Mennyi időbe telik, mire a linképítő eredményt hoz? A Moz elemzése most végre kézzelfogható válaszokat nyújt. Fontos tanulmány!

Mikorra látszik a linképítés eredménye? Ez az egyik leggyakoribb kérdés, amit feltesznek az ügyfelek egy linképítőnek. A válasz nem könnyű, de most a Moz statisztikája segíthet konkrét válaszokat adni.

Kristina Kledzik a Moz.com linképítője és most összegyűjtötte a saját adataikat.  A moz.com 200 ezer indexelt oldallal rendelkezik, és havonta több száz természetes linket kap, részben ismertségének, részben Kledzik munkásságának köszönhetően.

Kledizik 76 olyan url-t vizsgált meg, amelynek tartalma az elmúlt hat hónapban nem változott, de kapott maximum 1-2 természetes linket.

Aki ismeri a Moz.com oldalait tudhatja, hogy rengeteg hasznos anyag olvasható blogoldalukon. Ezek az aloldalak időnként kapnak egy-egy linket és ezek a természetes linkek remek lehetőség arra, hogy ellenőrizzék, hogy a linkelést követően mennyi idő múlva érződik a linkek hatása a helyezésekre.

Eredményes 10 hét után

Klednik munkájának hála, most végre rendelkezünk egy grafikonnal, amelyen be tudjuk mutatni, hogy a linkek várhatóan mennyi idő múlva hatnak. Az eredmények, ha nem is forradalmiak, de igencsak meglepőek.

Hirdetés

hirdetés

linképítés hatása

A Moz eredményei szerint a linkelést követően 10 hetet(!) kell várnunk, mire egy helyezésjavulás észlelhetővé válik.

Az adatok érdekessége, hogy nagyjából 17 héttel az első linkelést követően után újabb egy helyezés előrelépésre lehet számítani, ami később tovább fokozódik a 22. hét környékén már három helyezéssel javult az oldalak pozíciója.

Rosszabb helyezés, nagyobb javulás

Klednik külön vizsgálta az egyes kulcsszavak helyezésének változását attól függően, hogy azok a linkelés előtt milyen pozícióban voltak.

linképítés különböző hatása

A tanulság – nem meglepő módon – az volt, hogy a helyezés változás sokkal erőteljesebb azoknál az oldalaknál, amelyek a találati listán hátrébb helyezkedtek el.

A grafikonról jól leolvasható, hogy azok az oldalak, amelyek a Google találati listájának második oldalán voltak, jellemzően 10 helyezést javultak az időszak alatt, míg azok az oldalak, amelyek már induláskor benne voltak az első tízben jellemzően csak 3 helyezésnyit tudtak erősödni.

Erősebb oldal, jobb helyezésnövekedés

Bár nem meglepő dolog, de Klednik azt is kimutatta, hogy ha a hivatkozó weboldal, ahonnan a link érkezik erősebb linkprofillal, itt Domain Authorityval rendelkezik, akkor a helyezés javulás is sokkal erőteljesebb lehet.

linkelés moz

Míg a DA0-25 értékű oldalakról érkező linkek csak két előrelépést eredményeztek, addig a DA25-50 közötti oldalakról érkező linkek öt előrelépést hoztak a találati listán.

Az eredmény nem meglepő, de a számszerűsítés mindenképpen nagyon fontos és tanulságos. Az is figyelemre méltó, hogy a helyezés változás a különböző erejű oldalaknál azonos ütemű maradt. Tehát az erősebb linkek nem hatottak gyorsabban.

Nincs kőbe vésve a tíz hét

Ez azt jelenti, hogy minden esetben tíz hetet kellene várnunk?

A válasz egyértelműen nem. Ha egy oldal rövid időtávon belül kap sok linket, akkor ez a folyamat sokkal gyorsabb is lehet. Saját tapasztalataink is jól mutatják, hogy ha egy oldal hirtelen kap sok linket, akkor a Google másként kezeli a linkek hatását. Ez extrém esetben azt is jelentheti, hogy egy-egy oldal akár néhány óra alatt is előreugorhat a találati listán.

Órák alatt

Jó példa erre az ite.hu. Egyes híreinket a fősodrú online média is átveszi, és így gyakran előfordul, hogy egy-két napon belül egyetlen cikkünk olyan oldalakról kap linket, mint a hirado.hu, vagy a privátbankar. Ezek az url-ek igen rövid időn belül, akár néhány óra alatt is a találati lista tetején találják magukat. Itt tehát nem kell 10 hetet várni. A Google érti, hogy ki az eredeti forrás, és néhány óra alatt a találati lista tetejére kerülhetünk.

Ha az adott weboldal új, és a hirtelen linkelés nagyon megbízható forrásokból érkezik, az nem csak egy-egy url-re, hanem az oldal egészére is kihathat, szinte azonnal.

Az alábbi példán az ite.hu egy kampányának eredménye látható. Az ite.hu első médiakampányával igen jó eredményt értünk el, még 2014 elején, aminek hatására az oldal organikus forgalma egy-két napon belül megduplázódott. A forgalomnövekedés szinte az összes url-en megfigyelhető volt.

mediakampány

Hatás néhány hét alatt

Vannak olyan helyzetek is, amikor egy weboldal intenzív linképítési kampányba kezd, és ez azt eredményezi, hogy nem kell 10 hetet várni az eredményre, hanem akár heteken belül is egyértelmű javulás észlelhető. Ez különösen azoknál a domaineknél figyelhető meg, amelyek korábban nem rendelkeztek linkekkel, vagy igen gyenge volt a linkprofiljuk.

Az alábbi ábrán egy hasonló helyzet figyelhető meg. Az első nyíl dátuma, amikor az oldal számos linket kapott, majd két hét múlva közel megduplázódott az organikus forgalom.

linkepites-ankert

Összetett hatások

A linképítés hatása tehát közel sem olyan egyszerű, ahogy a moz.com tanulmányából tűnik. A Google nem lineárisan értékeli a linkelést, hanem összetett módon, a linkelés ütemét, a fogadó és a linkelő oldalak jellegzetességeit is figyelembe véve.

Ennek ellenére a Moz.com tanulmány nagyon fontos, mert jól mutatja, hogy egy-egy link hatására normál körülmények között akár 10 hetet is várnunk kell, és hogy a hatás idővel növekszik, egy link még fél év múlva is emeli a linkelt oldal helyezéseit.

Legyünk tehát türelmesek, ha linképítésről van szó!

Az ideális linképítési kampányra ennél is több időt kell szánni

Kladnik cikkében külön felhívja a figyelmet arra, hogy egy linképítési kampánynak vannak előzményei is. Ideális esetben egy jól kidolgozott tervezési szakasz előzi meg. Ennek része lehet a kulcsszókutatás, a már meglévő tartalmak elemzése, vagy éppen a tartalomfejlesztés, például infografikák kutatások készítése).

További lépés a potenciális linkelési lehetőségek összegyűjtése. Ha ezzel megvagyunk, akkor ezt követően kerülhet sor magára a linképítésre. Az előzetes szakasz akár több hetes, vagy hónapos időszak is lehet.

A realitások talaján maradva, azonban idehaza a linképítés előzetes szakasza szinte teljesen kimarad. Az előkészítés ugyanis igen időigényes és emiatt pénzigényes is, aminek a weboldaltulajdonosok nem látják direkt hasznát. Így inkább ezt az összeget is a linképítésre (ami elsősorban link vásárlást jelent) fordítják.

Záró gondolat

A lényeg tehát, hogy ne legyünk türelmetlenek ha linképítésről van szó. Akár 10 hetet is várnunk kell, mire az első eredményeket megpillantjuk, és tudjunk róla, hogy a hatások fél év múlva is feljebb viszik oldalunkat.

Ha szeretnél többet tudni a linképítésről, olvasd el ingyenes linképítési tanfolyamunkat.

 

 

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Saját tapasztalatom a 2-3 hónap az az idő amikor teljesen beérnek a linkek. Ahogy Te is írtad egy erőseb oldal esetében, mint pl. az ite.hu is más a helyzet. A 10 hetes időszak is azt mutatja, hogy 1-2 hónapos link fejlesztési időszak nem sokat érhet ha csak nem valami hiper erős és sok linkről van szó (inkább az elnyújtott 6-12 hónapos kampányok azok amik valódi sikereket tudnak hozni és ennek a költségeit az ügyfelek is jobban ki tudják fizetni).

    Nagyon jó, hogy a MOZ csinált egy ilyen kutatást, és köszönöm, hogy Te meg megosztottad a hazai vállalkozókkal.

  2. A linkek építésével vigyázni kell, ha egyszerre több tucatnyi linképítés történik meg pár nap alatt, tapasztalatból írom, kaphatunk érdekes büntetést érte.

    Én is köszönöm az informácót, amit a cikk alatt szereztem.

    1. Szia!

      Köszi a hozzászólást. Igen, valóban a természetellenes linkelés visszaüthet, de azért elég meredek dolgok bizonyulnak még mindig igen hatékonynak. Szóval itt a PR erősebb a Google részéről, min a gyakorlat.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

93MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

augusztus 28, 2023

93MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

június 16, 2022

93MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a link vagy hiperhivatkozás? A

június 15, 2022

93MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a horgonyszöveg? A horgonyszöveg, (vagy


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!