A tegnapi napon több kérdés is felmerült az url-ek kapcsán a Google egyik Webmestereknek szóló beszélgetésében. Íme, a legfontosabbak!

Nagyon kis súlyú rangsorolási tényező

A keresőoptimalizálás hajnalán a keresőbarát url-ek kitüntetett figyelmet érdemeltek, és jellemző volt, hogy az url-ben egymás után sorakoztak a kulcsszavak. Ezek az idők már megszűntek, de kérdés mennyire fontos 2016-ban, hogy az url-ben szerepeljenek a kulcsszavak? Erre is válaszolt John Mueller, Google alkalmazott a Webmesternek szóló Hangouton.

„Az hiszem ez egy igen kis jelentőségű rangsorolási faktor, szóval nem olyasmi amit erőltetni kellene. És nem is olyan dolog, ami miatt újra kellene strukturálni egy weboldalt, csak azért, hogy a kulcsszavak szerepeljenek az url-ben.”

A lényeg tehát, hogy ha új url-t hozunk létre, akkor lehetőség szerint szerepeljenek benne a kulcsszavaink, de a régi tartalmak esetén nem érdemes az oldalt átalakítani és az url-eket újraírni, csak azért, hogy rangsorolási előnyhöz jussunk, az url-ben szereplő kulcsszavak miatt.

Ugyanakkor azt fontos leszögezni, hogy a Google állítása szerint is az url rangsorolási faktor, mégha kis jelentőségű is.

Előnyt élveznek a rövid url-ek?

Az url-ek kapcsán John Mueller egy másik kérdést is kapott, amely arra vonatkozott, hogy vajon a rövid url-ek rangsorolási előnyt élveznek-e a hosszú url-ekel szemben?

Hirdetés

hirdetés

John Mueller válasza így hangzott:

„Ami itt szerepet játszik, az az, hogy ha van két azonos tartalmú oldalunk, akkor a találati listán azt igyekszünk megjeleníteni, amelynek rövidebb az url-je. Ez nem rangsorolási kérdés, inkább az eredetiség kérdése. Ha találunk egy csinos url-t és azonos tartalommal egy másik url-t, amiben hosszú paraméterek találhatóak, akkor igyekszünk a rövidebbet megjeleníteni.

Nagyon sok kivétel van, és sok más tényező is szerepet játszik ebben a kérdésben, de ha minden más egyenlő, akkor a rövidebb url-t jelenítjük meg a találati listán.”

Amint látható John Mueller itt elsősorban egy domainen belüli url különbségekről beszélt. Ugyanakkor ha nem ilyen esetről van szó, akkor vélhetően a hosszabb/rövidebb url nem jelenthet rangsorolási előnyt.

Felhasználói szempontból ugyanakkor a rövid url sokkal jobban olvasható és értelmezhető, és a találati listán is magasabb átkattintási arányt érhet el, így célszerű törekedni, különösen a fontosabb aloldalak esetén a rövid url-ekre.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 26, 2022

62MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a keresőbarát URL? A keresőbarát

augusztus 16, 2017

62MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Az köztudott, hogy az url rangsorolási szempont

június 6, 2016

62MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Sokat írtunk már arról milyen az ideális

január 27, 2016

62MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A tegnapi napon több kérdés is felmerült


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!