Talán már veled is előfordult, hogy dőltek a vevők és virágzott az üzlet. A weboldalad tökéletesen működött. Ám egy esős napon, egyik pillanatról a másikra töredékére esett vissza a látogatottságod. Kaptál egy Google büntetést. Mihez kezdj? Most nem a technikai részletekben akarok elmerülni, inkább csak röviden adni néhány gyakorlatias tippet.
A büntetéseknek igen sok formája létezik. Lehet, hogy néhány kulcsszóra tűnik el az oldalad, lehet, hogy csak egy-két fontosabb oldal veszíti el a látogatóit. De van olyan büntetés is, amely az egész weboldalt törli az indexből. Ez akár egy jól menő üzlet végét is jelentheti, de hogy ne így történjen, íme néhány jó tanács.
Cselekedj azonnal!
Ha büntetést kaptál, és tudod is, hogy mi lehet az oka, akkor dobj félre mindent, és cselekedj azonnal. Ha elég gyors vagy, és néhány órán, de legfeljebb egy napon belül sikerül helyrehozni a hibát, akkor talán van esélyed, hogy a Google úgy kezelje a történetet, mint egy véletlen balesetet, és néhány nap alatt helyreállítja a helyezésedet. Nincs rá sok esély, de van rá példa, hogy ez egy működő taktika.
Képezz tartalékot!
Aki az online világból él meg, és a keresőkre alapozza az üzletét, az jól teszi, ha felkészül a szűkös időkre. Ha most jól megy az üzlet, képezz tartalékot, hogy amikor drasztikusan visszaesik a látogatottságod, és így a bevételed, legyen mihez nyúlni, amivel újra felépítheted az oldaladat. Indíts időben egy tartalékoldalt, amit bevethetsz, ha bekövetkezik a büntetés.
Válts hirdetésekre
Bár lényegesen drágább megoldás, mint a keresőkből érkező ügyfelek, megoldás lehet az is, hogy fizetett hirdetéseket vásárolsz, legyen szó Adwordsről, vagy FB reklámról. Bár a nyereség csökken, de az üzlet fenntartható addig, amíg a weboldalad büntetését fel nem oldod.
Keress hozzáértő szakembert
Ha az online világból élsz, biztos van tapasztalatod SEO témakörben is. Ez viszont nem jelenti azt, hogy szakember vagy. Keress olyan hozzáértő szakembert, aki már 10-20-100 büntetett oldalt látott és sikerült eredményeket is elérnie. Sokkal olcsóbban megúszod, ha néhány hónapon belül visszaáll a látogatószámod, mintha magad kezded el bütykölgetni az oldalt.
Milyen költségekkel számolhatsz?
Bár a büntetéseknek igen sok fajtája létezik, a legjellemzőbb három büntetési típus a Pingvin-algoritmus, Panda-algoritmus, és a természetellenes linkhálózatból eredhet.
A Panda esetében a fő probléma a gyenge tartalom, tehát a legfőbb kiadás a szövegíró alkalmazása lesz. A szöveggyártás nagyjából 0,4-2 Ft/karakter körüli áron mozog. Számold ki, mennyi tartalomra van szükséged, és becsüld meg ennek árát.
Pingvin-büntetés: nem könnyű megbecsülni ennek költségét, és az eredmények sem feltétlenül jelentkeznek majd. A legfőbb feladatok a linkeltávolítás, a túloptimalizáltság felszámolása, és sokszor teljesen új megbízható linkek építése. Az egyik legnehezebben felszámolható büntetésről van szó.
Természetellenes linkhálózat. Itt a fő költség a rossz linkek beazonosítása, és a rossz linkek eltávolítása lesz. Ez közel sem egyszerű feladat, hiszen a webmesterek általában nem érdekeltek a linkek eltávolításában, így ez időigényes munka lesz, emiatt drága is.
Álljunk több lábra, időben
Felszámolni egy büntetést nem olcsó mulatság, és sokszor az eredmények sem garantálhatóak. Jobban járunk, ha előre gondolkodunk és üzletünket nem csak a hagyományos keresőkre építjük. A legfrissebb adatok szerint a közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a web felfedezésében. Építsünk erre, és a hagyományos módszerekre, így csökken a keresőkkel szembeni kiszolgáltatottságunk.