Kezdőlap » Tartalommarketing » Mennyi az ideális tartalom egy weboldalon?
Tartalommarketing

Mennyi az ideális tartalom egy weboldalon?

vendég bejegyzés, azaz bloggolás

Hány karakter egy weboldal optimális tartalma? Nos SEO szempontból általában a minél hosszabb, annál jobb elv érvényesül. De mégis hány karakter?

Gyakran keresnek meg minket weboldal tulajdonosok, hogy miképpen javíthatnák oldaluk helyezését, és a leggyakrabban előforduló tanácsunk az, hogy bővítsék oldaluk tartalmát. Ezt követi a következő kérdés, hogy mégis nagyjából milyen hosszú tartalomra van szükség?

Természetesen a válasz függ attól, hogy pontosan milyen weboldalról beszélünk, de érdemes elgondolkodni azon, hogy egy felmérés szerint az első három helyezett oldalak átlagos szószáma 2000 szó felett van, és az első tízbe nemigen lehet bekerülni 1500 szó alatt. Természetesen ez az angolszász nyelvterület, idehaza még valamivel könnyebb a helyzet, azaz kevesebb tartalom is elég lehet a sikerhez. És persze sok más SEO mutató is szerepet játszik egy oldal helyezésében (domain, oldal linkereje, felhasználói adatok, stb.), de azért ezek az összesített adatok elgondolkodtatóak.

Idehaza még jellemzően az 1000-2500 karakteres cikkek az elterjedtek, azaz nagyjából 150-350 szó körüli tartalmakat kínálnak a weboldalak. Ez nagyjából egy A4-es oldalnak felel meg, és mint látszik, lényegesen elmarad a külföldi adatoktól.

SEO szakértők szerint

A statisztikák mellett érdemes néhány SEO szakértő véleményét is meghallgatni. Brian Dean, arra esküszik, hogy 1000 szó alatt nem érdemes tartalmat készíteni, olyan versenyben ahol vannak komoly vetélytársak.

Neil Patel, marketinguru, új blogjának indításakor még ezen is túlmegy és az egyes blogbejegyzéseinek hossza 4000-8000 szó hosszúságú. Extrém hossznak tűnhet, de az eredmények őt igazolják. Új oldalának havi organikus látogatószáma nyolc hónap alatt elérte a 25 ezer látogatót egy szűk szegmensben.

hirdetés

Mi az ite.hu esetén kettős stratégiát folytatunk, a napi híreknél a cikkek hossza általában 300-700 szó közötti, de a kiemelten fontos tartalmak esetén inkább az 1000-2500 szóhosszúságú cikkeket preferáljuk, de van olyan írásunk is, amely 8500 szó hosszúságú. Ezek szinte kivétel nélkül az első három helyen vannak a találati listán.

A hosszú szövegnek természetesen csak akkor van értelme, ha azt tartalommal is meg tudjuk tölteni, és nem a keresőrobotoknak gyártunk szövegeket, hanem a felhasználóknak. Természetesen nem mellékes módon ezek igen sok longtail találatot is bevonzanak, jellemzően többszörösét annak, amit a legfőbb kulcsszó behoz.

Mennyi tehát akkor az ideális cikkhossz?

A válasz az, hogy a minél hosszabb. A minimum a 300, ha komolyan gondoljuk a versenyt, akkor 1000, ha nyerni akarunk, akkor a határ a csillagos ég. De ne feledjük, csak akkor, ha ez a tartalom valóban értékes és nem csak a motoroknak gyártott szóhalmaz.

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • És tegyük hozzá azt is, hogy olvasóként nagyon fontos, hogy hosszú cikket kapjunk, talán még a SEO hatásnál is fontosabb.

    Erre akkor döbbentem rá, amikor (angol) szócikk oldalunknál végre sikerült nagyon jó, szép stílusú írókat találni, sok munkával tökéletes témákat kutattam fel, illetve a mobil verzió is az egyik legjobb tervem lett, erre a tesztelés során egy top10 szócikket 400-400 szó hosszú cikkenként tettünk fel.

    Rendkívül idegesítő volt, hogy alig kezdem el olvasni a cikket, már a Next gombra kellett kattintani, teljesen kizökkentett, elvette az olvasás élményét. Rögtön átszerveztem top 10-7, top 6-4 és top 3-1 szekciókra a lapozást, így szép, igényes 1200-2000 szavas cikkek jöttek létre.

    Az eredemény: kényelmes lapozás, kiváló élmény. Voltak félelmek, hogy a 10×400 szavas cikk több látogatót hozna a Google SERP-ről, mint a 3×1500-2000 szavas cikkek, de ezek nem igazolódtak be.

    • Köszi, ez tanulságos volt. Én is arra esküszöm, hogy inkább írjunk egy hosszú cikket, mint 20 rövidet. Sajnos ez a hírportál jelleg miatt olykor megbicsaklik, de valahol kompromisszumot kell hozni.