Előfordul, hogy megkeresnek minket egy SEO ügyben és nem tudunk segíteni. De ez még a legnagyobb márkákkal is előfordul.

A moz.com a világ talán legismertebb keresőoptimalizálással foglalkozó cége és oldala. Több tízezer előfizetője van SEO programuknak, blogjuk a világ legigényesebb keresőoptimalizálási témájú blogja.

Most mégis segítségre szorulnak, éspedig SEO témakörben. Igen ritka, hogy az ilyen nagy márkák ezt megteszik, hiszen komoly presztízsveszteséget szenvedhetnek el, de az ügy fontos a Moz számára, és talán ez a fajta nyitottság nem okoz károkat.

Mi is a probléma?

A MOZ-nak alapvetően kétfajta blogja van, az egyik a hivatalos, a másik az a blog, ahová a felhasználók írásai kerülhetnek be, nagyon komoly ellenőrzés után. Természetesen ezek is igen nívós írások, de mégis érthető módon a hivatalos blog az, amit a Moz szeretne látni a találati lista élén.

Most azonban azzal szembesülnek, hogy a keresőkifejezésekre a Google rendszeresen a felhasználók által létrehozott blogot részesíti előnyben, szemben a Moz hivatalos blogjával. Sőt, ráadásul a hivatalos blogot a felhasználók által generált blog kanonizált verziójának tartja, és egyenesen kivette az indexből.

A Moz ezzel a problémával már hónapok óta küzd, kértek már segítséget a közösségi médián is, ám ott sem kapták meg a helyes választ, pedig több tucat szakértő próbált nekik segíteni.

Hirdetés

hirdetés

Most Cyrus Shephard a Moz-tól a Google hivatalos Webmester fórumán kért segítséget. Shephard leírta, hogy egyelőre két dolgot nem próbáltak.

– noindexre helyezni a felhasználói blogot, hiszen ez is hasznos tartalom

– canonical beállítást alkalmazni, ami a hivatalos blogot teszi eredeti forrás. Ez nem lenne helyes, hiszen a felhasználói blog alapvetően eltér.

Shephard elismeri, hogy korábban volt elég komoly átfedés a két tartalom között, de ezen már javítottak, mégsincs előrelépés.

A Moz korábban hasonló problémával küzdött a Whiteboard Friday nevű tartalmukkal kapcsolatban, ott végül a felhasználói tartalmat 301-el átirányították a hivatalos verzióra. Ez megoldotta a problémát, de ezzel a felhasználói tartalom elveszett. Ez tehát a kategóriáknál nem jó megoldás.

Érdemes a Webmester Fórumon nyomon követni a hozzászólásokat. Nagy tanulsága az esetnek, hogy bizonyos problémákat még a világ legjobb keresőoptimalizálási szakértői sem tudnak kezelni. Lehet, hogy hibáról van szó, lehet egy régi hiba következményeiről. Van amit csak a Google tud megoldani – ha akarja.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 30, 2022

116MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A robots.txt alkalmazása a kezdő weboldaltulajdonosoknak kicsit

április 28, 2022

116MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Az elmúlt időszakban egye nagyobb probléma lett,

október 25, 2021

116MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A keresőoptimalizálásban kiemelten fontos az indexelés kézben

július 20, 2021

116MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Miután megírtuk és közzétettük a legújabb bejegyzésünket,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!