A Knowledge Graph nem, és vannak más érdekességek is.
John Mueller beszélt múlt pénteken arról, hogy mi az, ami beleszámít a Search Console adatokba és mi az ami nem. Néhány érdekesség az elhangzottakból.
Knowledge Graph nem számít
A legérdekesebb dolog, hogy a találati lista jobb oldalán a Knowledge Graphban történő megjelenés nem jelenik meg a Search Console adatokban. Sőt, ha felhasználó oda kattint, és úgy jut el weboldalunkra, a Google azt sem jeleníti meg a Search Console adataiban, sem a megjelenítés, sem a kattintás számok alatt.
Idehaza is elég gyakran előfordul, hogy egy konkrét cégnévre keresve a jobb oldalon megjelenik az adott oldal Google Plus oldaláról származó kép, és egyéb adatok, ahonnan a weboldal is elérhető. John Mueller szavai szerint, ezt a Search Console nem méri.
A sitelinks sem számít teljesen
Gyakran előfordul, ha egy-egy kifejezést, például márkanevünket uraljuk, akkor a Google az adott keresőkifejezésre, nem csak főoldalunkat, hanem aloldalainkat is megmutatja a keresők számára. Ezt nevezzük sitelinks-nek. Az erre történő kattintások már megjelennek a Search Consolben, de függetlenül attól, hogy hány sitelink jelenik meg, ez csak egy megjelenésnek számít.
A több, az csak egy
Ez a helyzet akkor is, ha egy keresőkifejezésre, domainünktől több találat is látható az első tíz helyezett között. Bár ezek eltérő url-en vannak, a többes megjelenést a Google a Search Consolban csak egy megjelenésnek számítja.
Aki rendszeresen nézi a Search Console keresési forgalmi adatait korábban látható, hogy a márkakeresése átkattintási, vagy éppen megjelenési száma alacsonyabb a vártnál. John Mueller válaszai ezekre most némi magyarázatot adhatnak.