Matt Cutts egy újabb videóval jelentkezett, amelyben egy megkeresés kapcsán mondta el gondolatait, a Google algoritmus frissítésekről.

A kérdés lényeg az volt, hogy a gyakori algoritmus frissítések miatt egyre nehezebb bízni a Google-ban, és érdemes-e a közösségi médiára építkezni, a Google helyett. Bár a kérdés kissé naiv, mégis néhány vonatkozásban érdekes lehet.
Matt Cutts elmondja, hogy a Google folyamatosan módosítja algoritmusát, és ez nem változott lényegesen az elmúlt időszakban. A Google-nak mindig az a célja, hogy a legjobb minőségű találati listát állítsa elő, így folyamatosan napirenden vannak az algoritmus frissítések (egy korábbi nyilatkozat szerint évente 5-600 algoritmus frissítés fut le, ezek közül csak az erőteljesebb hatásúakat érzékeljük).
Matt Cutts azt is elmondta, hogy az algoritmus frissítések nem árthatnak egy weboldalnak, ha az a célja, ami a Google-nak is, azaz a minél jobb találati lista összeállítása. Ha a weboldal kiemelkedő tartalmat nyújt, akkor a találati listán is jól fog szerepelni, függetlenül az algoritmus frissítésektől.
A Google webszemét ellen küzdő osztályának vezetője azt is elmondta, hogy a Google egyre jobban képes érzékelni azokat a manipulációs szándékú linkeket és egyéb trükköket, amelynek célja a találati lista befolyásolása. A fekete kalapos módszerrel egyre nehezebb lesz sikereket elérni, és a Google egyre jobb hatásfokkal leplezi le ezeket a szándékokat.
A kérdés másik felével kapcsolatban azt mondta, hogy szerinte a közösségi média egy teljesen más asztal, mint a keresőoptimalizálás. Célszerű lehet, ha szolgáltatásainkat nem csak egyetlen csatornára építjük, lehet ez a közösségi média, a szóbeszéd utáni terjesztés, a szaknévsor, a TV-s hirdetés és bármi egyéb.
A teljes videó itt tekinthető meg:

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. „Egyre nehezebb lesz spammelni a Google-t ”

    A webszemét ellen küzdő osztályvezetőnek gyakorlatilag ez a központi üzenete, amióta megjelent a színen, hogy „segítse” a webmestereket; és ez lesz tíz év múlva is.

    Az ún. spam pedig valószínűleg soha nem fog eltűnni – egyrészt mivel az algoritmus a folyamatos fejlődés révén legfeljebb tartja a lépést a „sötét” oldallal; másrészt mert a spam Google-féle definíciója folyamatosan változik. Éppen ezért hasznavehetetlen a következő kijelentés:

    „az algoritmus frissítések nem árthatnak egy weboldalnak, ha az a célja, ami a Google-nak is”

    ugyanis a Google célja novemberben már lehet, hogy más, mint októberben.

    Tökéletes esettanulmány (talán érdemes lenne az ite.hu-n is feldolgozni) arról, hogy végső soron miért kilátástalan a Google „céljainak”, szabályainak, elvárásainak lekövetése, és miért hordoz alapvető kockázatot még az is, ha valaki az általuk kommunikált információkra alapoz:

    http://searchengineland.com/the-structured-data-bruhaha-at-smx-east-174142

    1. Köszönöm a linket!
      Én azért egy kicsit másképpen látom a dolgokat. Nyilván a Goolgenak is alkalmazkodnia kell a sötét oldalhoz. Ha valami ami régen természetes volt, idővel spammé válik, akkor a Googlenak is le kell követni ezeket a változásokat.
      Egy példa, ma a tömeges katalóguslink egyértelműen Sspamnek számít, de a web hőskorában teljesen természetes volt. Nem gondolom, hogy egy alkalmazott technika, ami később válik spammé egy oldal büntetését eredményezné, ha nem tömegesen volt alkalmazva.

      A keresőoptimalizálásban és így a linképítésben is éppen ezért kell nagyon sok lábon állni, mert a büntetést általában a túlzott egyoldalúság eredményezi.

      1. „ami régen természetes volt, idővel spammé válik”

        Ha elolvasod a belinkelt cikket, látni fogod, hogy nem erről szól.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

augusztus 28, 2023

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

június 16, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a link vagy hiperhivatkozás? A

június 15, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a horgonyszöveg? A horgonyszöveg, (vagy


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!