Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Módosítottad weboldaladat? Így mutasd meg gyorsan a Googlenak!
Keresőoptimalizálás

Módosítottad weboldaladat? Így mutasd meg gyorsan a Googlenak!

SEO 2016

Keresőoptimalizálási szempontból gyakran igen fontos lehet, hogy módosított weboldalunkat gyorsan újra feltérképezze a Google. Ebben adott tanácsot a Google szóvivője.

A webes világban gyakran előfordul, hogy módosítjuk weboldalunkat, vagy egy olyan plusz bővítményt telepítünk például wordpress oldalunkba, amely akár minden blogbejegyzésünk tartalmát érintheti (legyen szó akár egy tartalomjegyzéskről). Nem is szólva az olyan nagyobb átalakításokról, mint egy új webdesign.

A feladat ilyenkor mindig adott: az új oldalakat lehetőség szerint minél gyorsabban újra fel kell térképeztetni a Google robotjával, annak érdekében, hogy látszódjon a változások pozitív vagy negatív hatása.

Egy SEO szakembernek erre több megoldás is lehet, de most ezt a repertoárt bővítette egy újabb lehetőséggel a Google.

John Mueller a Google szóvivője a szokásos Hangouton beszélt erről.

hirdetés

A webmester azt kérdezte, hogy a közelmúltban módosította struktúrált adatait a weboldalon, de ezek a változások nem jelennek meg a Search Consoleban.

John Mueller erre azt válaszolta, hogy ez néhány hetet is igénybe vehet. A Google bizonyos oldalakat akár néhány napon belül újra térképezhet és indexelhet, de más belsőbb oldalaknál ezek heteket, vagy hónapokat is igénybe vehet. Ráadásul kell néhány nap míg ezek a változások a Search Consoleban is megjelennek.

John Mueller ezután azt javasolja, hogy a webmester módosítsa a sitemapjében azoknak az url-eknek a „last-modification” címkéjét, ahol a változások történtek.

A Google észleli az új dátumot, és azt is ha ez frissebb, mint amióta utoljára feltérképezte az adott url-t, így a kereső nagyobb figyelmet fordít az adott url-re, és gyorsabban feltérképezheti a módosított url-eket , mint normál esetben.

Tehát a sitemapben a last-modification, vagyis az utolsó módosítás dátumát kell megváltoztatni, és megadni azt az időpontot, amikor is a változás történt. Így felgyorsítható az új tartalmak indexeltetése.

Ez hasznos lehet keresőoptimalizálási szempontból akár a kisebb módosítások, akár a nagyobb átalakítások során.

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

6 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Én azt tapasztaltam, hogy az indexelést az is beindítja, ha kap egy közösségi linket pl. a FB-ról vagy twitterről a frissített bejegyzés. Akkor is ránéz a google.

    • Köszi! a Twitter-rel van szerződése a Google-nak, tehát ott lát mindent. Az FB elvileg korlátozza, de ezt érdemes lenne tesztelni.

  • Sziasztok!

    Közel 1 órán belül ha kell ezt elintézheted a SC-ben.

    Megtekintés Google-ként menü, majd pedig megadod az új új, vagy régebbi frissített url-t. És benyújtod az indexelési kérelmet, ami perceken belül elindul. Választhatod, mobil, vagy asztali. Van egy kvóta azt figyelembe kell venni. Sima aloldalt nagyon sokat tudsz frissíteni és órákon belül, a teljes site-ot csak 10-szer, és az valamivel több idő, de megvagy azzal egy hét alatt kb.

    Cakkli padli metákkal és minden mással együtt lefrissíti (térképpel, képekkel, metákkal, linkekkel, stb).

    Jó lenne a visszajelzés, hogy ezt a push-olást csak én használom, vagy azért más is nyomogatta már?:)

    • Szia!

      Igen, ez egy bevett módszer, én speciel elsősorban hibafeltárásra használom. A fenti módszer ereje abban rejlik, hogy akár 1 millió url esetén is tömegesen és egyszerűen használható, mégis kézben tartható, talán ebben van az újdonsága.De nyilván erre a feladatra több módszer is van.