Október 17-én a Google Plus felhasználók száma átlépte a mágikus 2 milliárdos határt, ezzel messze megelőzve a Facebook felhasználók számát.
Amikor ezt a bejegyzést írjuk a Google Plus felhasználók száma valahol 2 milliárd hatvan millió körül alakul. Hogy honnan származik az adat? Egyenesen a Google-tól, még ha nem is közvetlenül. Érdemes Greg Miernickzi oldalát megnézni, hogy honnan gyűjtik az adatokat. Nem egyszerűen becslésről van szó, hanem igen pontos adatokról.
Talán sokan legyintenek, hogy ez a kétmilliárdos szám csak elviekben létezik. Nos, ez részben igaz, részben nem. Annyiban igaz, hogy ebből a kétmilliárd felhasználóból kevesen használják a Google Plus oldalait aktívan. A becslések szerint mintegy 300 millió felhasználó használja legalább havonta egyszer a Google közösségi oldalát.
A kétmilliárdos szám felett mégsem szabad elsiklani, ugyanis ezek a felhasználók használják a a Google valamelyik szolgáltatást. Lehet ez a Gmail, a YouTube, a Google Analytics, az Adwords, vagy bármely más a Google számtalan szolgáltatása közül. A lényeg, hogy ez a kétmilliárd felhasználó bizonyosan nem véletlenül regisztrált a Google-ra.
És ha ehhez a számhoz mérjük a Facebook táborát, akkor láthatjuk, hogy a Google elmaradása, valójában nem is elmaradás. A Facebook tábora jelenleg 1,3 milliárd fő, azaz aktív felhasználó, akik havonta legalább egyszer használják a közösségi oldalt. Ehhez a számhoz képest a Google Plus, mint közösségi oldal valóban jelentéktelenebb, de a kétmilliárdos számmal a Google vezet.
És gondoljunk csak bele mit jelent ez a szám! 2012-ben a Google eldobta a számos szolgáltatásához tartozó egyedi felhasználási jogokat és az összes szolgáltatást egyetlen új fiókban egyesítette. Ha valaki ezután használni akarta a Google szolgáltatásait, sokszor be kellett jelentkezni a Google Plus fiókba, és gyakran bejelentkezve is maradt. Ezek a felhasználók adatok milliárdjait küldik a Googlenak, többek között a böngészési szokásaikról, de természetesen a Google belelát az e-mail fiókjukba, tudhatja a tartózkodási helyüket és így tovább.
Ezzel nem csak jobb felhasználói élményt tud nyújtani, de természetesen jobb és célzottabb reklámokat is tud a Google felhasználók elé helyezni. És ez az igazi jelentősége a Google fiókoknak, és az, hogy mennyi a Google Plus felhasználói oldalak aktív felhasználószáma ezek után már nem is olyan fontos.