Utoljára frissítve: december 10, 2014
Témakör: Tartalom

Most végre betekintést nyerhetünk abba, hogy pontosan mit is jelent a minőségi tartalom a keresőmotorok szemszögéből.

Michael Basilyan a Bing minőségi tartalom osztályának egyik vezetője nagyon fontos tartalmat osztott meg a Bing blogoldalán. Bár a Microsoft keresője nem a legfontosabb keresőmotor, ám az ahogy a minőségi tartalmat kezelik lényegében nem tér el attól, ahogy a Google is látja ezt a kérdést. A Bing viszont lényegesen nyitottabb, így sok hasznos következtetést vonhatunk le a cikkből a Googlera vonatkoztatva is.

A minőségi tartalom

A keresőmotorok hajnalán, ha valaki beírta a keresőbe, hogy a „mellrák tünetei”, a keresők csak két kulcsszót láttak és ez alapján adtak találatokat. Az így kiadott találatok között azonban igen sok volt a rossz minőségű, félrevezető, nem szakember által írt tartalom. Holott a keresések mögött valós emberek voltak, valós információigényekkel, és a kereső által adott válaszok életreszóló döntéseket alapozhattak meg.
Éppen ezért a keresőmotorok egyre inkább minőségi tartalmakat akartak adni a felhasználóknak. Olyan cikkeket, amelyek megbízhatóak, jól megírtak, hasznosak, és jól prezentáltak.

A tartalom minősége elsődleges rangsorolási szempont

Basilyan elmondja az interjúban, hogy a Bingnél a tartalom minősége elsődleges rangsorolási szempont. Egy adott keresés esetén a találatok relevanciáját három szempont alapján állapítják meg. Az első, hogy az adott oldal témája releváns-e a keresésre, a második a tartalom minősége, a harmadik pedig a szövegkörnyezet. Ez a három tényező kiemelt fontosságot kap a rangsorolásban.

A minőségi tartalom három pillére

A minőségi tartalomnak ezen belül is három pillére van. Az első a megbízhatóság: „megbízható forrásból származnak ezek az információk?”. A második a hasznosság:”az adott tartalom hasznos és kellően részletes?”. Végül a harmadik a prezentálás: „a tartalom megjelenítése igényes, és könnyen fellelhető?”

Ez a három tényező szabja meg a tartalom minőségét. Lássuk most ezeket részletesen.

Hirdetés

hirdetés

Megbízhatóság

Milyen oldal tekinthető megbízhatónak? Amikor erre keresik a választ, felteszik a kérdést, hogy megbízhatunk-e az adott tartalomban, weboldalban és a szerzőben? Egy oldal megbízhatóságának feltérképezésekor számtalan tényezőt figyelembe vesznek, a linkprofil mellett a közösségi médiából származó jelzéseket, a hivatkozott forrásokat, a névfelismerést és a szerző személyét.

A megbízhatóságot témakörönként másként értelmezik. Az egészségügyi szektorban például egy neves professzor, jól megírt cikke elsőbbséget kap, de ezt nem követelik meg más területeken.

Hasznosság

Amikor a hasznosság kérdése kerül szóba, az algoritmusok megpróbálják értékelni, hogy az adott tartalom elegendően hasznos-e a feltett keresés megválaszolására. A tartalom kellően bőséges-e, elegendően részletes-e a megcélzott célközönség számára? Tartalmaz-e olyan multimédiás tartalmakat, mint a képek, videók, grafikonok, a téma jobb megértése érdekében.

Az algoritmus azt is megpróbálja mérni, hogy az adott tartalom elkészítése mennyi erőfeszítést és szakértelmet igényelt. Azok a weboldalak, amelyek egyedi tartalmat állítanak elő, elsőbbséget élveznek az újrahasznosított tartalmakkal szemben. Jó példa erre az ingatlangyűjtő portálok, amelyek elsősorban RSS-ből dolgoznak. Azonban még ezek a weboldalak is feltűnhetnek a találati listán, ha egyedi tartalommal bővítik az átvett tartalmakat, a példánál maradva, megmutatják az iskolák távolságát, vagy közlekedési adatokkal bővítik az átvett információkat.

A jól prezentált tartalom

Azok a weboldalak, amelyek a tartalmat áttekinthetően mutatják be a felhasználóknak előnyt élveznek azokkal a weboldalakkal szemben, amelyek reklámok és más zavaró elemekkel nehezítik az oldal feldolgozását. A rejtett tartalmak, felugró ablakok, zavaró hirdetések mind hátrányt jelenthetnek az algoritmus szemében.

Értékelés

A cikk végén a szerzők megjegyzik, hogy a Bing szemében a minőségi tartalom elsődleges szempont és ez az az irány, amelyben leginkább fejlesztik az algoritmusukat. És ez jó hír a weboldal tulajdonosoknak is, hiszen ez a terület, amelyet a weboldal tulajdonosok teljes mértékig uralni tudnak. Magyarán szólva a jó helyezés elsősorban rajtunk múlik, és ez a jövőben hatványozottan is igaz lesz.
Bár ez a cikk a Bing anyagai alapján készült a Googlera nézve is szinte teljes mértékben igaz, így érdemes ilyen szemmel is ránézni weboldalunkra.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

november 3, 2022

57MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Hány karakter egy oldal szöveg? Hány szó

október 24, 2022

57MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebből a cikkből megtudhatód mi az a

október 19, 2021

57MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ahogy ígértem elkészült a második cikk az

október 7, 2021

57MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A szokásos Webmester Hangout-on arról kérdezték John


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!