Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Minden a Google mobil algoritmusról 25 pontban
Keresőoptimalizálás

Minden a Google mobil algoritmusról 25 pontban

Google mobil rangsor

Április 21-én, azaz holnap indul a Google mobil algoritmusa, igyekeztünk összeszedni a legfontosabb tudnivalókat, technikai információkat.

1. Csak a tíz kék link

Gary Illyés nyilatkozta azt, hogy a mobil algoritmus alapvetően csak a tíz kék linket érinti, azaz a Google eredeti találati listáját, és más vertikális keresési elemet nem.

2. A tableteket nem érinti

Sokak számára meglepő lehet, de ez az algoritmus nem érinti a tableteket. A rangsorolás kizárólag az okostelefonokon végrehajtott kereséseket érinti majd. Hogy a Google pontosan hol húzza meg a határt a mobil és a tablet között az nem világos, de a Google Analytics adatokból ez könnyen kideríthető egy konkrét weboldal esetén.

3. Az asztali gépeket nem érinti

Bár nagyon sokan aggódnak miatta, de a Google ismételten és többször is kifejtette, hogy ez az algoritmus nem érinti az asztali gépekről indított kereséseket semmilyen módon és formában. Ettől tehát lehet nyugodtan aludni.

4. Helyi találatok

Alapesetben a térképes találatokat a mobil algoritmus nem érinti, ám amennyiben a térképes találatok a normál találati listán jelennek meg, úgy azokat már érinteni fogja ez az algoritmus, amennyiben a keresést mobileszközökről indították.

5. Google hírek

A Google híreket szintén nem érinti a mobil algoritmus. Azzal kapcsolatban hogy a találati listán megjelenő „friss hírek” találatokat érinti-e megoszlanak az információk. Legjobb tudásunk szerint ezekre hatással lesz a mobil algoritmus.

hirdetés

6. Minden nyelv és minden ország

Nagyon fontos tudnivaló, hogy a mostani algoritmus minden országban és minden nyelvterületen azonos időben fut majd le. Nem lesz tehát területi és nyelvi eltérés, mint más algoritmusok esetén. Tehát Magyaroszágon is hatni fog az algoritmus.

7. Márkakeresések

A Mobil algoritmus a márkakereséseket is érinti majd, ám mivel a márkaweboldalak nagyon erősek az adott kifejezésre, ezek továbbra is első helyen bukkannak majd fel a találati listán. Nem kell tehát attól tartani, hogy a konkurencia saját márkanevünkre megelőz majd.

8. Oldal és nem domain alapon

Ekörül van a legnagyobb félreértés. A lényeg, hogy a mobil rangsorolás oldal, azaz url alapon ítél, nem domain alapon. Tehát ha egy aloldal mobilbarát, de a domain többi része nem, az adott egy aloldal akkor is mobilbarát lesz, és így tekint rá az algoritmus.

9. CSS és Javascript fileok blokkolása

Nagyon fontos, hogy a Google csak akkor tekint egy weboldalt mobilbarátnak, ha az oldalt előállító CSS, és JS fileok nincsenek a robots.txt-ben blokkolva. Ha blokkolva van, akkor a Googlebot nem tudja az oldalt helyesen értelmezni. E tekintetben a Google Page Speed félreérthető adatokat szolgáltat, tehát a mobil tesztelő eszköz a megbízható.

10. Ösztönözzük az újraindexeltetést

Ha az utolsó pillanatra hagytuk az átállást, akkor érdemes az újraindexeltetést kikényszeríteni, hogy felgyorsítsuk a folymatot, erről már írtunk cikkünkben.

11. Nem kell mobil sitemap

Fontos, hogy a Google nem várja el külön mobilbarát webhelytérkép beküldését, ezzel tehát nem kell időnket vesztegetni.

12. Oldalsebesség

A jelenlegi mobil algoritmusnál az oldalsebesség nem minősül majd rangsorolási szempontnak, bár Gary Illyés szerint ez a jövőben megváltozhat. Most tehát még nem kell aggódni a sebesség miatt.

13. Title és description

A Google jelenleg nem kezeli külön a mobil és asztali gépek esetén a cím és leírás mezőket, bár Maile Ohye szerint ez a jövőben változhat majd.

14. m. aldomaines weboldalak

A Google azt javasolja, hogy a mobilos aldomaineket adjuk hozzá a Webmestereszközökhöz annak érdekében, hogy az esetleges problémák azonnal láthatóak legyenek.

15. Mobil index

Gary Illyés nyilatkozatából tudjuk azt is, hogy a Google dolgozik egy teljesen független mobil indexen is, ennek óriási hatása lehet a keresőoptimalizálásra, de egyelőre ez még nem lépett életbe.

16. Nem élveznek előnyt a reszponzív oldalak

A Google több ízben is megerősítette, hogy nem élveznek különleges előnyt a reszponzív oldalak, azaz az aldomaines megoldás is jó lehet.

17. Folyamatos rangsorolás

Jó hír, hogy a mobil algoritmus folyamatosan fog futni, tehát, ha módosítjuk oldalunkat, akkor a változások az újraindexelést követően azonnal észlelhetőek lesznek

18. Fejlesztések

Bár a Google hivatalosan nem mondta ki, egyértelmű utalások voltak arra vonatkozóan, hogy a Google fejleszti majd az algoritmust, így az a jövőben változni fog, és a rangsorolási súlyok is változhatnak majd.

19. A Google nem osztja szét a linkerőt

A Google azt is elárulta, hogy ha egy weboldal adott aloldalának mobil verziója kap két linket, és ugyanazon aloldal asztali verziója hármat, akkor azt a rangsorolásnál úgy kezelik, mind a mobil, mind az asztali esetén, mintha az adott oldalnak öt linkje lenne, tehát nem osztódnak a linkek és a PageRank.

20. A mobilon elrejthető a tartalom

A Google elfogadja azt, hogy bizonyos tartalmakat a mobil eszközt használók esetében elrejtünk, a jobb felhasználói élmény miatt. Ezért ebben az esetben nem kel büntetéstől tartanunk.

21. Nem töröl az Indexből

Egyes rémhírek szerint a Google törli a nem mobilbarát oldalak az adatbázisából. A valóságban erről nincs szó, csupán a mobilbarát weboldalak rangsorolási előnyt élveznek majd.

22. Fut-e más algoritmus?

A Google ezzel kapcsolatban nem közölt semmit. Így nem zárható ki, hogy a mobil algoritmussal egy időben más algoritmusokat is frissít, vagy fejleszt.

23. Egy hét alatt

A Google szerint a mobil algoritmus nagyjából egy hét alatt fut majd le teljeskörűen. Lesz ahol a változások azonnal tapasztalhatóak lesznek, de kell hét nap a teljes hatás leszűréséhez.

24. Nagyobb, mint a HTTPS szignál

A Google elmondta, hogy ez az algoritmus jelentős hatásokkal jár majd, és azt is, hogy lényegesen erőteljesebb hatású lesz, mint a HTTPs rangsorolási szignál.

25. Nagyobb lesz, mint a Panda és Pingvin együtt

A Google, azt is nyilatkozta, hogy az új mobil algoritmus hatása nagyobb lesz, mint a Panda és Pingvin együttes hatása. Ez nem meglepő, hiszen egyes országokban a mobilkeresések aránya már 50% felett van, míg a Panda legnagyobb hatása a találati lista 12%-a volt.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • “19. A Google nem osztja szét a linkerőt

    A Google azt is elárulta, hogy ha egy weboldal adott aloldalának mobil verziója kap két linket, és ugyanazon aloldal asztali verziója hármat, akkor azt a rangsorolásnál úgy kezelik, mind a mobil, mind az asztali esetén, mintha az adott oldalnak öt linkje lenne, tehát nem osztódnak a linkek és a PageRank.”
    Kedves Attila!
    Nekem egy olyan kérdésem lenne a 19.-es ponttal kapcsolatban, hogy John Mueller nem azt nyilatkozta, hogy a PageRank értékek már soha többé nem fognak frissülni vagy ezt úgy kell érteni, hogy a jelenlegi PageRankek nem fognak osztódni?
    A cikket köszönöm szépen, hasznos volt, remek az oldal!
    Üdv,
    F.Diána

    • A nyilvános PageRank értékek nem fognak frissülni. A google még ettől használhatja, de it inkább elvonatkoztatva kell értelmezni a PageRanket, valahogy úgy mint egy oldal linkerejét, csak ma már egy link értékét nem csak a PageRank határozza meg, hanem a link szövegkörnyezet, horgonyszögeve, az oldal bizalmi mutatói, forgalmi adatai, stb., stb. A lényeg ,hogy attól, hogy van külön mobil url és asztali url, ha a tartalom azonos, ezek a linkmutatók és értékek nem osztódnak.