Utoljára frissítve: május 12, 2016
Témakör: Mobil
mi ez? SEO hírek

A Google bejelentette, hogy frissítette mobil algoritmusát, és további előnyhöz juttatta a mobil-barát oldalakat.

John Mueller, a Google svájci szóvivője jelentette be Twitteren, hogy a Google lefuttatta azt az algoritmusát, amellyel tovább erősítette a mobil-barát oldalak rangsorolási előnyét a mobilon végrehajtott keresések esetében.

John Mueller Twitter üzenetében hangsúlyozza, hogy az algoritmus, már teljes egészében lefutott, azaz mindenhol már az új találati lista látható.

Hirdetés

hirdetés

A bejelentés nem teljesen váratlan, hiszen – ahogy mi is megírtuk – a Google már márciusban jelezte, hogy májusban módosítani fogja mobil algoritmusát.

A változtatás lényege, hogy a mobil barát oldalak további rangsorolási előnyhöz jutnak. Ez azt is jelenti, hogy a nem mobil barát oldalak mobilról érkező forgalma csökkenhet.

Mindez nem jelenti azt, hogy a nem mobilbarát oldalak ne kerülhetnének jó helyre a mobil találati listán. A Google megfogalmazásában a kereső szándéka továbbra is egy nagyon fontos szignál, így a nem mobil barát oldalak, ha releváns és kitűnő tartalommal rendelkeznek továbbra is jó helyezést érhetnek el.

A mostani algoritmusfrissítés globális, azaz érinti a magyar nyelvet és így a magyar találati listát is.

Nőni fog a fogalmam?

Nem biztos. A hazai weboldalak jelentős része is mobilbaráttá vált az elmúlt egy évben, így a már mobilbarát oldalak nem biztos, hogy forgalomnövekedést észlelhetnek, hiszen vélhetően már versenytársaik is rendelkeznek mobil-barát oldallal.

Az sem biztos, hogy egy nem mobil barát oldal visszaesik, ahogy a Google is elmondta. A mobil-algoritmus egy igen fontos, de nem abszolút rangsorolási szignál. Ha más tekintetben erős az oldal és találkozik a felhasználó keresési szándékával, akkor nem biztos a visszaesés.

Ha szeretnél többet tudni a Google mobil algoritmusáról olvasd el cikkeinket, amit a mobil rangsorolásról az elmúlt években írtunk (több mint 20 cikk). A Google mobil algoritmusa tavaly április végén indult útjára.

Hogyan ellenőrizzem a forgalomváltozásomat?

A Google Analyticsben bárki lekérheti a mobilról érkező organikus, azaz a Google keresőjéből érkező forgalmát.

Az Analyticsben az alábbi képen látható beállítási mód segítségével lekérhető ez a forgalomfajta. (De más módon is lekérhetjük)

mobil forgalom

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 19, 2017

48MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Nyilván téged is érdekel, hogy az oldalad

október 27, 2017

48MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A mobil az első a Google-nál, és

október 5, 2017

48MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google megerősítette, hogy már az éles

november 10, 2016

48MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Amióta hivatalossá vált a Google újabb és


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!