Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » SEO kezdőknek: a Google kiadta új, kezdőknek szóló keresőoptimalizálási útmutatóját!
Keresőoptimalizálás

SEO kezdőknek: a Google kiadta új, kezdőknek szóló keresőoptimalizálási útmutatóját!

SEO kezdőknek

A Google bejelentette, hogy a mai napon kiadta új, web alapú, kezdőknek és szóló SEO útmutatóját.

SEO kezdőknek: a Google útmutatója

A Google eredetileg 2008-ban adta ki, akkor még PDF alapon a kezdőknek szóló keresőoptimalizálási útmutatóját. A dokumentumot utoljára 2010-ben frissítette, azóta nem volt benne változtatás.

A Google a mai napon hivatalos blogoldalán jelentette be, hogy ezt a régi dokumentumot visszavonják, és helyette egy teljesen átdolgozott webes alap útmutatót adnak ki. Az új anyag a Webmester Akadémia és a régi PDF-es útmutató anyagait dolgozza össze, egy egységes kezdőknek szóló anyaggá.

A Google közleménye szerint az új dokumentum a régi alapjaira épít, de új elemeket is tartalmaz, például a strukturális adatokról, vagy a mobil-barát oldalakról.

Az új útmutató jelenleg kilenc nyelven érhető el, köztük angolul is, de egyelőre magyar verzió nincs. A Google ugyanakkor ígéretet tett, hogy rövid időn belül további 16 nyelven lesz elérhető az útmutató. Hogy melyek lesznek ezek, arról nincs hír, reméljük a magyar is közte lesz. Ha most nem is, de idővel biztos elkészül a magyar fordítás is, hiszen az ilyen webes útmutatók legtöbbje magyar nyelven is elérhető.

Ha szeretnél több infót SEO témában csatlakozz SEO csoportunkhoz a Facebookon!

hirdetés

Keresőoptimalizálás kezdőknek!

„Ez az anyag nem tartalmaz olyan titkokat, amellyel azonnal a találati lista élére kerülsz (bocs!), de ha követed a megadott legjobb gyakorlatokat, akkor az segíthet abban, hogy a keresőmotorok jobban tudják feltérképezni, indexelni és megérteni weboldalad tartalmát.”

A SEO útmutató egyik kezdő sora ez, és ebből jól látszik, hogy mit várhatsz az anyagtól. Nem bukkansz rá nem ismert titkokra, de tény, hogy a legfontosabb összetevőket összeszedi és egységes szerkezetben adja át.

Ha most ismerkedsz a keresőoptimalizálással, akkor ez a kezdőknek szóló anyag nagyon hasznos segítség lehet a számodra.

Ha pedig már éve óta foglalkozol keresőoptimalizálással, akkor kötelező anyag, hiszen az alapján, hogy az anyagban hol van a hangsúly, milyen új félmondatok jelennek meg, fontos következtetéseket lehet levonni.

Én itt most a teljesség igénye nélkül kiemelek néhány momentumot ebből az anyagból. Elsősorban azokat, amelyek a régi anyagban nem, vagy kevésbé hangsúlyosan voltak jelen. De mindenképpen ajánlom, hogy te magad is olvasd át a teljes anyagot.

Újdonságok az útmutatóban

Bérelj fel egy SEO szakembert!

Érdekes, hogy a dokumentum elején a Google külön kitér arra, hogy érdemes-e SEO szakembert felkérned. A Google szerint a SEO ügynökségek hasznos segítséget jelenthetnek a keresőoptimalizálás számos területén, így a kulcsszókutatásban, vagy éppen a technikai auditban.

A Google szerint ha SEO szakembert fogadsz fel, azt minél hamarabb tedd. Ideális időpontja az új oldal indítása, vagy az oldal újradesignolása. Ugyanakkor azt tanácsolja, hogy légy képzett fogyasztó, azaz légy tisztában a keresőoptimalizálás alapjaival.

Rejtsd el a tartalmaidat a Google elől

Külön öröm számomra, hogy a Google külön fejezetben taglalja azt, hogy hogyan rejtsük el a tartalmainkat a Google elől. Ajánlja a robots.txt és a noindex használatát. Ezt azért tartom nagyon fontosnak, mert sok hazai weboldal esetén gyakran az egyik fő SEO hiba a gyenge minőségű tartalmak indexeltetése. Jó látni, hogy a Google erre külön is felhívja a figyelmet.

A címsorok használata

Az utóbbi időben elég sok vita volt arról sEO körökben, hogy keresőoptimalizálási szempontból érdemes-e és ha igen hogy használni a címsorokat.

A Google ebben az útmutatóban ismét kitér erre a kérdésre, és tisztázza a jó gyakorlatot. Ennek lényege, hogy használjuk a címsorokat, mivel az segíti a felhasználót abban, hogy megértse a szöveg hierarchiáját, és azt hogy a címsorok alatt milyen szöveg található. A Google kiemeli, hogy a címsorok ne legyenek túl hosszúak, és ne legyenek túl sűrűn elhelyezve sem.

Strukturált adatok

Új elem az útmutatóban a struktúrált adatokról szóló rész. A Google felhívja a figyelmet, hogy ezek segítségével a keresőmotor jobban megérti, hogy miről szól az oldalad, és cserébe figyelemfelkeltőbb módon jelenhetsz meg a találati listán. Példaként említi, hogy ha egy online webáruházad van, egy termékoldal esetén érteni fogja, hogy mi az a termék, mennyi az ára, és hogy milyenek a felhasználói vélemények.

Oldalstruktúra

A Google a kezdőknek szóló SEO útmutatójában hansúlyozza a jó oldalstruktúra fontosságát. Bár a Google aloldalakat jelenít meg a találati listán, mégis fontos számára, hogy tudja a weboldaltulajdonos mely aloldalát tartja fontosabbnak és hogy legyen egy nagyobb képe a domain egészéről. Ebben segít a jó oldalstruktúra kialakítása.

Így a Google kiemeli, hogy minden oldal egyen elérhető a főoldalról indulva, és hogy ahol indokolt használjuk kategória és alkategória oldalakat.

Új elem az is, hogy az anyag kiemeli, hogy a Google a https:// alkalmazását javasolja a weboldalaknál.

Morzsamenü használata

Új elem, hogy a Google egy külön fejezetet szán a morzsamenü használatára is, és javasolja ennek alkalmazását a weboldalak esetében. Korábban ez így nem volt kiemelve, most igen. Én mindenképpen javaslom a használatát webáruházak, de magazinoldalak esetén is.

Tartalom optimalizálás

A SEO kezdőknek anyag egy külön nagy fejezetet szán a tartalom optimalizálásának. Ez így kezdődik:

„Ha hasznos és lenyűgöző tartalmat készítesz, az nagy valószínűséggel többet számít, mint az összes eddig felsorolt (technikai jellegű) tényező a rangsorolásban”.

„A felhasználók értik mi a jó tartalom és ezt szeretik megosztani másokkal, akár e-mailben, akár a közösségi médián, vagy blogbejegyzésekben. Az ilyen természetes, szájról szájra terjedő mód az, ami növeli oldalad hírnevét a Google és a felhasználók szemében is.”

A Google külön felhívja a figyelmet arra, hogy értsük meg a felhasználót. Egy, a témában már jártas felhasználó más szavakra keres és más mélységű tartalom kíváncsi, mint egy kezdő. Ezt érteni kell és ki is kell szolgálni.

Használd a linkeket bölcsen!

Ez a fejezet elsősorban a belső linkelésről szól. Kitér arra, hogy a linkek legyenk jól megkülönböztethetőek a normál szövegtől, valamint hangsúlyozza azt, hogy olyan linkszövegekett használjuk, ami jól leírja a linkelt oldal tartalmát.

Magyarán szólva a belső linkelésnél használjunk kulcsszó gazdag szövegeket.

A kifelé mutató linkek esetén arra hívja fel a figyelmet a Google, hogy a linkelésnél oldalad hírnevének egy részét megosztod más oldalakkal. Ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy ezt kerüljük el akkor, ha egy weboldalt, mint negatív példát hozunk, vagy a hozzászólásoknál és a widgeteknél. Ilyenkor a nofollow címke használatát javasolja.

Érdekes módon a Google a dokumentumban részletesen beszél arról, hogy népszerűsítsd a tartalmaidat, például a közösségi médián, de sehol nem ír kifejezetten arról, hogy szerezz az oldalara mutató linkeket. Ez érthető is, hiszen a Google ellene van a nem természetes linképülésnek, ugyanakkor és továbbra is fájdalmas hiányosságnak érzem, hiszen az oldalra mutató linkek a mai napig az egyik legfontosabb rangsorolási tényező.

Mobilbarát oldala és az oldalad elemzése

A SEO kezdőknek útmutató végén a Google külön kitér a mobilbarát weboldalak kérdésére, végül azt ajánlja, hogy ellenőrizzük az oldalainkat folyamatosan a Search Console és a Google Analytics segítéségével. A Search Console a keresőben elfoglalt helyezések ellenőrzésére alkalmas, míg a Google Analytics a felhasználók jobb megértésében segíthet. Dicséretes, hogy a Google útmutatója megemlíti a Bing Webmestereszközöket is.

SEO tanfolyam

Talán ezek a legfontosabb szempontok, a Google kezdőknek szóló SEO útmutatójából. Mindenképpen azt javaslom fusd át az angol nyelvű verziót is, ha lesz magyar, frissítem a bejegyzést. Addig is, ha nem beszélsz angolul, van nekem is egy ingyenes SEO tanfolyamom, ami hasonlóan részletes, így a legfontosabb kezdő információkat ott is elolvashatod. Ha pedig azt sem tudod mit jelent a SEO, akkor az előbbi linket ajánlom.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Ezzel kicsit vitába szállnék:

    “Ez érthető is, hiszen a Google ellene van a nem természetes linképülésnek, ugyanakkor és továbbra is fájdalmas hiányosságnak érzem, hiszen az oldalra mutató linkek a mai napig az egyik legfontosabb rangsorolási tényező.”

    Több oldalt is indítottam az utóbbi egy évben linképítés nélkül, és az oldalak az általam kívánt kulcsszavakra top pozícióba kerültek. Hogyan? Gyanítom a közösségi hálókon, és az oldalakon kapott tetszésnyilvánítások miatt. Hozzáteszem, semmilyen erőszakos kampányt a social mediákon nem alkalmazom, hagyatkozom a felhasználók megítélésére és ez úgy látom idővel meghozza a gyümölcsét. Emiatt úgy gondolom a Google teljes rálátással rendelkezik a népszerű közösségi portálokon tett vélemény nyilvánításokra… (de mire nem? 🙂 )

    Magyarán, úgymond link nélkül is lehet portált építeni… Lassan, türelmesen, jó tartalommal… ami tetszik a felhasználóknak. Persze lehet hogy papus esete egyedi eset 🙂 De nem hinném…

    • Szia!

      Teljesen igazad van. Sok témában és tartalommal valóban nem kell a direkt linképítés. De próbáld meg egy ügyvéd, hitel, zárszerelő stb oldalát felvinni az első helyre közösségi médiával: az sajnos nem fog menni. Nekem is vannak olyan oldalaim ahol nulla linkkel hozok napi 2000 látogatót a Google keresőjéból. ez jó hirdetési bevételre, de a szolgáltatási piac erősen eltér ettől.