Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Meta description keresőoptimalizálása, tippek a Googletól
Keresőoptimalizálás

Meta description keresőoptimalizálása, tippek a Googletól

Matt Cutts Google alkalmazott

Mi a keresőoptimalizálás szempontjából helyes eljárás a meta leírások (meta desciptionok) kezelésénél? Erről beszél mai videójában Matt Cutts, a Google webspam osztályának vezetője.

Hollandiából érkezett kérdésre adott választ Matt Cutts. Elmondása szerint a meta leírások esetén az a helyes eljárás, ha valamennyi meta leírásunknak egyedi szöveget adunk.

Matt nem ajánlja, hogy duplikáljuk a meta leírásokat, ennél elmondása szerint az is jobb, ha egyáltalán nem foglalkozunk a meta descriptionnal.

Példaként hozza saját oldalát, ahol egyáltalán nem ír metaleírásokat, hanem a Google robotjaira bízza, hogy az kiválassza a legrelevánsabb szövegrészletet.

Összegezve tehát jobb, ha nincs metaleírás, mintha azok duplikáltak, azaz több oldalon is azonos metaleírás előfordul.

Akit érdekel Matt videója megtekinthető nálunk is. De mielőtt lezárnánk ezt a bejegyzést, néhány megjegyzést engedjetek meg.
Először is a meta leírások hossza 150-160 karakter között legyen. Az ennél hosszabb szöveg nem fér ki a találati listára, tehát igyekezzünk ezen karakterszámon belül maradni.

hirdetés

A meta leírás nem rangsorolási tényező, amit a Google 2008-ban már bejelentett. Érdemes azonban jól fogalmazni, és a kulcsszavainkat elhelyezni a leírásban, mert ezeket a találati listán félkövérrel kiemeli a Google.
Végül fontos, hogy jó szöveget adjunk meg a konverzió miatt. Egy jól megírt szöveg sokkal több kattintást hozhat, mint egy gyenge szöveg.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

8 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Csak én érzem ellentmondásnak? 🙂 “A meta leírás nem rangsorolási tényező, amit a Google 2008-ban már bejelentett”, ezzel szemben Matt haver arról beszél, hogy nem szerencsés ezek duplikálása. És itt most nem konverziól beszél (nem is szokott), hanem seo-ról.

    • Sztem a különbség abban rejlik, hogy egy oldalon túl sok duplikáció van az büntetést eredményezhet, ami nem feltétlenül része a fő algoritmusnak és így nem befolyásolja a rangsorolást. Nem tudom érhető-e a különbség? De egyébként jó az észrevétel. Sajnos a Google gyakran dezinformál, ezt már megszokhattuk tőle. De vszeg a duplikációt tekintve igaza van, a rangsorolás meg kérdés.

  • Helló!
    Azt szeretném megkérdezni, hogy egy dinamikus oldalon (wordpress), hogyan tudom beállítani pluginok nélkül (bár nem tudom, hogy azokkal lehet-e?) azt, hogy minden oldalnak más és más legyen a meta description elemben szereplő leírás?
    Egyáltalán meg lehet-e csinálni? Nekem csak egy header.php-m van, amiben tudom szerepeltetni a meta elemeket és az minden oldalon értelemszerűen ugyanaz, szóval akkor hogyan lehet ezt megoldani mégis, hiszen ebben az esetben nekem többször is duplikálódik 🙁

    Köszi

  • Kedves Attila!
    Köszönöm a választ. Ezt a plugint megtaláltam én is! és erőteljesen gondolkodok rajta.
    Mondjuk azt nem teljesen értettem miért volt fontos odaírnod, hogy “nem vagy profi”. Természetesen nem vagyok profi, de azért valamit értek hozzá. Köszi a plugint, de pont ezért kérdeztem, hogy van-e más megoldás is.
    Üdv,

    • Szia Bálint!
      Ha ezt a feladatot meg akarod oldani, akkor két lehetőséged van:
      1. használsz egy kész megoldást (valamelyik bővítményt)
      2. lefejleszted magadnak – erre írta Attila, ha nem vagy webfejlesztő, akkor ez problémát fog okozni.
      A WP tipikusan low-budget honlapok számára jó megoldás, ezekhez pedig tökéletesen illeszkedik a Yoast, a Platinum Seo vagy ízlés szerint valamely másik. Szerintem, bár ez erősen szubjektív.