Aki rendszeresen követi a találati lista változásait két hete érdekes jelenségre bukkanhatott, gyakorlatilag megszűnt az inkognító mód.

Nincs inkognító mód

Sokan ellenőrzik úgy weboldaluk helyezéseit, hogy a Google Chrome böngészőben beállítják az inkognító módot. Nagyjából két hete észleltük először, hogy ma már ez nem sokat segít. A Google IP cím, vagy valamilyen más módszer segítségével inkognító módban is érzékeli a böngészés helyét és ez alapján ad találatokat.

Ennek aztán az a következménye, hogy olyan keresések esetén, ami minimálisan is helyfüggő, nincs értelme helyezésről beszélni, mert még inkognító módban is a helyi vonatkozású weboldalak tűnnek fel a találati lista tetején.

Ezt a jelenséget nem csak mi észleltük, hanem a hazai webmester fórumon is nagyon sokan felhívták rá a figyelmet.

Nincs értelme a rangsornak

Ennek a változtatásnak radikális hatása lesz a keresőoptimalizálásra. Egyrészt nem lesz igazán értelme kulcsszavak helyezéséről beszélni, hiszen az most már tényleg alapvetően a kereső fizikai helyétől függ a találati lista. Ennek pedig többszörös hatása lesz. Az egyik ilyen, hogy a korábban az első tíz helyen bebetonozott oldal látogatói forgalma csökkenni fog, hiszen a vidéki keresők alapvetően helyfüggő találatokat kapnak, és nem feltétlenül azokat az oldalakat, amelyek korábban a vezető helyeken szerepeltek.

Vidékiek előnyben

A másik következmény, hogy a kisebb, helyi oldalaknak nőni fog a forgalma, és nagyobb szerepet kap ezáltal a local SEO, ami idehaza még gyerekcipőben jár. Mindez érdekes módon azt is jelentheti, hogy a kis, vidéki oldalak megjelenésével a találati lista minősége bizonyos szempontból romlani fog, hiszen gyengébb megjelenésű és tartalmú oldalak bukkanhatnak fel jó helyen a helyi kereséstől függően. Persze ez nem feltétlenül rossz, hiszen a helyi szolgáltatások megjelenése, még rosszabb design és tartalom mellett is jelenthet jobb felhasználói élményt.

Hirdetés

hirdetés

Mindezek az átalakulások a keresőoptimalizálásra is kihatnak majd. Ha marad ez a találati lista, és a helyi megközelítés, akkor a kulcsszóhelyezések helyett a látogatói forgalom lesz végre az igazi mérőszám a keresőoptimalizálásban. És a magas látogatói forgalmat nehezebb lesz elérni, mert a helyfüggő találati lista korlátozhatja potenciális keresők számát is.

Local SEO, azaz a helyi keresőpiacok hajnala

Magyarán szólva ismét összetettebbé válhat a keresőoptimalizálás. Nehezebb lesz a feladat, de talán a helyi „keresőpiacok” megjelenésével bővül a SEO iránt érdeklődő ügyfélkör is, hiszen azok is megláthatják ennek az értelmét, akik korábban ezen a piacon nem voltak versenyképesek, de a lokális keresőpiac megjelenésével már nekik is érdekes és érdemes lesz a SEO-ba fektetni.

Hogy a Google újabb fellángolásával van-e dolgunk, vagy tartós, a SEO irányát nagyban befolyásoló trendről van-e szó a 2015-ös év mindenképpen eldönti majd. Most a karácsonyi időszakban ezt szinte lehetetlen eldönteni, de kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. És mi van ha külföldi ip-ről nézem a magyar találati listát? Az olyan mintha „szűz” keresés? (Adott kulcsszora első keresés egy gépen / ipről)

  2. Ma ismét jelentős változások voltak / vannak nálam… Vagy ez már ennek tudható be?!
    Hmm..

  3. Pl étterem esetében érthető.. De pl egy webshop esetében értelmetlen, érthetetlen…! Ha rendelni akarok valamit, kit érdekel milyen városból szállítják? Véleményem szerint ez, ebben az esetben ronthatja a találati listát! Bár erősebb kulcsszavakra az első 3-4 találat „be van betonozva” és csak alatta jönnek a helységre vonatkozó találatok… Véleményem szerint ezzel most nem a jó irányba megy a Google..:(

  4. Az inkognító mód továbbra is van és a helyezéseket ott érdemes nézni, mivel ha nem így tesszük, akkor végképp nem jó a lista, hiszen egy gmail fiókba való bejelentkezéssel már azokat az oldalakat hozza előre a google amiket sokat nézünk vagy néztünk!
    Annyit változott az inkognító, hogy lokalizál hely szerint, illetve a lokalizáció előtti találatokat Budapest-re állítva ugyan úgy láthatóak!
    Remélem értehető volt!

  5. Mostanában én az Adwords „Hirdetés-előnézet és -elemzés” menüpontot használom én erre a célra.
    Szépen látni, hogy valjában hol szerepel a weboldal egy adott kulcsszóra azoknak, akik még nem jelent meg a weboldal korábban. (kvázi új látogatóknak)

  6. Jajj, Attila!

    Leszokhatnál már erről a hajhász írásokról 😀 Ez egy szakmai hírportál akarna lenni, valós információkkal, ami nem tájékoztatja félre az olvasóit, vagy mi 🙂

    „Linképítés halott”, „Nincs értelme a helyezésnek” típusú tartalmakra gondolok 😉

    Szóval: inkognitó mód, és a város megadásánál tessék beírni, hogy „Magyarország”, így meg tudod helytől függetlenül mi az aktuális helyezés.

    Aztán persze ha valaki keres valamit és a saját városában adja a találatot, akkor tessék helyekre optimalizálni, hogy megszerezd ezeket a látogatókat 🙂

    Egyébként érdemes tesztelni bizonyos kulcsszavakat, hogy helyfüggő találatot kapsz-e rá, mert mindig van ez, de persze észrevehető. Aztán pedig előfordulnak „BÉNA” találatok is. Mert mondjuk rákeresek egy kifejezésre, amiről tudtam, melyik oldalt hozta top10-ben, és most kicserélte azt egy másik aloldalra, aminek a nevében szerepel a város neve, de az annyira nem is releváns rá, mint amit korábban rangsorolt helytől függetlenül..

    1. Djarni, mindig öröm ha hozzászólsz az írásainkhoz 🙂
      Amit leírtál tiszta sor. A legtöbb SEO-s tisztában van vele, de az ügyfeleid és az átlag userek nem. Tehát a magyar lakosság kb 0,0001%-a fogja használni az általad beállítottakat.
      A cikk arról szólt, hogy, hogy ennek a változtatásnak mi lesz a hatása. Lehet ebben nem volt egyértelmű a cikk.

      Én jelenleg nagyjából 100 rendes forgalommal rendelkező oldalt vizsgálok (tehát nem PR cikkes, meg egy kézben lévő) és a fenti történéseknek volt kimutatható hatása a forgalomra. (de ez a része sajnos már nem publikus)

  7. Nem is az átlag felhasználóra gondoltam. Te pl. ellenőrizheted a „globális” rangsort, illetve külön városokra is megnézheted azt. Így képben leszel, de igazából ha van részletes statisztikád, akkor nem is kell csekkolni.

    Ha pedig visszaesik a forgalom valamilyen kifejezésre, megnézed annak okát – jelen esetben például előfordul, hogy elviszik a „budapesti keresések” a vidékiek forgalmát -, akkor adott a lehetőség, hogy optimalizálj arra a helységre, ahonnan többen keresnek.

    De egy jó szakember „megfelelő” munkája során nem is fog ilyet tapasztalni, mert már korábban felmérte azokat a lehetőségeket, amelyik városban sokan keresnek, így vélhetően az „átállás” után is megtalálható az adott oldal a keresésben, ha „helyben” történik a keresési lekérdezés..

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 11, 2023

44MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google az I/O konferencián bemutatta milyen

december 12, 2022

44MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik, hogy a Google már magyar

október 19, 2022

44MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben röviden elmagyarázom mi az

október 12, 2022

44MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mitől függ a Google találati listán elért


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!