Bár nem a keresőoptimalizálás alapkérdése, mégis gyakran előbukkan ez a kérdés, ha ügyfelekkel tárgyalok. Milyen a jó URL szerkezet SEO szempontból? Íme néhány hasznos tanács, a teljesség igénye nélkül.

Dinamikus vagy statikus URL

Azt hiszem, azt már aligha kell részletesen taglalni, hogy a jó URL-szerkezet SEO szempontból statikus és nem dinamikus. Hogy mi a különség a kettő között? Nos egy példa alighanem sokkal többer ér, mint a leírás. Íme, egy dinamikus URL:

hxxp://www.somesites.com/forums/thread.php?threadid=12345&sort=date

És ugyanez statikusan:

hxxp://www.somesites.com/forums/the-challenges-of-dynamic-urls.htm

Azt hiszem nem kell részletesen taglalni a különbségeket, de érdemes röviden összefoglalni mi az előnye a statikus URL-nek:
– először is kulcsszavakat helyezhetünk el benne. A jelenlegi ismereteink szerint az URL-ben lévő kulcsszavak, bár nem jelentős mértékben, de hatással vannak a helyezésre is, így kár lenne nem élni velük.
– a statikus URL-eket a keresőrobotok könnyebben feltérképezik, mint a dinamikusakat
– az URL megjelenik a találati listában is, egy jó leíró URL tájékoztatást ad az adott oldalról is, így jobb átkattintási arányt érhetünk el
– a statikus URL könnyebben megjegyezhető, és brandelhető. Nem hiszed? Egy példa: esotanc.hu/szmog. Megjegyezhető, ugye?

Hirdetés

hirdetés

A lényeg, hogy növeli a relevanciát, javít a helyezésen, segíti az oldal feltérképezhetőségét, magasabb átkattintási aránnyal jár, megjegyezhető és egyben brandelhető is.

Egyéb SEO szempontok

Talán ennyi elég is, hogy aki még nem tette átváltson statikus URL-re. Ha ez megvan, jöhet a többi részlet kérdés és finomság.
Első pont. Ha tehetjük a kulcsszót tegyük minél közelebb az URL elejéhez. Tehát: ite.hu/keresooptimalizalas-hatekonyan-weboldalak, és ne ite.hu/hogyan-tehetem-a-weboldalamat-hatekonyabbá-a keresőoptimalizálás-szempontjából. A kulcsszó lehetőleg előre kerüljön.
Az URL-ben kerüljük a számok használatát, ha megoldható és hagyjuk el az olyan kötőszavakat is, mint: a, az, és, így, stb.

A szavakat kötőjellel (és ne aláhúzással!) válasszuk el, de domain esetében inkább az egybeírás mellett döntsünk.

Ha csak nincs rá különleges okunk dátumot ne jelenítsünk meg az URL-ben. Ez egy idő után árulkodó lehet, hogy elavult cikkről van szó. A Google és a látogatók is a friss tartalmat szeretik.

Kerüljük a kulcsszóhalmozást tehát a számunkra fontos szó egynél többször lehetőleg ne szerepeljen az URL-ben. Használjunk helyette szinonimát.

Még egy kérdés szokott gyakran felmerülni és ez pedig az, hogy csak a cikk, vagy a kategória neve is szerepeljen az URL-ben? Nos, nincs igazán helyes válasz a kérdésre, mert attól függ, milyen oldalról beszélünk. Egy webáruház esetén a rövid kategórialeírások az URL-ben segíthetik a látogatót a tájékozódásban, de egy blog esetében erre nincs feltétlenül szükség. arra azért ügyeljünk, hogy az URL, ha lehet ne legyen 100 karakternél hosszabb, mert nagyjából ennyit jelenít meg a Google a találati listán.

És még egy dolog. Mindegy, hogy hány perjel található az URL-ben. A Google egy adott oldal fontosságát az alapján méri le az oldalon belül, hogy hány kattintással érhető el a főoldaltól, és nem az alapján, hogy hány perjel található az URL-ben.
Talán ezek a legfontosabb szempontok. Apróságokat még lehetne említeni, de ha a fent leírtakat alkalmazzuk, akkor lényeges dolgot nem hanyagoltunk ela keresőbarát URL kialakításának SEO szempontjaiból.

Van kérdésed? Ha igen tedd fel és szívesen válaszolok rá.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Az urlben lévő perjelekből az első mögöttit tárazza az analítika, tehát ha az első egy könyvtárcím akkor a tartalom viszgálatnál nem làtod mire érkeztek a látogatók ez pedig fontos mióta bejött a not provided. Nálam az url utáni első / jel után azonosító áll és a második / jel után van a kategória neve így én csak az azonosítót látom.

    1. Szia!

      Köszi a hozzászólást.
      Persze igazad van, de ez az oldal kicsit olyan, mint a suszter cipője. Szóval nincs maximumra pörgetve a SEO 🙂
      Az az igazság, hogy az ite hírportál, és a visszatérő látogatók ugyan olyan fontosak, mint az organikus forgalomból érkezők. Rengeteg olyan cikkünk van, aminek nincs SEO célja, vagy az másodlagos.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 26, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a keresőbarát URL? A keresőbarát

augusztus 16, 2017

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Az köztudott, hogy az url rangsorolási szempont

június 6, 2016

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Sokat írtunk már arról milyen az ideális

január 27, 2016

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A tegnapi napon több kérdés is felmerült


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!