Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Reakciók a vendégbloggolás halálára
Keresőoptimalizálás

Reakciók a vendégbloggolás halálára

Matt Cutts Google alkalmazott

Alighanem a hét legfontosabb SEO eseménye Matt Cutts bejelentése volt, mely szerint a SEO célú vendégbloggolás halott. Összeszedtünk néhány reakciót, ismert SEO szakemberektől.

Joost de Valk

Yoast, az egyik kedvenc SEO bloggerem azt nyilatkozta, hogy egyetért Matt döntésével: „Mint az egyik igen népszerű blog tulajdonosa, csak helyeselni tudom a döntést”, majd a következőkben a vendégbloggolás linkelésével foglalkozik. Véleménye szerint a jövő a brandé. Azaz a cég/vagy márkaépítésé és a linképítésnél is erre kell már koncentrálni.

A jövő a széles skálájú online marketingé és nem csak a SEO-é.

Ryan Jones

Ryan Jones osztja Yoast véleményét. A gyenge, automata és spam vendégblog halott, ám a minőségi vendégbloggolás továbbra sem az. Ryan felhozza példaként hány korábbi linképítési taktika vált károssá. Szerinte is elsősorban a látogatóközpontú linképítésnek lehet célja.

hirdetés

Elisa Gabbert

A WordStream blogjában arról írtak, hogy idővel minden SEO taktika a spam áldozatává válik, amikor egy jó módszert elkezdenek tömegesen és gyenge minőségben használni. Azon weboldaltulajdonosok számára, akik aggódnak a büntetések miatt, azt ajánlja, hogy csak jó minőségű vendégbejegyzéssel dolgozzanak, ne cimkézzék külön a vendégbejegyzéseket és inkább kapcsolatokat és ne linkeket építsenek.

Jerod Morris

Jerod Morris a Copyblogger szerzője szerint a vendégbloggolás nem halott. Állíts fel magas minőségi célokat, úgy hogy az megfeleljen a célközönségednek és hosszú távon csak nyerhetsz vele. Jerod azt is hozzáteszi, hogyha a Google elkezdi büntetni a jó minőségű cikkeket, csak azért, mert azok vendégbejegyzések, akkor mint keresőmotor megbukik.

És egy saját vélemény a végére

Én is úgy gondolom, hogy a vendégbejegyzéseknek továbbra is helye van a SEO eszköztárban. A minőségi vendégbejegyzés releváns oldalon, vagy nagy látogatottságú általános hírportálon jelenik meg, jó minőségű, hosszú, érdekes és egyedi szövegekkel dolgozik, és elsősorban brand névre/domainra helyezi el a linket, és olyan oldalon, ahol nincs tömeges vendégbejegyezés. Ha ezek a feltételek megvannak, akkor nem lehet gond az ilyen linkekkel.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.