Közismert, hogy ha egy url áthelyezünk, akkor a régi url át kell irányítani az új url-ekre, de meddig, tartsuk fenn az átirányításokat?

A Google szerencsére a fenti helyzetre is ad tanácsot. Tételezzük fel, hogy valaki a régi HTML alapú weboldalát egy modern CMS rendszerre cseréli fel.

Természetesen ilyenkor jó eséllyel megváltoznak az url-ek is. Ilyenkor keresőoptimalizálási szempontból alapfeladat a régi url-ek átirányítása az új url-ekre, ahová a tartalom került, hiszen ilyen esetben az új url-ek megöröklik a régi url-ek helyezéseit a találati listán és azok eddig összegyűjtött pozitív szignáljait. Az átirányításokat az un. 301-es átirányítással kell végrehajtani.

A kérdés már csak az meddig tartsuk fenn ezeket az átirányításokat?

John Mueller, a Google szóvivője egy webmester kérdésre ebben a kérdésben adott tanácsokat. Lássuk mit mondott pontosan:

„Elméletileg a 301-es átirányítás egy állandó átirányítás, így elméletileg örökké fenn kell állnia. Gyakorlati szempontból természetesen, nem ésszerű, hogy valamit örökké fenntartunk.

Hirdetés

hirdetés

A gyakorlatban, ha észleljük, hogy ez egy állandó átirányítás, akkor ezt igyekszünk fejben tartani a jövőre nézve. Tehát ha áthelyezted a weboldaladat és képesek voltunk észlelni az áthelyezést, ami beletelhet fél, vagy akár egy évbe is, akkor leveheted az átirányítást. Egy dolog van, amit észben kell tartani. Ha a régi url-re még mutat link, akkor annak megvan az esélye, hogy a régi url-t is mutatjuk a találati listán, ha lekerül a 301-es átirányítás.

Ha áthelyezed a weboldaladat, akkor érdemes az útmutatásunkat követni, aminek része az is, hogy jelzed a linkelő oldalaknak, hogy az oldal átköltözött, és hogy javítsák ki a régi linkeket. Ellenkező esetben a felhasználó kattinthat a linkre, és ez 404-es oldalra viheti, vagy akár egy parkoló domainre, ami nagyon rossz felhasználói élményt eredményez.”

Így szól tehát a Google szóvivőjének tanácsa. Amit érdemes ebből megjegyezni, hogy legalább egy évig fenn kell tartani a 301-es átirányításokat.  A másik tanács, hogy ha a régi url kap linket, akkor célszerű kérni a linkek javítását. Én ezt nem tartom túl életszerűnek, így inkább azt javasolnám, hogy ahol ezt tudjuk tegyük meg, de egyébként ezeknél az oldalaknál hagyjuk meg a 301-es átirányításokat.

És hogy honnan tudjuk, hogy egy oldalra mutat külső link? Nos használhatunk olyan eszközöket, mint a Majestic, vagy az Ahref, de érdemes figyelni a Search Console-ban a 404-es oldalakat, és ott ellenőrizni, hogy kapnak-e ezek az oldalak külső forrásból linket. Ha igen, akkor azoknál állítsuk vissza az átirányítást.

Én személy szerint keresőoptimalizálási szempontból is azt javaslom, hogy a külső linket kapó oldalaknál, ha egy mód van rá, tartsuk fenn a 301-es átirányítást, mert esetlegesen ennek hiány a linkerő gyengülését eredményezheti.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Személyes tapasztalatom az, hogy a Google szerverei mélyéről néha-néha előbányász adatokat és évtizedes távolságokból is előjönnek linkek (pl: webarchive-ból). Ezért én megtartom az átirányítást mindig.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

március 1, 2017

28MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Közismert, hogy ha egy url áthelyezünk, akkor

május 12, 2016

28MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy weboldal átalakítása szükségszerű, de nagyon komoly

február 3, 2016

28MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Átirányításra a 301-es átirányítást használjuk, de mi

június 24, 2015

28MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás John Mueller a Google Webmester Hangoutján beszélt


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!