Utoljára frissítve: július 7, 2015
Témakör: Tartalom

Sokan vágnak bele a bloggolásba úgy, hogy nincs konkrét elképzelésük, vagy üzleti tervük. Pedig a blogírás lehet sikeres is, de vannak hibák, amelyeket feltétlenül kerülni kell.

Szóval belekezdtél a blogírásba. Naponta nézed a forgalmat, de a Google Analytics forgalmi adata olyan lapos, mint az IPhone? Nincs egy hozzászólás, egy megosztás?

Talán ideje lenne bedobni a törülközöt. Vagy inkább mégsem.

Lehetsz sikeres blogíró, csak néhány alapvető hibát kell elkerülnöd.

Az hiszed a blog lényege az írás? Tévedsz.

A bloggolás látszólag egyszerűnek tűnik. Veszünk egy domaint, telepítünk egy WordPresst és csak írnunk kell. Ez a legalapvetőbb hiba, amit a kezdő blogírók elkövetnek.

A bloggolás lényege ugyanis nem az írás. A blogger idejének nagyjából 15-20%-át veszi el az írás, a többi a blog népszerűsítése. Igen, akkor leszel sikeres, ha az időd 80%-át a blog népszerűsítésére fordítod. Mi fontosabb az írásnál?

Hirdetés

hirdetés

– a bloggolás nem az írásról szól, hanem az értékteremtésről. Olyan cikkeket kell megalkotni, ami segít valakinek. Fogyni, jobb honlapot készíteni, kikerülni a depresszióból. Nem az írás a lényeg, hanem az értékteremtés.

– egy cikkre fordított idő 20%-a kell hogy legyen annak megírása, és 80%-a a cikk népszerűsítése. Ha ezt nem tartod be, sohasem lesz elegendő látogatód és olvasód.

– a bloggolás akkor sikeres, ha kapcsolatokat teremt. Az olvasóval, más bloggolóval, a médiával. Ha nincs kapcsolat, nincs siker se.

– a bloggolás lényege a közösségteremtés is. Egy téma köré szervezni az embereket, megosztani velük a véleményedet, válaszolni a kérdéseikre.

– és persze a bloggolás az írásról is szól. De legyen ez bármilyen furcsa is, nem ez a lényeg.

Ha sikeres blogot akarsz, először is jó marketinges legyél, aztán jó kapcsolat és közösségépítő, az írás csak harmadlagos.

Rossz statisztikát nézel

Látogatószámot nézel, és visszafordulási arány, és oldalmegtekintéseket. Nem mondom, hogy ezek teljesen feleslegesek, de mégis elsősorban a konverzió a lényeg. Attól, hogy sok látogatód van, még nem lesz kifizetve a villanyszámlád.

Ki kell találni, hogyan hozzon hasznot a blogod, és ebben a legfontosabb az e-mailes feliratkozók száma. Ezt kell első körben növelni, ez a legfontosabb mutató, a többi csak ez után jön.

Túl korán kezdesz el hirdetni

Az első sikerek után talán valaki megkeres és felajánl néhány ezer forintot egy cikk elhelyezésért. Végre! Ez az amiért elkezdtem az egészet, végre hasznot hajt a blogom. De valóban célszerű engedni az első csábításnak? Mit fog szólni a közönségem, ha érdektelen cikkek kezdenek megjelenni a blogon?

Először építs bizalmat az olvasóiddal, és csak ezután próbálj meg eladni valamit. Maradj akkor is hiteles, és maradj a témádnál.

Csak a saját blogodban írsz

Egy kezdő blogger hajlamos rá, hogy csak a saját blogjában írjon, ami logikusnak is hangzik. A gond az, hogy így nem biztos, hogy tudja növelni az olvasótáborát. Főként kezdő bloggereknek ajánlott vendégbloggolási lehetőség után nézni, hogy új olvasókat nyerjenek meg saját blogjuknak. Idehaza a blog.hu, vagy a cafeblog.hu kiválóan alkalmas arra, hogy új olvasókhoz jussunk el.

Ez nem hobbi

Ha csak a saját szórakozásodra írsz, akkor nincs miről beszélnünk, de ha célod van a blogírással, ha sikeres blogger akarsz lenni, akkor váltanod kell, és profivá kell válnod.

Ha te magad sem veszed komolyan a dolgot, hogyan várhatod el az olvasóidtól, hogy várják a következő cikkedet, és lessék a tanácsaidat?

Csak akkor csináld, ha elszántad magad, hogy profi blogíróvá válsz. Utánaolvasol, tanulsz, kutatsz, hogy jobban, gyorsabban írj, és hogy a megfelelő cikkeket tudd olvasótáborod elé rakni nap, mint nap.

A blog akkor lesz sikeres, ha tisztában vagy vele, hogy ez egy üzlet. Nem lazíthatsz, nem hanyagolhatod el a marketinget, és akkor is profi módon kell csinálni, ha nincs kedved. Ha ezt nem vállalod, maradj a hobbi bloggolásnál.

Nem fektetsz be

El kell, hogy szomorítsalak, de kevés blog lesz sikeres anyagi befektetés nélkül.

A cikkeidet népszerűsíteni kell a Facebookon, hogy elegendő olvasóhoz eljuss. Gyors oldalra van szükséged, igényes képekkel, ami szintén pénzbe kerül. Időt kell szánni a linképítésre is, hogy az oldalad a Googleból is szerezhessen forgalmat.

A blogba pénzt kell fektetni, annak érdekében, hogy az visszahozza a belefektetett munkát minél rövidebb időn belül.

A pénzbefektetés részben megspórolható, ha a pénz helyett az idődet áldozod rá, de vannak lépcsők, amit befektetés nélkül, nagyon nehéz lesz meglépni.

Ihletre vársz

A bloggolásnak rendszeresnek kell lennie, különben elveszíted az olvasótáborodat. Nem várhatsz a múzsa csókjára, az ihletre a cikkírásnál. A profi akkor is ír, ha épp nincs ihlete, mert nem akarja elveszíteni az olvasótáborát.

Rossz témát választasz

A sikeres blogírók álma:

Abból megélni, amit szeretnek, akkor és onnan dolgozni, ahonnan akarnak.

De sokan már az elején hibát vétenek, és olyan témát választanak, ami nem hozhat jövedelmet. Olyan ez, mint az üzemanyag nélküli autó. Ha nincs benzin, nem fog menni az autó. Már az elején célszerű kigondolni azt, hogy a leendő népes olvasótáborból majd miképpen fogsz jövedelemre szert tenni. Ha ez nincs meg, akkor csak a munka marad jövedelem nélkül.

Olyan témát válassz tehát, ami értékesíthető is. Írhatsz a kozmetikáról, sminkelésről, és egy kozmetikai cég előbb-utóbb megtalál. Írhatsz az állattartásról, és jövedelemre tehetsz szert a állatkereskedések révén. Szinte minden témából lehet jövedelemre szert tenni, ha elég nagy az olvasótábor, de vannak témák, ami nehezen forintosítható. Gondold át az elején, hogy a blog, hogyan teremtheti meg az álmodat.

Ne kövesd el a fenti hibákat

Ha sikeres blogger akarsz lenni, gondolkozz az elején. Kemény munka vár rád, célszerű tehát a hibákat már az elején elkerülni, hogy a blogírás ne csak munka, hanem siker is legyen egyben.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Magánvélemény: egy témáról egy blog mint olyan, szerintem nehezebben forintosítható mint egy „weboldal” ugyanabban a témában, legalábbis Magyarországon. Lehet, hogy furcsán hangzik ez így, de elég sok tapasztalatom van benne. A legnépszerűbb blog.hu-s bloggerek sem keresnek jól vele. Ha van is blog, azt össze kell kötni statikus részekkel, sok oldallal, ami rendszerezi a témát, az ismereteket, így pl. az ite.hu-t sem sorolom a „blogokhoz”. Ezeket pl. ezekre alapozom, a saját tapasztalatok mellett:
    – Nem a blogok jönnek fel elöl a legtöbb keresésre, hanem a portálok
    – Máshogy állnak hozzá az olvasók egy bloghoz, nem veszik annyira komolyan, ahogy a hirdetők sem
    – Márcsak a blog formájából is adódik, hogy miután elolvastak egy cikket, nehezebben maradnak az oldalon, nem tud olyan logikus lenni a navigáció
    – A blog formájából is adódik, hogy nehezebb megfelelő hirdetéseket, konvertáló pontokat elhelyezni
    – SEO-problémák, nehezebb testreszabás
    – Az ingyenes blog-szolgáltatók problémája, sokan ott kezdik, és ha költöznek saját domainekre, az újabb problémákat szül

    1. Szia!

      Köszi a tartalmas hozzászólást.
      Alapvetően igazad van, Magyarország kisebb piac, kisebb lehetőségekkel, de azt gondolom a blogolóknál is alapvető bajok vannak, sokan nem is látják a lehetőséget.
      Csak egyetlen példa. Nem egy blogtulajdonossal akartam már kapcsolatba lépni, de nincs még egy e-mailcím sem az oldalukon.
      Szó sincs feliratkozási lehetőségről, termékpromócióról, stb.
      A portálokban valóban több a lehetőség, de több erőforrást, időt, befektetést is igényelnek. Nyilván az a fajta bloggolási lehetőség nincs meg, mint Amerikában, de azt gondolom, itthon is lehetne havi néhány tízezer-százezer forintot összeszedni egy jó blogból, ha jól csinálnák. De nem csinálják jól.

  2. Tisztelt Attila,

    Jómagam is blogolok, ezért kicsit már belső szemmel tudom értékelni a javaslataidat. Alapvetően a cikk témája jó, azonban nem értek vele egyet minden ízben. Fontos az, hogy az ember milyen témát választ. Kell, hogy szeresse azt, amit csinál. A marketinges rész valóban igaz, de emellett nem lehet elhanyagolni az igényes írást sem! Nem bántásból, vagy „nyelvtannáciskodásból”, de belebotlottan néhány szembetűnő hibába az írásodban, már az elején is. Véleményem szerint az is elég visszafogó erő tud lenni, ha nem fordítanak a bloggerek elegendő időt és figyelmet az írásra. Persze ez nem igaz minden esetben, hiszen néhányan megoldják úgy is, hogy viccesen fogalmaznak, és vicces témákról írnak, ezért mindent betud az olvasó a „stílusának”. Az igényesebb olvasó ezen a ponton komolytalannak fogja venni az egész kezdeményezést, és akár már az első néhány mondat elolvasása után is elfordulhat tőlünk örökre.
    Az sem fontos, hogy gyorsan írj! Félrevezető információ és sokakat megtéveszthet. Nyilván arra gondolsz, hogy ne legyen túl nagy szünet két publikálás között. Szerintem erre nem kell törekedni. Főként akkor nem szabad, ha ez az írás minőségének (tartalmi és külalaki) rovására megy. Célszerűbb feltérképezni az olvasóid, vagy leendő olvasóid (célközönség) szokásait. Ha te pl., építőiparban dolgozó 40-éves férfiaknak szánod a bejegyzéseid, akkor nem biztos, hogy sikerre vezet a heti két-három, nagy terjedelmű publikálás. Könnyen lehet, hogy nem fog tudni lépést tartani a sebességgel, így elfordulhat az oldaltól. A sebesség helyett inkább az időzítésre érdemes odafigyelni! Melyik nap, melyik órában, hányszor egy héten, stb.

    Összegezve. Jók a tanácsok, de ne vegyük félvállról az írást, hanem törekedjünk arra is, hogy azt a tartalmat szép és élvezhető formában tárjuk a -szórakozni, kikapcsolódni, tanulni vágyó olvasóink elé.

  3. Alapvetően hasznos listát ad ez a 9 pont, de szerintem érdemes leszögezni, hogy mindez abban az esetben érvényes, ha valaki eleve azzal a céllal kezd blogolásba, hogy az neki anyagi hasznot hajtson. Ahogy minden vállalkozás esetében itt is szükséges az üzleti terv, hogy mielőbb profitábilissá váljon. De nagyon sok blog távolról sem ilyen céllal indul, sőt a kedvenc blogjaim mind hobbiból indultak és szépen lassan nőtték ki magukat. Jómagam is csak kedvtelésből kezdtem el, koncepció nélkül, később vázolódtak fel az irányvonalak.

    Az írást én sem százalékolnám ennyire le! Egyrészt a legelején fontosabb, hogy bővüljön a tartalom, hiszen elég kiábrándító egy szegényes tartalmú blog, kell néhány érdekes bejegyzés. Másrészt a nem megfelelő írásmód a siker rovására mehet. Például van egy blog, amit ugyan követek, mert szakmailag muszáj, de olyan silány a fogalmazás, hogy kínszenvedés olvasni…

  4. Hát én ezzel semmiképp se tudok egyet érteni, a blogolás lényege igenis az irás, az hogy mit hogyan írsz, hát ha nemírsz akkor mit értékesitesz, milyen közönséged lesz? Gyüjtheted az embereket ha az amit irtál egy lósza*r és semmi valóságalapja nincs.. egy szakértőtől többet vártam

    1. Szia!

      Nyilván ez egy kisarkított cikk, aminek a célja hogy tovább vezessen az úton. Ha blogolni kezdesz természetes, hogy írsz. A cikk alapvetően arról szól, hogy milyen egyéb plusz feladatok vannak az íráson túl, abban az esetben, ha nem csak hobbi blogról van szó, hanem nagy olvasótábort és érdemi bevételt is szeretnél elérni.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

november 3, 2022

186MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Hány karakter egy oldal szöveg? Hány szó

október 24, 2022

186MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebből a cikkből megtudhatód mi az a

október 19, 2021

186MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ahogy ígértem elkészült a második cikk az

október 7, 2021

186MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A szokásos Webmester Hangout-on arról kérdezték John


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!