Ismét szóba került a Panda-algoritmus, Gary Illyés a Google szóvivője beszélt róla, és új információkkal is szolgált.

A napokban két alkalommal is beszélt a Panda algoritmusról Gary Illyés a Google szóvivője. Az első twitter bejegyzés így szólt:

„Ne úgy gondolj a Panda-algoritmusra, mint egy ’büntetésre’. A Panda az alap-algoritmusunk része és ha nem javítod az oldal minőségét, akkor az oldal mozgatása (más domainre) nem fog segíteni.”

Hirdetés

hirdetés

A fent elmondottakat jórészt tudtuk, ennek fő elemei:

  • a Panda nem klasszikus büntetés
  • A Panda algoritmus az alapalgoritmus része
  • a megoldás az oldal minőségének javításában rejlik.

A mostani üzenet fő mondanivalója, hogy ha az oldal tartalmát egy-az egyben átmozgatjuk az új domainre, akkor az nem javít a helyzeten, hiszen az új domaint ugyan úgy ítéli meg a Google alap algoritmusa, amelynek része a Panda is.

Van néhány olyan büntetés, amely kikerülhető volt az oldal átmozgatásával, de a Panda nem ilyen.

A másik nyilatkozata Gary Illyésnek már érdekesebb, amit egy kérdés kapcsán tett.

„és ha a potenciálisan gyenge minőségű oldalakat egy aldomainre helyezed át?”

„Ez bizonyos esetekben talán segíthet, de komolyan inkább az oldalak fejlesztésére koncentrálj (a felhasználóknak, ne a keresőrobotoknak. A Panda esetében ez szuper fontos)”

Ez a nyilatkozat már több szempontból is fontos, lássuk, mik ezek:

  1. Az aldomainre helyezés segíthet.

Ez érdekes válasz, de felmerül a kérdés, hogy hogyan. Nos, a Google az aldomaineket külön domainként kezeli, ha ide kikerülnek a gyenge minőségű oldalakat, akkor talán a fődomain megítélése javulhat, Én így értelmezem Gary Illyés szavait, bár nem biztos, hogy igazam van.

Mindenesetre, figyeljünk oda Gary Illyés szavaiban a feltételes módra, tehát nem biztos, hogy valóban bekövetkezik a javulás. Másrészt a Google szóvivője hangsúlyozza a minőség javításának elsődlegességét.

  1. A Panda esetében a felhasználói szempont szuper fontos!

Ezek Gary Illyés szavai, „szuper fontos”. A Panda szempontjából – ahogy ő fogalmaz –a minőség javítása elsősorban felhasználók miatt fontos. Persze felmerül a kérdés, hogy méri mindezt a Panda algoritmus, hogy ha a Google, ahogy azt már számtalan alkalommal elmondták nem képes a felhasználói adatok hatékony beépítésére a keresőalgoritmusába, mivel az adatok „túl zajosak”.

A kérdést nem tudjuk megválaszolni. A Google-nak vagy van valamilyen nem ismert módszere a felhasználói elégedettség mérésére, vagy füllent. Mind a kettő teljesen reális elképzelés.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 20, 2017

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy éve indult útjára a Google folyamatos

június 27, 2017

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ismét szóba került a Panda-algoritmus, Gary Illyés

október 17, 2016

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google helyreigazítást adott ki a Pingvin

október 14, 2016

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Bár korábban nem ezt mondta a Google,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!