Előfordul, hogy megkeresnek minket egy SEO ügyben és nem tudunk segíteni. De ez még a legnagyobb márkákkal is előfordul.
A moz.com a világ talán legismertebb keresőoptimalizálással foglalkozó cége és oldala. Több tízezer előfizetője van SEO programuknak, blogjuk a világ legigényesebb keresőoptimalizálási témájú blogja.
Most mégis segítségre szorulnak, éspedig SEO témakörben. Igen ritka, hogy az ilyen nagy márkák ezt megteszik, hiszen komoly presztízsveszteséget szenvedhetnek el, de az ügy fontos a Moz számára, és talán ez a fajta nyitottság nem okoz károkat.
Mi is a probléma?
A MOZ-nak alapvetően kétfajta blogja van, az egyik a hivatalos, a másik az a blog, ahová a felhasználók írásai kerülhetnek be, nagyon komoly ellenőrzés után. Természetesen ezek is igen nívós írások, de mégis érthető módon a hivatalos blog az, amit a Moz szeretne látni a találati lista élén.
Most azonban azzal szembesülnek, hogy a keresőkifejezésekre a Google rendszeresen a felhasználók által létrehozott blogot részesíti előnyben, szemben a Moz hivatalos blogjával. Sőt, ráadásul a hivatalos blogot a felhasználók által generált blog kanonizált verziójának tartja, és egyenesen kivette az indexből.
A Moz ezzel a problémával már hónapok óta küzd, kértek már segítséget a közösségi médián is, ám ott sem kapták meg a helyes választ, pedig több tucat szakértő próbált nekik segíteni.
Most Cyrus Shephard a Moz-tól a Google hivatalos Webmester fórumán kért segítséget. Shephard leírta, hogy egyelőre két dolgot nem próbáltak.
– noindexre helyezni a felhasználói blogot, hiszen ez is hasznos tartalom
– canonical beállítást alkalmazni, ami a hivatalos blogot teszi eredeti forrás. Ez nem lenne helyes, hiszen a felhasználói blog alapvetően eltér.
Shephard elismeri, hogy korábban volt elég komoly átfedés a két tartalom között, de ezen már javítottak, mégsincs előrelépés.
A Moz korábban hasonló problémával küzdött a Whiteboard Friday nevű tartalmukkal kapcsolatban, ott végül a felhasználói tartalmat 301-el átirányították a hivatalos verzióra. Ez megoldotta a problémát, de ezzel a felhasználói tartalom elveszett. Ez tehát a kategóriáknál nem jó megoldás.
Érdemes a Webmester Fórumon nyomon követni a hozzászólásokat. Nagy tanulsága az esetnek, hogy bizonyos problémákat még a világ legjobb keresőoptimalizálási szakértői sem tudnak kezelni. Lehet, hogy hibáról van szó, lehet egy régi hiba következményeiről. Van amit csak a Google tud megoldani – ha akarja.