A linképítés mindig is a siker nélkülözhetetlen kulcsa volt és ez a mai napig is igaz. De mennyi az a link ami már túl sok?

Vannak helyzetek, amikor egy-egy weboldal akár több száz linkkel is rendelkezik, a domain mégsem jut feljebb a találati listán. Látszólag nincs büntetés, vagy ha van is nem jelentős, mégis az oldal linképítéssel már nem lehet előrébb vinni. Mi lehet a probléma? Talán túl sok a link?

Egy szolgáltatási területen tevékenykedő cég keresett meg a közelmúltban, mivel oldaluk nem került előrébb a találati listán. Ránézve a linkprofilra elég egyértelművé vált a helyzet, közel 800 domain hivatkozott az oldalukra. Vajon mennyire tekinthető természetesnek ez a szám?

Nagyjából semennyire. Ha megnézzük a nagy magyarországi portálok linkprofilját, láthatóvá válik, hogy mi az, ami természetes és mi az ami nem. (Az alábbiakban a majestic.com adatait fogom felhasználni, és a hivatkozó domainek számát adom meg, amelyek az elmúlt 90 napban is még élő linket adtak.)

A vezető oldalak

Az index.hu 20 ezer hivatkozó domainnel rendelkezik, az origo.hu 15 ezerrel. Nagyjából ez a csúcs idehaza. A szintén országos, de már kevésbé hivatkozott portálok, mint a hir24.hu 6 ezer, a hvg.hu 11 ezer, az nlcafe.hu 5 ezer hivatkozó domainnel rendelkezik. Ne feledjük ezeket a portálokat naponta akár százezernél is több, de olykor több százezer ember is látogatja.

Lépjünk egy fokkal lejjebb. A nemzetisport.hu 4 ezer, a mandiner.hu 2 ezer, a haon.hu megyei portál 2,3 ezer, a heol heves megyei portál 1,3 ezer hivatkozó domainnel rendelkezik. A velvet.hu 3 ezer, a life.hu 2 ezer hivatkozó domainnel rendelkeznek. Ezek még mindig napi több tízezres látogatószámmal, népszerű témákkal (politika, bulvár), napi több hírrel rendelkező portálok.

Hirdetés

hirdetés

Ha még egy kicsit lejjebb lépünk, az ingatlan.com, az aprod.hu, a jofogas.hu, koponyeg.hu, kiskegyed.hu mind-mind már 2 ezer alatti hivatkozó domainszámmal rendelkezik. Holott ezek is országosan ismert, zömében nagyon komoly múltú oldalak.
Nyilván a sort lehetne folytatni, de talán ennyi példa is elég annak bizonyítására, hogy Magyarországon a tízezer feletti domainhivatkozással rendelkező oldalak nagyon ritkák. Az 1500-5000 közötti hivatkozással pedig inkább csak a TOP200 oldal rendelkezik.

De mi van lejjebb?

Nyilván, ha nem a legnagyobb portálokat nézzük, még kevesebb hivatkozó domaint találunk. Az idojaras.hu, vagy Aigner Szilárd oldala az eumet.hu napi több ezer látogatóval és nagy múlttal csak 600 hivatkozó domaint tud felmutatni. Az edenkert.hu 900 hivatkozó dominnel a legnagyobb és legrégebbi kertészeti oldal. A csakfoci.hu 650, az f1vilag.hu vagy az ingatlannet.hu 450 hivatkozó linkkel rendelkezik, holott ezek saját szakterületük megkerülhetetlen oldalai, gyakran napi több ezer látogatóval és napi hírfrissítéssel.

Összefoglalva, az egyes szakterületek vezető, vagy vezető helyeken lévő portáljai jellemzően 400-1000 hivatkozó domaint tudnak felmutatni.

Természetesen a sort lehetne folytatni, de talán ennyi példa is elegendő annak illusztrálására, hogy milyen anomáliákhoz vezethet a mesterséges linképítés. Vajon mennyire hihető, hogy egy napi néhány tucat látogatóval rendelkező, ritkán frissített szolgáltató weboldala több száz hivatkozó linkkel rendelkezik?

Valóban azt gondoljuk, hogy egy ablakszigetelő, egy autómentő, vagy egy duguláselhárító cég bemutatkozó oldalánál természetes a 200 hivatkozó domain?

Természetesen nem az, és talán ez az oka, hogy bizonyos mennyiség felett értelmetlené válhat a linképítés. Pontosabban szólva talán folytatható, de megmarad a bizonytalanság, és a jövőbeni kockázat. És talán ez az oka, hogy egyes szegmensekben az alig néhány tucat hivatkozó domainnal rendelkező weboldalak megverik a sokkal nagyobb, de sokkal mesterségesebb linkprofillal rendelkező weboldalakat.

Mindez nem azt jelenti, hogy adjuk fel a linképítést, de látnunk kell a korlátait. Nem szerezhetünk bármennyi linket, függően a pénztárcánktól, mert egy szint után ez az út nem visz feljebb. Ha hosszú távra tervezünk, és szeretnénk, hogy domainünk egyben márka is legyen, sokkal tudatosabban kell hozzáfogni a linképítéshez. Nem szerezhetünk túl sok linket, ezért a mennyiség helyett a minőséget és a relevanciát kell előtérbe helyezni. Ez lehet lassabban visz eredményre, de hosszú távon eredményesebb lehet.

Talán még ma működik a katalóguslinkek, vagy PR cikkek tömege, de aki követi a trendek jól látja, hogy ez egyre kevésbé igaz. Egyre kevésbé lehet egyszerűen tömeges linképítéssel tartós eredményt elérni.

Ez persze nem jelenti azt, hogy adjuk fel a mesterséges linképítést, csak törekedjünk itt is a minőségre, mert ahogy a fenti példák is mutatják, a linképítésben is van plafon, és meglepően könnyen elérhetjük. Utána pedig egy tömeges és manipulatív linkprofillal, már igazán jó eredményeket nem lehet elérni.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

13MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

augusztus 28, 2023

13MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

június 16, 2022

13MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a link vagy hiperhivatkozás? A

június 15, 2022

13MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a horgonyszöveg? A horgonyszöveg, (vagy


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!