A Google Webspam osztályának vezetője bejelentette, hogy 2015-ig nem tér vissza a munkájához. Közben a Bing arca is távozik.
Idén nyáron jelentette be Matt Cutts a Google Webspam osztályának vezetője, hogy október végéig a SEO társadalom kénytelen lesz nélkülözni személyét, mivel hosszabb szabadságot vesz ki. A visszatértét akkor 2014 októberére ígérte, ám a hét végén Twitter üzenetben jelezte, hogy meghosszabbítja szabadságát és 2015-ig nem tér vissza a Google-hoz.
Matt Cutts szerint az osztály elsőrangú munkát végez nélküle is, így nem létkérdés a visszatérése, ezért 2015-ig elnyújtja a szabadságát.
Azt hiszem sokan vitatkoznánk azzal, hogy valóban olyan elsőrangú munkát végez-e a Google, különösen a mostani Pingvin frissítés láttán, de ez mellékes, a tény az, hogy a Google arcát, továbbra is nélkülözni kénytelenek a webmesterek.
Bár tény az is, hogy John Mueller, vagy Pierre Far jól helyettesíti Matt Cuttsot, és talán több információt is közölnek, mint szűkszavú főnökük.
Matt Cutts 2000-ben került a Googlehoz, és 2004 óta, tehát tíz esztendeje dolgozik a webspam elleni osztályon, amely a Google büntetésekért is felelős. Éppen ezért személye gyakran állt a támadások kereszttüzében.
Érdekesség, hogy ezzel a bejelentéssel szinte egy időben jelezte Dunae Forrester a Bing munkatársa, hogy a Microsoftnál zajló leépítések miatt távozik a cégtől. Forester Matt Cuttshoz hasonlóan a Bing arca volt a webmesterek felé.
A kommunikáció továbbra sem fontos a keresőcégeknek
Bár a konkrét személyek talán kevésbé fontosak, azonban ezek a leépítések jól jelzik, hogy a keresőóriások számára mind a mai napig nem lényeges szempont a webmesterek felé történő kommunikáció, még csak látszat szinten sem.
Azt gondolom, hogy nehezen érthető, hogy egy olyan komoly algoritmus frissítéskor, amit weboldal tulajdonosok százezrei várnak világszerte, miért nem lehet egy hivatalos nyilatkozatot kiadnia a Googlenak, miért esetleges Google Plus bejegyzésekből kapunk részben egymásnak ellenmondó nyilatkozatokat.
Az érthető, hogy a keresőknek nem céljuk az algoritmusváltoztatások kommunikálása, de legalább alapszinten, vagy látszólagosan kommunikálhatnának a webmesterekkel, hiszen vállalkozások és emberek megélhetése múlik egy-egy frissítésen.