A Google egyik vezető munkatársa bejelentette, hogy jelentős mértékben módosítják a szerzőség megjelenítését a találati listán.
Minden azt jelenti, hogy az arcképek mostantól nem jelennek meg a találati listán, ahogy a Google körök számlálója sem.
A Google szerint az új design esetében az átkattintás nem alacsonyabb, mint a korábbi arcképes verziónál, bár én ezt személy szerint erősen kétlem.
Az új Authorship megjelenítésnél mostantól az arckép nem lesz látható, kizárólag a szerző neve szürke színnel szedve, amely kattintható is egyben.
Ilyen volt – ilyen lett:
A szerzőség a Google Newsban is megváltozott. A szerző arcképe kisebb lett és a Google Körök száma innen is eltűnt.
A változás a közlemény szerint érinti a mobil és az asztali gépek találati listáját is.
Tapasztalataink szerint a hazai találati listán is érvénybe lépett az új design, bár még nem minden keresésre.
Bár a Google azzal indokolta a változásokat, hogy így a találati lista letisztultabb, és az átkattintási arány nem változik, ezzel sokan nem értenek egyet.
Szakértők szerint az arcképek eltűnése mintegy negyedével csökkenti az átkattintási arányt, így a Google állítása nem helytálló.
Az Authorship szigorítására már decemberben sor került, akkor a képek 20-40%-a tűnt el, amit a Google azzal indokolt, hogy csak a megbízhatóbb szerzők arcképeit szeretnék megjeleníteni.
Mark Traphagen írt egy nagyon jó összefoglalót az esetről, amelyben azt taglalja, hogy a mobilfelhasználók az egyszerű és letisztult dolgokat jutalmazzák, és a Google egyértelműen az ő elvárásaiknak próbál megfelelni. Traphagen szerint mindez azonban nem jelenti a Szerzőség végét. A Google nagyon jól látta ennek előnyeit, ám a találati lista megjelenése és letisztultsága jelenleg fontosabb volt számára.
Matt Cutts azt nyilatkozta, hogy dolgoznak az Author Rank kidolgozásán, ami prioritás is, de még távol állnak a megvalósítástól. Vélhetően a Google az Author Rank meghatározásakor nem szán kiemelt szerepet az Authorshipnek, hanem számos egyéb tényező alapján fogja majd azt meghatározni.
Én személy szerint nagyon sajnálom az arcképek eltűnését, úgy vélem hasznos volt felhasználói oldalról, és természetesen a webmesterek oldaláról is, de a keresőoptimalizálás már csak ilyen. Egy eszköz elveszett, keresni kell helyette újakat, másokat. Alkalmazkodni kell, ha a Google játszóterén játszunk.
Én is nagyon sajnálom ezt a változást, tetszett ez a google feature.. Az arckép eltűnés a személyességet tünteti el, ami bizalmat sugároz szerintem is. Így ez egy nagy veszteség lesz minden kisvállalkozás számára.