Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Milyen egy jó URL szerkezet a keresőoptimalizálás szempontjából?
Keresőoptimalizálás

Milyen egy jó URL szerkezet a keresőoptimalizálás szempontjából?

domain regisztráció

Bár nem a keresőoptimalizálás alapkérdése, mégis gyakran előbukkan ez a kérdés, ha ügyfelekkel tárgyalok. Milyen a jó URL szerkezet SEO szempontból? Íme néhány hasznos tanács, a teljesség igénye nélkül.

Dinamikus vagy statikus URL

Azt hiszem, azt már aligha kell részletesen taglalni, hogy a jó URL szerkezet statikus és nem dinamikus. Hogy mi a különség a kettő között? Nos egy példa alighanem sokkal többer ér, mint a leírás. Íme, egy dinamikus URL:

hxxp://www.somesites.com/forums/thread.php?threadid=12345&sort=date

És ugyanez statikusan:

hxxp://www.somesites.com/forums/the-challenges-of-dynamic-urls.htm

Azt hiszem nem kell részletesen taglalni a különbségeket, de érdemes röviden összefoglalni mi az előnye a statikus URL-nek:
– először is kulcsszavakat helyezhetünk el benne. A jelenlegi ismereteink szerint az URL-ben lévő kulcsszavak, bár nem jelentős mértékben, de hatással vannak a helyezésre is, így kár lenne nem élni velük.
– a statikus URL-eket a keresőrobotok könnyebben feltérképezik, mint a dinamikusakat
– az URL megjelenik a találati listában is, egy jó leíró URL tájékoztatást ad az adott oldalról is, így jobb átkattintási arányt érhetünk el
– a statikus URL könnyebben megjegyezhető, és brandelhető. Nem hiszed? Egy példa: esotanc.hu/szmog. Megjegyezhető, ugye?

hirdetés

A lényeg, hogy növeli a relevanciát, javít a helyezésen, segíti az oldal feltérképezhetőségét, magasabb átkattintási aránnyal jár, megjegyezhető és egyben brandelhető is.

Egyéb SEO szempontok

Talán ennyi elég is, hogy aki még nem tette átváltson statikus URL-re. Ha ez megvan, jöhet a többi részlet kérdés és finomság.
Első pont. Ha tehetjük a kulcsszót tegyük minél közelebb az URL elejéhez. Tehát: ite.hu/keresooptimalizalas-hatekonyan-weboldalak, és ne ite.hu/hogyan-tehetem-a-weboldalamat-hatekonyabbá-a keresőoptimalizálás-szempontjából. A kulcsszó lehetőleg előre kerüljön.
Az URL-ben kerüljük a számok használatát, ha megoldható és hagyjuk el az olyan kötőszavakat is, mint: a, az, és, így, stb.

A szavakat kötőjellel (és ne aláhúzással!) válasszuk el, de domain esetében inkább az egybeírás mellett döntsünk.

Ha csak nincs rá különleges okunk dátumot ne jelenítsünk meg az URL-ben. Ez egy idő után árulkodó lehet, hogy elavult cikkről van szó. A Google és a látogatók is a friss tartalmat szeretik.

Kerüljük a kulcsszóhalmozás,t tehát a számunkra fontos szó egynél többször lehetőleg ne szerepeljen az URL-ben. Használjunk helyette szinonimát.

Még egy kérdés szokott gyakran felmerülni és ez pedig az, hogy csak a cikk, vagy a kategória neve is szerepljen az URL-ben? Nos, nincs igazán helyes válasz a kérdésre, mert attól függ, milyen oldalról beszélünk. Egy webáruház esetén a rövid kategórialeírások az URL-ben segíthetik a látogatót a tájékozódásban, de egy blog esetében erre nincs feltétlenül szükség. arra azért ügyeljünk, hogy az URL, ha lehet ne legyen 100 karakternél hosszabb, mert nagyjából ennyit jelenít meg a Google a találati listán.

És még egy dolog. Mindegy, hogy hány perjel található az URL-ben. A Google egy adott oldal fontosságát az alapján méri le az oldalon belül, hogy hány kattintással érhető el a főoldaltól, és nem az alapján, hogy hány perjel található az URL-ben.
Talán ezek a legfontosabb szempontok. Apróságokat még lehetne említeni, de ha a fent leírtakat alkalmazzuk, akkor lényeges dolgot nem hanyagoltunk el SEO szempontól.

Van kérdésed? Ha igen tedd fel és szívesen válaszolok rá.

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

3 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Az urlben lévő perjelekből az első mögöttit tárazza az analítika, tehát ha az első egy könyvtárcím akkor a tartalom viszgálatnál nem làtod mire érkeztek a látogatók ez pedig fontos mióta bejött a not provided. Nálam az url utáni első / jel után azonosító áll és a második / jel után van a kategória neve így én csak az azonosítót látom.

    • Szia!

      Köszi a hozzászólást.
      Persze igazad van, de ez az oldal kicsit olyan, mint a suszter cipője. Szóval nincs maximumra pörgetve a SEO 🙂
      Az az igazság, hogy az ite hírportál, és a visszatérő látogatók ugyan olyan fontosak, mint az organikus forgalomból érkezők. Rengeteg olyan cikkünk van, aminek nincs SEO célja, vagy az másodlagos.