen ez a magyar fiókokat nem érinti majd, de sajnos az ilyen változások hamar megérkeznek hozzánk is. Már többen jelezték portálunknak, hogy a magyar fiókjukban is megjelent a tartományadata a korábbi részletes adatok helyett.

Az alábbi képernyőfelvételt Sipos Csabának köszönhetjük, jól látható, hogy a megadott kulcsszavakra már nem konkrét számokat, hanem tartományt mutat a Google.

adwords-kulccszo

Nálunk ugyan ez még így jelenik meg:

hirdetés

seo-adwords

 

Mások is jelezték már, hogy hazai fiókokban ez a helyzet, de a mi esetünkben például látszanak még a konkrét adatok.

Egyelőre úgy tűnik az átállás folyamatban van, és független attól, hogy a fiókban volt-e korábban Adwords hirdetés vagy sem.

Vélhetően tehát csak órák vagy napok kérdése és minden hazai Adwords fiók átáll a tartomány adatokra. Ez pedig nagyon súlyos csapás a hazai microvállalkozókra, bár vannak, akik ezzel nem értenek egyet.

Megjelentek a kárörvendők

Sajnos a hazai közösségi médián is megjelentek azok az emberek, akik örülnek annak, hogy a Google fizetőssé tette a korábban ingyenes adatokat:

„Nekem tetszik a dolog, de én gonosz AdWords-ös vagyok.”

„Tessek AdWords ugynokseggel dolgoztatni. Egyebkent meg a legtobb kis hirdeto baromira nem ert az AdWordshoz es neki tokre mindegy mit mutat a tervezo.”

„Nagyon helyes, az átverős, lehúzógép SEO “szakértőknek annyi.”

És ez csak néhány a hozzászólások közül. Sajnos látszik, hogy azok, akik Adwords hirdetésekkel foglalkoznak elsősorban üzleti lehetőséget látnak a dologban.

Holott ez valójában mindenkinek fájdalmas dolog több okból is:

  • a keresőoptimalizálás költsége megdrágul, ez az ügyfeleknek hátrányos
  • a microvállalkozások lehetőségei csökkennek, sok projekt el sem indul
  • az Adwords ügynökségek konkurenciát kapnak, mert a SEO-ban érdekeltek is kénytelenek lesznek Adwords-sel foglalkozni
  • a microvállalkozások ismét hátrányba kerülnek a nagyobb hirdetőkkel szemben.

És a sort lehetne folytatni. Összességében drágább lesz a keresőoptimalizálás, aminek elsősorban a kis ügyfelek látják a kárát.

Az hogy ennek idehaza tudnak örülni, az meglehetősen szomorú dolog.

További lépések is lesznek

Ráadásul úgy tűnik a Google tovább fokozza a szigort. CassieH, Google alkalmazott, aki az eredeti hírt is bejelentette egy újabb hozzászólásban jelezte, hogy a lekérhető adatok mennyisége is korlátozva lesz és ez a nagy hirdetőket is érintheti majd. Tehát aki tegnap örült az ma már esetleg aggódhat.

Egy másik Google alkalmazott szintén a Google fórumán annyit tett hozzá még a dologhoz, hogy a Google azon elképzelései, hogy a kulcsszótervezőt teljesen ingyenesen adja nem vált be. Illetve annyit tett hozzá, hogy egy ingyenes eszköz ajándék és hogy ajándék lónak ne nézd a fogát.

Magyarán szólva örüljünk, hogy a Google legalább a tartomány adatokat ingyen adja.

Persze érthető az a megközelítés, hogy a Google a saját eszközéből pénzhez szeretne jutni. Ugyanakkor kissé visszás is a dolog, hiszen a Google nem más, mint egy kereső, ami a tartalmakat szinte száz százalékban mások szellemi termékei között kutakodva állítja elő. A Google semmi a weboldalak nélkül.

Persze a weboldalak és tulajdonosaik egyenként ki vannak szolgáltatva a Googlenak, hiszen a keresőpiacon idehaza 97%-os a részaránya. Talán ideje lenne, hogy más versenyző is színre lépjen.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

4 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Hmmm! Nagyon jó cikksorozat! Köszi az infót! Megmondom őszintén, nem lepett meg a Google húzása! Manapság ritka az igazán jó weboldal! A SEO elkorcsosult! Mindenki gyorsan és ráadásul óriási konverziót akar elérni. A gagyi weboldalak elárasztják a világot. Ezeknek az oldalaknak csak egy esélyük van: A hirdetés! Akkor miért ne húzzon le Google bácsi minél több pénzt tőlük? “Gondolhatják” Nekik nem érdekük, hogy egy weboldal jó legyen! A cikkben említettétek a “negatív szemléletű hozzászólókat”: Nekik csak annyit üzennék: A SEO nem itt kezdődik! Más: Lassan új világ köszönt be (Panda fejlesztés)! Saját vélemény: Itt az ideje visszanyúlni az alapokhoz, egyben követni a trendeket! Készítsetek minőségi weboldalakat egyedi tartalommal, ahol a cikk nem -vel kezdődik. Igen, a kulcsszó kutatás nehezebb lesz, de ezért szép a SEO!

    • Szia!

      Köszi a hozzászólást. egy dologra reagálnék, sajnos a SEO-nak valóban elég rossz a híre, amit elsősorban a Pingvin előtti linképítésnek köszönhet. Ugyanakkor aki erről lemond annak hosszú távon igen nehéz lesz boldogulni az online piacon.

  • Üdv!

    Nem ez volt az első olyan lépése a google-nak sajnos, amit fizetőssé tett.
    A linkkatalógusok és webkatalógusok kora már úgy tűnik lejárt, vagy nagyon a végét járja.
    Természetesen ezzel a lépésükkel sok embert hoznak nehéz helyzetbe, főként a SEO terén.
    Mindenesetre a kárörvendők álláspontját sem igazán értem. Mire jó ez?