Érdekes diagrammra bukkantam tegnap a Search Engine Land-en. Maga a cikk egésze is tartalmas volt, de most csak egyetlen elemét emelném ki. Ez pedig az, hogy a tartalommarketing veri a linképítést.
Idehaza is komoly problémákat okozott a Google Pingvin algoritmusának frissítése, de másutt talán még komolyabb hullámokat vert fel. Nem véletlenül, hiszen idehaza az online üzlet még gyerekcipőben jár ahhoz képest, ahol mondjuk az Egyesült Államok tart. Mindez azzal is járt, hogy bár a helytelen linképítés okozta visszaesések húsbavágóak voltak, mégis kisebb károkat okoztak mint a tőlünk nyugatabbra fekvő államokban.
Ott viszont nagyon komoly volt a lecke, és a linképítést egyre inkább felváltotta a linkszerzés és a tartalommarketing. A linkszerzés vagy link kiérdemlése a linképítés egy természetesebb, és sokkal nehezebb útja. A tartalommarketing lényege, hogy hasznos, magas minőségű írásokat tegyünk közzé, ami értékes a látogatóknak (és nem mellékesen ezáltal linkeket is kiérdemeljünk).
Most nem akarok belemenni az elméletbe, akit érdekel részletesen a téma, látogasson el a tartalommarketing.hu oldalra. Itt most csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy miképpen változott a linképítés-tartalommarketing iránti érdeklődés. A Pingvin algoritmus után egyértelműen csökkenni kezdett a linképítés iránti kereslet és ma már a tartalommarketing népszerűbb keresési kifejezés, mint a linképítés.
Természetesen ez csak a Google-on végrehajtott kereséseket mutatja, azonban erősen elgondolkodtató, és érdemes szem előtt tartani, hogy milyen trendek várhatóak a jövőben.
Szia Attila!
Melyik az eredeti SEL cikk? Koszi!