Kezdőlap » Tartalommarketing » Milyen hatása van a SEO-ra, ha felhagyunk a bloggolással?
Tartalommarketing

Milyen hatása van a SEO-ra, ha felhagyunk a bloggolással?

vendésgszerző

Régóta izgat a kérdés, hogy vajon a rendszeresen frissített blog mennyiben segíti a keresőoptimalizálást? Most egy esettanulmány megadta rá a választ.

Közismert, hogy a blogírás növeli a weboldal forgalmát, új linkeket, ügyfeleket hozhat. Az új cikkekkel új kulcsszavakat célozhatunk meg, így növekedhet a keresőből érkező forgalom is. De vajon mi történik akkor, ha egy rendszeresen frissített blog nem ad közzé új cikkeket?

Mi történik a régi cikkek és kulcsszavak helyezéseivel? Megtartják korábbi helyezéseiket, vagy visszaesik ezeknek a keresőből érkező forgalma is?

Magyarán szólva a rendszeresen frissülő oldal és blog jelent-e rangsorolási előnyt?

Az esettanulmány

Az Inbound.org weboldalon jelent meg egy esettanulmány, amely erre a kérdésre kereste a választ. Természetesen egy esettanulmány még nem bizonyíték, de kétségtelen hogy az eredmények elgondolkodtatóak.

Az esettanulmány írója 8 hónapra hagyott fel a bloggolással. Korábban, ha nem is állandóan, de jellemzően havonta minimum egyszer tett közzé blogbejegyzést az oldalán. A bloggolással 251 napra hagyott fel, és az eredmények igencsak meglepőek voltak.

hirdetés

A weboldal teljes forgalma 32%-kal csökkent. Ez még érthető is, hiszen nem érkeztek látogatók hírlevelekből, vagy a közösségi médiából. Az igazán döbbenetes viszont az volt, hogy a weboldal keresőből érkező forgalma 42%-kal csökkent az előző időszakhoz képest!

bloggolás hatása

Az igazán érdekes az, hogy a weboldal főoldala is jelentősen visszaesett a legfőbb kulcsszóra is. A weboldal ugyanis Írországban első volt a „Wordpress Developer” (wordpress fejlesztő) kifejezésre a kísérlet kezdetén, de a bloggolás leállása után 8 hónappal már csak 6. helyen volt a találati listán.

Rangsorolási faktor?

A fenti adatok egyértelműen azt üzenik, hogy a rendszeres bloggolás rangsorolási előnyt is jelent. Ugyanakkor egy tanulmány nem garancia semmire. Érdemes az alábbiakat is megfontolni:

  • a 8 hónap kihagyás miatt az oldal linkszerzési képessége is legyengült, miközben a konkurencia linkereje növekedhetett. Ez is eredményezhette a helyezésromlást
  • 8 hónap alatt a korábbi blogbejegyzések is korosodtak. Közismert, hogy a friss cikkek jobb helyezést érnek el a találati listán. Ahogy a régi cikkek korosodtak, úgy csökkent a frissességük a Google szemében. Tehát előfordulhat, hogy a korábbi tartalmak organikus forgalma a folyamatos bloggolás mellett is csökkent volna
  • más okok például algoritmusfrissítés is eredményezhette a forgalom csökkenését

Akkor tehát mégsem jelent előnyt a rendszeres bloggolás? Ezt sem állítottam, csak azt, hogy egy tanulmány még nem jelenti azt, hogy mindenki álljon át rendszeres bloggolásra.

A keresőoptimalizálásban az egyik legismertebb név Brian Dean, aki igen ritkán olykor több hónapos kihagyással frissíti blogját, mégis az egyik legjobb eredményeket éri el, elsősorban linképítéssel. Ő kifejezetten azt tartja, hogy nincs szükség sűrű bloggolásra.

Ugyanakkor nem lehet figyelmen kívül hagyni az esettanulmány eredményeit is. Az alapján úgy tűnik, hogy 1-3 hónapos kihagyás hatása még nem jelentkezik, ám egy 8 hónapos kihagyásnak már kézzel fogható hatása van a keresőoptimalizálási eredményekre is. Nyilvánvaló az is, hogy a korábbi frissítési gyakoriság is kihat a Google értékelésére.

Azt is érdemes szem előtt tartani, hogy egy weboldalt nem csak bloggolással lehet frissíteni. Lehet frissíteni a már meglévő tartalmakat, azokat javítani, vagy bővíteni. Egy weboldal frissen és naprakészen tartása vélhetően pozitív szignálnak minősül, míg egy több éve változatlan weboldal rangsorolási potenciálja csökkenhet, de ez függhet attól is, hogy milyen keresőkifejezésekről beszélünk.

Zárszó

A rendszeresen frissített blog keresőoptimalizálási előnye tehát még kérdéses, az azonban egyértelmű, hogy új tartalmakkal új kulcssszavakat célozhatunk meg, ami pedig egyértelműen forgalomnövekedést hozhat.

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.