Egyre nagyobb a verseny, átalakul a kereső is, de akkor hogyan célozzuk meg kulcsszavainkat?

Ha valaki szolgáltatással foglalkozik tudja, hogy a szolgáltatás + árak kulcskifejezés nagyon fontos. De hogyan legyünk elsők erre a kulcsszóra?

A régi technikáktól a szövegírásig

A legtöbb weboldalon azt látni, hogy a szolgáltató felsorolja szolgáltatását és mellé rakja az árait. Ez csodálatos, de vajon ez mivel jobb, mint a többi? Miért ezt rakja első helyre a Google?

Itt lép be a régi-típusú keresőoptimalizálás, amely azt mondja, linkeljük meg ezt az oldalt! És elkezdőik a linkelés, jellemzően PR cikkes oldalakról. De vajon mennyire természetes ez?

Ha ez sem vezet el az első helyre, mert a konkurencia is linkeli a szolgáltatás + árak aloldalát, akkor jön a következő fázis. A szövegírás.

Ekkor születnek azok az oldalak, amikor egy szolgáltató felismeri, hogy több szöveg kell a jó helyezéshez és felkér egy szövegírót, aki hosszú-hosszú töltelékszöveggel kitölti a Árak aloldalt.

Hirdetés

hirdetés

Az eredmény: hosszú releváns szöveg, de szörnyű felhasználói élmény.

És még van efelett is egy szint, amikor az adott szolgáltató felbérel egy profi szövegírót, vagy maga fog neki, és az árak oldalán látványos formában mutatja árait, azok jellemzőit, és részletesen leírja mi mennyi és miért annyi. Aki ezt megteszi, már jó úton jár, de lehet ez sem elegendő.

Miért nincs meg az első hely?

Azért mert a felhasználónak nem erre van szüksége.

Értsük meg a felhasználót

Ha valaki a keresőbe azt írja be, hogy költöztetés + árak, vajon arra vágyik, hogy egy konkrét szolgáltató árairól tájékozódjon? Aligha. A keresés ezen szakaszában még csak információt gyűjt. Mennyibe kerül a költöztetés? Milyen alapon számolják? Miért van alapdíj, mennyi a km díj? A pakolás is benne van az árban?

A felhasználó információt gyűjt, hogy aztán egy-egy szolgáltató árajánlatát meg tudja ítélni, hogy az mennyire drága.
Mivel szolgáljuk ki ilyenkor a felhasználót? Nos, az már nem rossz, ha valóban részletesen, de áttekinthetően leírjuk szolgáltatási árainkat, akár egy szövegíró segítségével, de ez még nem az igazi.

A felhasználónak ugyanis információt kell nyújtani. Áttekintést arról, hogy egy-egy szolgáltatási területen hogy alakulnak az árak, és mi alakítja az árakat.

Tehát egy olyan cikket kell írnunk, ami nem a mi szolgáltatásunk árait mutatja be, hanem segít tájékozódni a felhasználónak.
Egy olyan cikk, ami közérthetően elmagyarázza milyen tól-ig árak vannak a piacon, mi határozza meg az árat, milyen variánsok léteznek, és így tovább.

Ez az, amire a felhasználónak valóban szüksége van. És ez lesz az, ami a keresőben is jól fog szerepelni. Az hogy a Google, hogyan képes értelmezni a szöveget SEO szövegírás cikkünkben írtunk részletesen.

Bizonyíték

Az ite.hu-nak van három cikke, amely jó példa a fenti technikára.

A keresőoptimalizálás árak kulcsszóra cikkünk az első, a linképítés árak kifejezésre a második, a PR cikk árak kifejezésre a harmadikok vagyunk. A cikkek célja nem saját szolgáltatásaink bemutatása, hanem segítségnyújtás az e témában keresőknek.

Az alábbi táblázatban összefoglaltam az első három helyezett adatait, és főbb linkértékeit.

seo és helyezések

Jól látható, hogy az ite.hu bár jellemzően kevesebb linkkel rendelkezik, mégis képes jó helyezés elérésére. A magyarázat erre a jelenségre a felhasználók kiszolgálása.

De mi lesz a megrendelésekkel?

Joggal teheti fel a kérdést bárki, hogy szép dolog a felhasználók kiszolgálása, de hogy lesz ebből megrendelés? Nos, ez már inkább konverzióoptimalizálás kérdése. Az adott oldalon lehet egy kalkulátort ajánlani, ami egy adott e-mailcímre küldi az eredményeket. Máris van egy e-mailcímünk. Használhatunk egy nagy bannert az oldalsávban, átvihetjük a felhasználót megrendelő oldalunkra, és így tovább (nálunk ez nincs, de máshol találhatunk erre példát).

Lehet, hogy a konverzió gyengébb lesz, mint egy klasszikus oldal esetén, de a jó helyezésből adódó forgalom ezért bőven kárpótolhat.

Nem szövegírás, tartalommarketing

A fenti csak egy példa egy fontos kulcskifejezésre. Ez a fajta mentalitás és gondolkodás kulcskérdés lehet egy webáruház sikerénél is. A lényeg a szemléletváltás. Ne dobjuk ki a klasszikus SEO eszköztárat, de lássuk meg a SEO új szempontjait, ha van egy számunkra fontos kulcsszó térképezzük fel pontosan a felhasználó valódi szándékát, és ez alapján írjuk meg cikkünket, akár szövegíró segítségével is. Szolgáljuk ki a felhasználót, mégha látszólag ezzel üzleti céljainkat is gyengítjük. Összességében csak nyerhetünk vele.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

november 3, 2022

48MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Hány karakter egy oldal szöveg? Hány szó

október 24, 2022

48MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebből a cikkből megtudhatód mi az a

október 19, 2021

48MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ahogy ígértem elkészült a második cikk az

október 7, 2021

48MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A szokásos Webmester Hangout-on arról kérdezték John


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!