Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » MOZ: a Google rangsorolási tényezői 2015-ben
Keresőoptimalizálás

MOZ: a Google rangsorolási tényezői 2015-ben

moz.com

A Moz.com publikálta híres tanulmányát a Google rangsorolási tényezőiről. Lássuk a legfontosabb tényeket!

A Moz kétféle tanulmány közölt. Az első egy korrelációs tanulmány (lásd később), míg a másik szakértők véleményén alapul.
A korrelációs tanulmány 16 521 kulcsszó 50 első helyezését vizsgálta meg, összesen több mint 700 ezer egyedi url vonva vizsgálat alá. A korrelációs tanulmány 170 tényező és helyezés összefüggését vizsgálta.

Miről is van szó pontosan? A korrelációs tanulmányok lényege, hogy megnézik, hogy egy tényező, például egy url PageAuthority értéke milyen összefüggésben áll a helyezéssel. Tekintve, hogy 700 ezer url-ről van szó, a statisztikai adat elég pontos képet fest arról, hogy egy-egy tényező milyen kapcsolatban áll a helyezéssel.

A korreláció -1 és +1 közötti szám. Minél közelebb áll a szám az egyhez, annál szorosabb az összefüggés. Azt azonban fontos megérteni, hogy a korreláció mögött nem biztos, hogy ok-okozati összefüggés is áll. De ennyit elég is a módszertanból.
Lássuk a legfontosabb újdonságokat!

Moz:Google Rangorolás tényezői

1. Az az aloldalakon alkalmazott kulcsszóhasználat és a helyezés között gyengül a korreláció. Ez vélhetően azért van, mivel a Google egyre jobban érti, egy adott oldal miről szól, így nem kényszerül a kulcsszó kiemelt vizsgálatára.

hirdetés

2. A HTTPS nagyon gyenge korrelációt mutat, azaz vélhetően igaz a Googlenak azon állítása, hogy ennek rangsorolási súlya nagyon csekély.

3. Minden pletyka ellenére egy aloldal helyezése a rá hivatkozó linkek számával mutat a legerősebb korrelációt. Azaz a linkek száma még mindig meghatározó.

4. Az Exact-match domainek (azaz pontos kulcsszavas domainek) jelentős korrelációt mutatnak a helyezéssel, de vélhetően ez elsősorban más tényezőkkel (horgonyszövegek, múlt, stb.) áll összefüggésben, semmint a domain névvel.

5. A tanulmány szerint a .com, .org domainek összefüggése a helyezéssel igen csekély.

6. Bár nem annyira, mint az aloldalak esetében, azonban a domain egészére hivatkozó linkek továbbra is erős összefüggést mutattak a helyezéssel. A linkek továbbra is nagyon fontosak!

7. A kulcsszavas horgonyszövegű linkek erős korrelációt mutattak, ahogy a linkelő domainek száma, ahogy a részleges kulcsszavas horgonyszövegek is.

8. A közösségi média adatai is jó összefüggést mutattak a helyezéssel, de vélhetően ez nem a közösségi média adatainak köszönhető, hanem annak másodlagos hatásainak.

9. A domain regisztráció időtartama közepes korrelációt mutatott a helyezéssel, míg a privát domainregisztráció gyenge negatív korrelációt eredményezett.

10. A Similarweb adatai alapján a magas tartózkodási idő, alacsony visszafordulási idő és magas oldalmegtekintés összefüggésben áll a jó helyezéssel.

Ezek a legfontosabb tanulságok, amelyeket a moz.com kiemelt, de érdemes a tanulmányt áttekinteni, mert, ahogy említettem összesen 170 tényező helyezésre gyakorolt hatását ellenőrizték.

Bevallom őszintén a korrelációs tanulmányokat én óvatossággal kezelem, ennél hasznosabbnak tartom a 150 keresőoptimalizálási szakember kérdőívezése után összeállt adatokat, amelyek véleményem szerint pontosabb képet ad a Google rangsorolási tényezőiről.

Ezeket mindenképpen ajánlom áttekintésre, aki egy kicsit is érdeklődik a keresőoptimalizálás iránt.

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.