A napokban új, jelentős fejlesztést hajtott végre a Google kedvenc SEO eszközünkön a Search Console-n. Mutatjuk mit és mire használható.

A Search Console-on keresőoptimalizálás szempontból talán a legfontosabb funkció a keresési statisztikák. Itt találjuk ugyanis meg azokat a kulcsszavakat, amelyekre oldalunk látogatói érkeznek.

A Google ezen az eszközön hajtott most végre jelentős fejlesztést, amelynek a lényege, hogy minden mindennel összehasonlítható.

Pontosabban szólva lehetőségünk van például kulcsszavainkat összehasonlítani, de lehetőségünk van oldalaink teljesítményét is összevetni, sőt minden a Search Consoleban elérhető adat összehasonlíthatóvá válik, így a forgalom forrása, az eszközök, vagy a keresés típusa is.

Ez komoly segítség lehet a keresőoptimalizálási munkában. Tegyük fel, hogy van két oldalunk, amely hasonló kulcsszóra optimalizáltunk. Így összevethető lesz, mely oldalak teljesítenek jobban, és a gyengébben teljesítő fejleszthetővé válik.

Az alábbi ábrán például az ite.hu és ite kulcsszavak összevetését mutatom meg. Jól látható, hogy az ite.hu-ra kevesebb a megjelenés, de összességében több kattintást kap és jobb az átkattintási arány, mint az ite esetén.

Hirdetés

hirdetés

ite search Console kulcsszavak

Természetesen ez egy brandes kulcsszó, de értelemszerűen más relevánsabb kulcsszavaknál az eszköz sokkal jobban használható.

Az alábbi ábra talán jobban mutatja a Search Console ezen előnyeit. Van egy cikkünk, amely az online piacon lévő párkereső oldalak látogatottsági adatait hasonlítja össze. Bár számunkra a kulcsszavak teljesen irrelevánsak, az eszközt mégis jól szemléltetik.

párkereső Search Console

Jól látható, hogy egyetlen képernyőn összehasonlítható a két kulcsszó helyezése, az átkattintási arány, és a találati listán való megjelenések száma ez pedig remek lehetőségeket ad a keresőoptimalizálásra.

A harmadik példa azt mutatja mire használható az egyes oldalak összehasonlítása. Az alábbi példán hobbi meteorológiai oldalam az Esőtánc.hu adatai láthatóak (erősen hobbi nem javaslom SEO ötletszerzéshez!). A példából leszűrhető, hogy melyik időjárási időtávra van nagyobb érdeklődés, azaz a mai, vagy holnapi időjárás érdekli az embereket, és mivel hasonló oldalakról van szó, az is észrevehető, hogy fél helyezés milyen jelentős mértékben rontja az átkattintási arányt (itt érdemes lenne a meta leíráson javítani!). De ahogy a képernyőfelvételen látható, akár a keresési eszközökre vonatkozó adatok is lekérdezhetőek.

időjárás Search Console

A lehetőségek száma szinte végtelen, érdemes tehát használni ezt az eszközt, ami bárki számára elérhető a Search Console-n.

 

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

február 28, 2019

88MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Kis túlzással már egy évtizede várunk erre

január 24, 2018

88MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A mai napon minden felhasználó számára elérhető

december 21, 2016

88MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Bár közelednek az ünnepek, a Google háza

december 1, 2016

88MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy eszközzel kevesebb áll a rendelkezésünkre mostantól.


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!