Igaz még csak teszt üzemmódban, de elindult a posts.google.com, amely segítségével a Google, már konkrétan cikktartalmakat jelenít meg a találati listán.
„Azonnali tartalom”, vagy „Google Posts” néven fut az az új fejlesztés, amely jelenleg béta üzemmódban működik, és amely segítségével a Google közvetlenül a találati listán jelenít meg tartalmat. Olyan tartalmat, amit a tartalomgyártók állítanak elő a részére.
A tartalom igen jelentős helyet foglal el a találati listán, és kifejezetten feltűnő.
Az azonnali cikkek lényege, hogy a tartalomkészítők cikkeket tölthetnek fel a Google számára a posts.google.com url-en. A cikk tehát már nem a tartalomgyártó oldalán található, hanem a Google saját oldalán.
Jelenleg egy-egy cikk 14.400 szó hosszúságú lehet és 10 darab képet, vagy videót tartalmazhat. A cikk megjelenik a találati listán, majd rá kattintva egy zoomolt verzió, végül arra kattintva a teljes változat. Ez a köztes zoomolt verzió igen idegen a Googletól, így azt feltételezik, valamilyen speciális oka van.
A cikk hét napig él és érhető el a találati listán. Elméletileg utána is elérhető, de a találati listán már ilyen formában nem jelenik meg. Az egyelőre kérdéses, hogy hosszú távon benne marad-e a Google indexében.
A Google a Wall Street Journal kérdésére megerősítette, hogy a Google Posts-nak egyelőre nincs hivatalos elnevezése, és még dolgoznak rajta, azaz a megjelenése és a funkciói is változhatnak.
Bár a Google Posts megjelenése erősen hasonlít a Google AMP projektjéhez, a cég szóvivője elmondta, hogy ez teljesen független az AMP programtól. Ez utóbbinál a tartalomszolgáltatók jelenítik meg a tartalmat, míg itt a Google saját szerverein történik a tartalomszolgáltatás.
A Google Posts egyelőre csak néhány próba bejegyzést tartalmaz, és csak jelentkezni lehet a várólistára, akiket érdekel a lehetőség. Egyelőre az sem világos, hogy ennek milyen márkaértéke van, vagy reklámok elhelyezhetőek-e majd a cikkekben.
Következmények
Ugyanakkor az rendkívül aggasztó, hogy a Google ilyen irányban mozdul el, hiszen itt már nem mások tartalmait mutatja be, hanem önmaga válik tartalomszolgáltatóvá, úgy hogy mások készítik el számára a tartalmat.
Jelentkező biztos lesz, kérdés, hogy a cikkek minősége milyen lesz, hogy történik majd a rangsorolás és ezer más kérdés merül fel. Azoknak, akik saját weboldalukkal indulnak versenybe, ez a tendencia azonban biztos hogy nem ad okot örömre.
Aggódni még azért nagyon nem kell. Az azonnali cikkek, egyelőre béta üzemmódban van, és csak angol nyelvterületen. Idő lesz amíg ide is elér, ha egyáltalán beválik a dolog a Google számára.
Kezdődött az Adwords találatok 4-re bővítésével, most pedig jön ez…Egyre jobban azt érzem, hogy sem a Facebook-ba, sem a Google-be nem szabad bizalmat helyezni, lassan EGYÁLTALÁN NEM…
unalmas, unalmas és unalmas…