Bár a Google a múlt hétre ígérte, egyelőre hétfő hajnalig nem futott le a Pingvin algoritmus.
Nem jött a Pingvin, talán ezen a héten
Ahogy a múlt héten írtuk a Google egyik munkatársa szerint hamar, nagyon hamar várható az új Pingvin algoritmus. az akkori nyilatkozat szerint már a múlt héten várható lett volna az algoritmus frissítés. A közeli dátumot megerősítette John Mueller is, bár ő nem említett konkrét dátumot.
Mindezek ellenére a frissítés nem következett be. A Google jelezte, hogy ha valami probléma akadna a tesztelés során akkor elhalasztják a frissítést. Bár egyelőre még halasztásról aligha beszélhetünk, az is könnyen elképzelhető, hogy a héten futtatják az algoritmust.
Bár a Google szereti a hétvégére, vagy általában az ünnepnapokra időzíteni a nagy frissítéseket, a Pingin algoritmust több ízben is a hét elejére időzítették, így ez sem ad támpontot a várható frissítésre.
Érdekes azonban, hogy az elmúlt közel egy héten igen csendes a találati lista, az algoritmus figyelők szerint szinte alig van érdemi mozgás. A Mozcast adatai szerint az elmúlt hat napban alig volt érdemi változás, és az Algoroo szerint is október 7-e óta szinte „beállt” a találati lista.
Ez a szokatlan változatlanság előjele lehet egy komolyabb frissítésnek, így elképzelhető, hogy hamarosan megérkezik a Pingvin 3-as algoritmus. Csak győzzük kivárni.
Elfordulnak az emberek a keresőoptimalizálástól?
Érdekesség, hogy a MarketingCommando felmérése szerint a hazai kkv szektor egyre inkább fordul el a keresőoptimalizálástól és a Facebook felé veszi az irányt. Legalábbis ami a marketinget illeti.
Nem akarunk ok-okozati összefüggéseket keresni, de tény, hogy a keresőoptimalizálás egyre összetettebbé válik. Sokan megégették magukat a katalógus linképítésekkel, és emiatt sokan csak legyintenek a SEO-ra és inkább a Facebook felé fordulnak.
Ebben szerepe van a Google algoritmus frissítéseinek is. Sajnos ami tavaly, és azelőtt működött, ma már nem működő módszer. A SEO-ban is igaz az, ami az online marketing egyéb területeire is. Aki nem alkalmazkodik, és nem változtat akár hónapról-hónapra, az könnyen lemaradhat. A Pingvin algoritmus frissítése újabb szereplőket sújthat és jutalmazhatja azokat, akik képesek alkalmazkodni a keresőoptimalizálás új irányaihoz.
Hétvégén bele szaladtam egy érdekességbe. A mobilomat böngészve a google találatok között láttam – hogy az oldalak melyek használnak mobil (responsive) nézetet – a találatok mellett meg jelent egy kis mobil telefon ikon, jelölve hogy rendelkezik ilyen megjelenéssel. Ez néhány órán át így volt, majd eltűnt. A funkciót látván szerintem nagyon kiemelkedő volt a találati listában…
Köszi a hozzászólást. A Google mostantól jelöli azokat a weboldalakt, amelyek mobilbarátak, és amelyek rossz felhasználói élményt nyújtanak a mobileszközökön. Egyelőre még csak teszt üzemmód van, nem lehet tudni élesíteni fogják-e a találati listán, de ha éles lesz, biztos nagyot dob majd az átkattintási arányon, ha a felhasználók megismerik.
Egyébként az angol tapasztalatok szerint egyelőre nem túl megbízható a Google értékelése.