Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Mi várható 2016-ban a keresőoptimalizálásban?
Keresőoptimalizálás

Mi várható 2016-ban a keresőoptimalizálásban?

Cikksorozatot indítunk, amelynek célja, hogy a hazai SEO ágazat szakértői felkérve feltérképezzük, ki-mit vár a 2016-os esztendőtől SEO téren.

Petrás AndorBemutatkozó: Petrás Andor, a SeoBird vezetője, a SeoCeros és számos webfejlesztő cég stratégiai partnere mondta el véleményét, hogyan látja a következő év SEO trendjeit.

Weboldal: seobird.net

Azt gondolom, a 2015-ös év rendkívül meghatározó volt a keresőoptimalizálásban; jelenleg egy komoly súlypontáthelyezés közepén állunk; a könnyen manipulálható rangsorolási tényezők szerepe folyamatosan csökken, eközben egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a minőségi szempontok.

Jelenleg a Google gőzerővel dolgozik azon, hogy a manipulálható területeket minél inkább az ellenőrzése alatt tartsa; a megújuló Pingvin a külső hivatkozásokat igyekszik minél pontosabban minősíteni, a Panda pedig a honlapon elhelyezett tartalmakat ellenőrzi. Mindkét büntető algoritmus hamarosan állandó futással jelentkezik, aminek a gyakorlati működését egyelőre nehéz előrelátni. Ha a korábbi gyakorlatból, illetve a háttérbe vonult Matt Cutts szavaiból indulunk ki, akkor nehéz elképzelni, hogy egy büntetés az okok megszüntetése után azonnal megszűnjön bárminemű további retorzió nélkül.

A külső linkek értékelése

Ez az a terület, ahol a leginkább csikorog a Google gépezete. A Pingvin frissítésre egy éve várunk és most sem mennek olajozottan a dolgok. Ettől függetlenül van okunk azt feltételezni, hogy a Google végre megoldja azokat a problémákat, amelyek miatt a Pingvin parkolópályára került.

hirdetés

Szerencsés esetben a jövő év elején, már januárban érkezik a Pingvin 4.0, ami ténylegesen új fő verzió lesz. Arra számítok, hogy továbbra is megengedő lesz a manipulatív horgonyszövegekkel szemben, de kellemetlen meglepetést okozhat azoknak, akik csomagajánlatokban vásárolták a hivatkozásaikat.

Szigorúbb tartalmi értékelések

A keresőoptimalizálás elválaszthatatlanul összefonódott a tartalomfejlesztéssel, ami alapvetően egy pozitív irányvonalat eredményezett. Rengeteg hasznos tartalom születik, de egyre többen választják a „content spam” módszereket is. A Panda algoritmus és a fő irányelvei roppant hasznosak, de még előrelépésekre van szükség annak érdekében, hogy ténylegesen szűrhető legyen a silány tartalom.

2015-ben már mesterséges intelligencia is segítette a minél relevánsabb találatok meghatározását, de ez elsősorban azokat a kifejezéseket érintette, amelyeket először ütöttek be a keresőmezőbe. Valószínűleg egyre nagyobb feladat hárul majd az MI-re; minél jobb eredményeket produkál, annál inkább beépül a fő értékelő algoritmus vérkeringésébe.

Felhasználói élmény a csúcson

A Google algoritmusa végre felnőtt a feladathoz, hogy reálisan értékelni tudja a felhasználói élményt; gondoljunk csak a webhelysebességre, a tipográfiára, az ergonómiai tulajdonságokra, a felhasználói felület sajátosságaira…

Kétféle megközelítés létezik, ami alapján a Google értékelheti a felhasználói élményt. Egyik oldalon ott vannak azok a technikai paraméterek, amelyek alapvetően befolyásolják a használhatóságot. Gondoljunk a webhelysebességre, amelynek a jelentőségét hivatalos és nem hivatalos források is többször kihangsúlyozták.

A másik oldalon viszont ott vannak a látogatói statisztikák. Mi más árulhatna el többet egy tartalom hasznosságáról, mint a látogatók viselkedése? A Google folyamatosan fejleszti azokat a módszereket, amelyek segítségével pontos képet kaphat a visszafordulási arányokról, valamint az oldalon és a webhelyen töltött időről. A legismertebb módszer talán a „d-well time”, amely a találati listán történő kattintás és a böngésző „vissza” gombjának megnyomása közötti időt méri.

Mobil optimalizálás

A mobil felhasználók aránya olyan mértékben nőtt, ami megkerülhetetlenné teszi a mobil SEO témakörét. 2016-ban nagyon sok honlaptulajdonos fog szembesülni azzal, hogy a mobil felhasználóinak aránya meghaladja az 50 százalékot.

A tendencia nagyon beszédes. A következő években kialakul egy erős mobil dominancia, ami visszaszoríthatja a mostani felemás reszponzív megoldásokat, helyettük pedig a professzionális mobil verziókat helyezi előtérbe.

Összegzés

A legnagyobb változásokat elsősorban nem a keresőoptimalizálástól, hanem a keresőoptimalizálással összefüggésbe hozható területektől várom. Arra számítok, hogy a megbízók egyre tudatosabban fogják kérni a magas konverziós rátát, a minőségi UX dizájnt és az egyediséget. Még ma is szentségtörésnek számít rosszat mondani a reszponzív dizájnra, holott a megvalósítás több sebből végzik. A keresőoptimalizálás szorosan fogja követni a honlap minőségi jegyeit – erre egyre inkább képes.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Teljes mértékben egyetértek azzal, hogy a mobil felhasználók száma jelentős mértékben nő. Ennek megfelelően pedig minél nagyobb figyelmet és munkát kell fordítani a jövőben a mobil SEO-ra.

  • A mobil felhasználók száma még inkább növekedni fog, ezért a jövőben a mobil SEO-ra nagyobb szükséges lesz. Így arra kell koncentrálni.