Ha a lavina nem is indult meg, szaporodnak a mobil-algoritmus jelei. Gyors összefoglalónk következik.
Nagyjából a tegnapi naptól kezdve, ha lassan is de egyre szaporodnak azok a jelek, amely azt mutatja, hogy a mobil algoritmus egyre több keresésnél élesedik. Drámai átalakulásról továbbra sem beszélhetünk, inkább mérsékelt átalakulásról.
Hazai tapasztalatok
Kezdjük a hazai találati listát és helyezéseket. Átnéztük ügyfeleink weboldalát, és azt láttuk, hogy bár vannak minimális elmozdulások, egyelőre a változások nem szignifikánsak, azaz nem lehet egyértelműen kimondani, hogy ez a mobil algoritmus hatása.
Lássunk egy konkrét példát. Az ite.hu esetében a Googleból érkező mobillátogatók aránya 11%, az elmúlt napokban ez a szám fokozatosan nőtt, a tegnapi napon 16% felett volt. A tendencia elég egyértelmű, de tény az is, hogy korábban is voltak olyan napok, amikor volt kiugrás a 11%-ról, így egyelőre nem lehet kijelenteni semmi biztosat.
Egy ügyfelünknek azonos szegmensben több weboldala is található, van köztük mobilbarát és nem mobilbarát oldal. Itt gyakorlatilag nem lehetett érdemi különbséget kimutatni.
Két nagy forgalmú oldal (napi organikus 10 ezer körül), egyik mobilbarát, a másik nem, nem lehetett érdemi különbséget felfedezni a mobil forgalom arányában.
Közepes forgalmú oldal, nem mobilbarát. A mobilról érkező forgalom aránya 3%-kal csökkent.
A sort lehetne folytatni, talán elég ennyi is. A lényeg az, hogy szignifikáns változás a mobil forgalom arányában nem mutatható ki a tegnapi statisztikai adatok alapján, bár apróbb jelek vannak.
Nemzetközi tapasztalatok
Nagyjából tegnap délutántól kezdtek megjelenni illetve megszaporodni azok a jelek, amely az algoritmus futására utaltak. A SEOBook.com alapítója Aaron Wall Twitter üzenetben tette közzé, hogy meglátta az első jeleket, így például egy mobilbarát oldal a 9. helyről feljött a 6.-ra és hasonlóak.
Dr. Pete Meyers, a Moz analitikusa közzé tette friss adataikat. Ezen jól látszik, hogy míg az asztali keresések találati listáján nem voltak jelentős változások, addig a mobil találati listán már erősebb mozgások voltak észlelhetőek, tehát a két találati lista mozgása már erősen eltért egymástól.
Glenn Gabe blogbejegyzésben tett közzé néhány példát. Így például a moz.com a „redirect” kifejezésre a 13. a mobil találati listán, és 3. az asztali kereséseknél.
Mind a fórumbejegyzésekből, mind a twitterüzenetekből, az is kiderül, hogy Angliában, ahol eddig semmilyen mozgás nem volt, a tegnapi napon már észrevehető változások kezdődtek.
Mi várható?
Egyelőre továbbra sem tudjuk milyen mértékű lesz az átalakulás, a tegnapi déli-délutáni jelentősebb mozgások hatásai a mai statisztikákban lesznek láthatóak, de még ezek sem voltak túl erőteljesek. Ahogy már többször írtuk, még legalább egy hét mire a kép valamelyest tisztulni fog.
Én látok kisebb mozgásokat, de a mobillal együtt mozog az aztali találat is..
Nálunk sincs szignifikáns változás. Az organikus forgalom mobillátogatóinak aránya maradt az átlag 35-36 % között. A helyezéseinknél minimális pozitív változást tapasztaltunk 1-2 fontosabb kulcsszó esetében, de még ápr. 21 előtt is tapasztaltunk mozgásokat. Egyenlőre nagyon kevés az adat. Majd 1-2 hónap múlva meglátjuk.
Köszönöm a hozzászólásokat. Valóban még mi sem látunk egyértelmű változásokat, pedig már eltelt egy hét.
Azt tudja valaki, hogy hazánkban a keresések hány százaléka történik mobilról?