Úgy tűnik egyre nagyobb méreteket ölt hazánkban is a Panda algoritmus. Kevesen gondolnak bele abba, hogy a mobil eszközök terjedésével a mobil nézet és a responsive design is felértékelődik, mivel javítja a felhasználói élményt és csökkenti a Panda algoritmus rizikóját.

Mobil Panda?

Ha egy weboldalt elkap a Panda algoritmus, az első, amit elkezdünk csinálni, hogy asztali gépünkön mindenféle tesztelést végzünk, vagy nekivágunk akár egy komplett SEO auditnak. Az asztali gépünkön. És elfeledkezünk egy nagyon fontos dologról, a mobilnézetről. Holott ma már sejthető, hogy a Google Pandájának is van okostelefonja.

Magyarán szólva a felhasználók egyre nagyobb hányada érkezik okostelefonról, és ezek a felhasználók úgy viselkednek majd a weboldalon, ahogy azt a weboldal mobilnézete, vagy annak hiánya biztosítja.

Gondoljunk csak bele, ha a felhasználók 20%-a érkezik mobileszközökről, akkor a Google ezek viselkedését és felhasználói élményeit is beszámítja az oldal értékelésébe. Ha nincs mobilbarát felülete oldalunknak, akkor a mobilról érkező felhasználók gyorsan elhagyják majd az oldalt, növelve a visszafordulási arányt, csökkentve az oldalon eltöltött időt, és a megtekintett oldalak számát. Ráadásul ezek az adatok hónapról hónapra romlani fognak, ahogy egyre több látogató érkezik mobileszközökről.

Úgy tűnik, hogy a Google Panda-algoritmusának 4.0-ás verziója már odafigyel a mobil felhasználói élményekre is és ezek alapján is értékeli a weboldalakat. A gyenge és egyre romló felhasználói élmény pedig akár büntetést is eredményezhet, vagy pontosabban szólva más problémákkal együtt növeli a büntetés kockázatát.

Mennyire mobil és Panda barát a weboldalunk?

Hogyan tudunk információt szerezni arról, hogy weboldalunk mennyire mobilbarát?

Hirdetés

hirdetés

Nos a legegyszerűbb megoldás a Google Analytics használata. Válasszuk a Közönség menüpontból a Mobil almenüt és ott kattintsunk az áttekintés alpontra.

mobilnezet

 

Ez az oldal jól kiszolgálja az asztali gépről érkezőket, de a mobilélmény lényegesen alacsonyabb

Ha ezt megtesszük rögtön láthatóvá válik, hogy a látogatók hány százaléka érkezik mobilról, és hány asztali gépekről.

Ennél is fontosabb, hogy az is láthatóvá válik, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek az oldalon, és milyen magas a visszafordulási arány. Ezek általában fontos mérőszámok, de itt lehetőség van arra is, hogy összehasonlítsuk a különböző eszközökről érkező felhasználók élményét az adatok alapján.

Ha nincs jelentős eltérés a különböző eszközökről érkezők között, akkor nem kell aggódni, de ha jelentősen rosszabbak a mobil eszközökről érkező látogatók adatai, akkor érdemes megfontolni, hogy mi nem jó a weboldalunkon.

Természetesen egy keresőoptimalizálással foglalkozó szakember ezen túl számos más módon is tudja értékelni egy-egy weboldal felhasználói adatait. De ezzel az egyszerű lépéssel bármelyik webmester az alapinformációkhoz hozzájuthat.

Illúzióink ne legyenek. Az Egyesült Államokban már a keresések 50%-a mobileszközökről érkezik, és ez az európai és hazai trend is. Ha most nem is, de hamarosan weboldalunkat mobilbaráttá kell tenni, mert nem csak felhasználókat veszíthetünk, de kiválthatjuk a Panda algoritmus haragját is.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 19, 2017

29MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Nyilván téged is érdekel, hogy az oldalad

október 27, 2017

29MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A mobil az első a Google-nál, és

október 5, 2017

29MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google megerősítette, hogy már az éles

június 27, 2017

29MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ismét szóba került a Panda-algoritmus, Gary Illyés


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!