Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Mondj nemet a SEO-ra!
Keresőoptimalizálás

Mondj nemet a SEO-ra!

a seo jovője

Egy keresőoptimalizálással foglalkozó weboldalon talán szentségtörésnek tűnik a fenti címmel blogbejegyzést írni, de vannak helyzetek, amikor érdemes nemet mondani a SEO-ra.

Címek és címsorok

A bejegyzések címe, az egyik legfontosabb rangsorolási tényező, ezért nagyon fontos szerepe van a keresőoptimalizálásban, de vannak esetek, amikor a címadásnál más szempontoknak kell a SEO fölé kerülnie.

Én például az ite.hu blogbejegyzéseiben a cím meghatározásakor alig foglalkozom SEO szempontokkal. Ennek nagyon egyszerű oka van. A keresőoptimalizálási témák iránt idehaza meglehetősen kicsi a kereslet, és fontosabbnak vélem, hogy a címek figyelemfelkeltőek, vagy leíróak legyenek, minthogy kulcsszavas címet adjak, ami esetleg nem ragadja meg a figyelmet. Ennek az is az oka, hogy az ite.hu látogatóinak zöme direkt látogató és a közösségi médiáról érkezik.

Ez persze nem jelenti azt, hogy nincsenek keresésekre optimalizált bejegyzések, vagy oldalak, de a napi hírek zöménél nem ez a fő szempont.

Hadd mondjak konkrét példát: a „Pingvin algoritmus”, Kolibri algoritmus” szavakra igen előkelő helyen van az ite.hu a találati listán (TOP3-ban két cikkel is). Itt a címválasztás teljesen tudatos SEO döntés volt, ami meg is hozta az eredményét, és ezekre a szavakra, ha nem is tömegesen, de van keresés.

A mostani bejegyzésnek is lehetett volna találni olyan címet, ami több kulcsszót tartalmaz, de ezekre aligha lett volna tömeges keresés. Itt fontosabb volt, hogy a látogatók és a közösségi médiában megragadja a figyelmet. Hasonló a helyzet sokszor a hírportálokon is, ahol nem kulcsszavakra, hanem hangzatos címekre építenek.

hirdetés

Fontos azonban hangsúlyozni a fenti megállapítás nagyon sok weboldal esetében nem érvényes, így például webáruházaknál kifejezetten fontos a kulcsszóra optimalizált címadás.

Duplikált tartalom

Mindig azt mondjuk hogy a duplikált tartalom káros és helytelen eljárás, ez azonban nincs mindig így.
Ha írtunk egy olyan cikket, ami a sajtót is érdekelheti, azt kicsit átszerkesztve elküldhetjük sajtóközleményként. A cikk sok esetben nagyban fog hasonlítani a mienkre, legfeljebb az eredeti kicsit részletesebb lesz.
Mit kell tennünk, hogy ez mégse járjon károkkal? Három dolgot tehetünk:
1. lássuk el a másolt cikket rel=canonical taggal.
2. helyezzünk el szöveges linket a másolt cikkben, ami az eredeti cikkre utal, így a Google tudni fogja, melyik az eredeti szöveg és azt helyezi előre a találati listán
3. adjunk noindex-et a másolt tartalomnak.

Bár a fenti három lehetőség közül nem mindegyik megoldható, azt joggal elvárhatjuk, még a sajtó esetében is, hogy linkelje meg az eredeti forrást.

Miért van ennek értelme? Nos, azért, mert így a cikkünk sok olyan emberhez is eljuthat, aki esetleg a mi weboldalunkat nem olvassa, de a sajtóban megjelent hír révén eljut hozzánk.

Meta leírás – meta description

Sokan még mindig abban a tudatban vannak, hogy a meta leírás rangsorolási tényező, holott nem az. emiatt gyakran találunk száraz, kulcsszóval halmozott meta leírásokat, amelyek nem vonzzák a keresőket a kattintásra. A meta leírás ma már nem rangsorolási tényező, és úgy kell megfogalmazni, hogy az kattintásra ösztönözzön. Legfeljebb egy kulcsszót érdemes elhelyezni benne, azt is csak azért, mert azt félkövérrel kiemeli a Google, így jobban megfogja a tekintetet, és ismét növeli az átkattintás esélyét.

Ez a lista közel sem teljes, ha tudsz olyan további esetet, amikor a keresőoptimalizálás másodlagos, írd meg a hozzászólásokban!

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

3 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • A szépen formázott, igényes megjelenésű, jó tartalommal bíró weblapok előre kerülnek. Erre törekszik a Google is. Ehhez nem kell SEO. Minimális szépérzékkel, előre kerül az ember. Jómagam az évek alatt kipróbáltam több ajánlott és nem ajánlott módszert is. Ez az egy amit le tudtam szűrni. Ez a legfontosabb. Ezt pedig a legtöbb webhelytulajdonos meg tudja tenni. Ne akarjuk megspórolni az igényes tartalommal a munkát. Személy szerint ezt javasolnám.

  • Köszönöm, a hozászólást!
    Alapvetően egyet értek, valóbana minőségi tartalom a legfontosabb, ami hozza is a linkeket.
    ez akkor működik nehézkesen, amikor nagy versenyben próbálunk meg jó helyezést elérni (linképítés fontos lesz), vagy olyan esetekben, mint egy webshop több tízezer termékkel, ahol az on-site seora nagy hangsúlyt kell fektetni.

  • Adot két webshop, nagyjából ugyanolyan termékkőrrel. Egymással konkurálnak. Régen amelyiket rommá linkelték előre került. Manapság meg azok kerülnek előre akik a webshopon belül minőségi munkát végeznek. Ipon, Libri, hogy csak két oldalt mondjak. Jók a linkek persze, ha nem katalógusból jönnek, azok már egy ideje semmit nem érnek. Ellenben ha egy népszerű fórumban megemlítenek vagy egy minőségi weblap hivatkozik rád már mész is előre. Ezek megvásárlása viszont nem megy nagyüzemben. Őszintén szólva nem nagyon látom a SEO hasznosságát, persze marketing kitalált arculat és megfelelő reklámra szükség van. De én inkább költeném a pénzt Google AdWords-re vagy Facebook vagy egyéb közösségi hírdetési formába mint mindenféle SEO szakival össze – vissza linkelgetni az oldalt, majd mikor a Google módosít a kereső algoritmusán ne adj isten még hátrébb is tol vagy én pedig kiszórtam súlyos ezreket nagyjából teljesen feleslegesen.