A Google bejelentette, hogy frissítette mobil algoritmusát, és további előnyhöz juttatta a mobil-barát oldalakat.
John Mueller, a Google svájci szóvivője jelentette be Twitteren, hogy a Google lefuttatta azt az algoritmusát, amellyel tovább erősítette a mobil-barát oldalak rangsorolási előnyét a mobilon végrehajtott keresések esetében.
FYI The mobile changes mentioned here are now fully rolled out. https://t.co/fTB3ia6LJ2
— John Mueller (@JohnMu) May 12, 2016
John Mueller Twitter üzenetében hangsúlyozza, hogy az algoritmus, már teljes egészében lefutott, azaz mindenhol már az új találati lista látható.
A bejelentés nem teljesen váratlan, hiszen – ahogy mi is megírtuk – a Google már márciusban jelezte, hogy májusban módosítani fogja mobil algoritmusát.
A változtatás lényege, hogy a mobil barát oldalak további rangsorolási előnyhöz jutnak. Ez azt is jelenti, hogy a nem mobil barát oldalak mobilról érkező forgalma csökkenhet.
Mindez nem jelenti azt, hogy a nem mobilbarát oldalak ne kerülhetnének jó helyre a mobil találati listán. A Google megfogalmazásában a kereső szándéka továbbra is egy nagyon fontos szignál, így a nem mobil barát oldalak, ha releváns és kitűnő tartalommal rendelkeznek továbbra is jó helyezést érhetnek el.
A mostani algoritmusfrissítés globális, azaz érinti a magyar nyelvet és így a magyar találati listát is.
Nőni fog a fogalmam?
Nem biztos. A hazai weboldalak jelentős része is mobilbaráttá vált az elmúlt egy évben, így a már mobilbarát oldalak nem biztos, hogy forgalomnövekedést észlelhetnek, hiszen vélhetően már versenytársaik is rendelkeznek mobil-barát oldallal.
Az sem biztos, hogy egy nem mobil barát oldal visszaesik, ahogy a Google is elmondta. A mobil-algoritmus egy igen fontos, de nem abszolút rangsorolási szignál. Ha más tekintetben erős az oldal és találkozik a felhasználó keresési szándékával, akkor nem biztos a visszaesés.
Ha szeretnél többet tudni a Google mobil algoritmusáról olvasd el cikkeinket, amit a mobil rangsorolásról az elmúlt években írtunk (több mint 20 cikk). A Google mobil algoritmusa tavaly április végén indult útjára.
Hogyan ellenőrizzem a forgalomváltozásomat?
A Google Analyticsben bárki lekérheti a mobilról érkező organikus, azaz a Google keresőjéből érkező forgalmát.
Az Analyticsben az alábbi képen látható beállítási mód segítségével lekérhető ez a forgalomfajta. (De más módon is lekérhetjük)