Utoljára frissítve: április 29, 2014
Témakör: Tartalom

Van néhány súlyos félreértés idehaza a tartalommarketingről. Ma a Pingvin algoritmus után hajlamosak vagyunk a tartalommarketinget kikiáltani nyerőnek, és a linképítést halottnak titulálni, de amíg nem jól alkalmazzuk az új eszközt, csak csalódásban lesz részünk. Igyekszünk leírni, hogyan használható jól a tartalommarketing.

Tegyük tisztába az elején. Sokszor halljuk, hogy a tartalom a király és ez így is van, de ehhez nem elég a nagyszerű tartalom, hanem kell hozzá a nagyszerű tartalom népszerűsítése és újabb nagyszerű tartalmak előállítása is. Rand Fishkin friss bejegyzésében ír a tartalmommarketinggel kapcsolatos félreértésekről, mégpedig világosan.

Azt írja, hogy sokan megírják a valóban minőségi tartalmat, megosztják a közösségi médiákon, és azt várják, hogy tódulni fognak a linkek és a látogatók is. Aztán nem történik semmi. Ezt megismétlik még néhányszor, hasonló eredményről, majd arra a következtetésre jutnak, hogy a tartalommarketing nem működik.

Pedig működik, csak sajnos nincsenek villámmegoldások itt sem. A módszer valóban a minőségi tartalom megírása, és annak népszerűsítése, de nem egy alkalommal, nem is tíz alkalommal, és nem is százszor. Hanem több száz alkalommal. Lehet, hogy fájdalmas ezt hallani, de sajnos ez az igazság. Lesz néhány cikkünk, ami valóban szerez linkeket és megosztásokat, de nem sok. Az internet tele van tartalommal, és legyen bármely egyedülálló is a tartalmunk, nehéz lesz kitűnni a sokaságból.

További mítosz, hogy ha sikerül is kitűnni, akkor azt majd látogatók sokaságát vonzza, amiből, ha csak egy százalék lesz vásárló, akkor már nyert ügyünk van. Ez nagyjából teljes tévedés. Ezekből a látogatókból aligha lesz vásárló. Az ite egyik bejegyzését közel tízezer ember nézte meg, és egyetlen egy új ügyfelet sem hozott közvetlenül.

De nem is ez volt a cél, hanem a márkaépítés. Az emberek elolvasták a cikket, aztán mentek tovább a dolgukra. Vásárló akkor lesz majd belőlük, ha második, és harmadik, és hetedik alkalommal is odatévednek weboldalunkra. Ekkor már a márkanevünk, vagy domainnevünk vélhetően rögzül a fejükben és jó esély van rá, hogy visszatérnek, vagy a későbbiekben vásárolni is fognak nálunk.

Hirdetés

hirdetés

A tartalommarketing célja nem elsősorban a látogató és linkszerzés, hanem a márkaépítés, a saját kis potenciális ügyfélcsoportunknál. Rand Fishkin írja, hogy a moz.com esetében az iratkozik fel az ingyenes(!) próbaverzióra, aki már legalább hetedik alkalommal tévedt az oldalukra. És ez egy nagyon jó szám. Értsük jól, nem minden hetedik látogató, hanem az látogató, aki a kereséseken, vagy a közösségi médián, esetleg más csatornán keresztül gyakran az oldalra kerül. Csak ekkor szánja rá magát az ingyenes regisztrációra.

A csodálatos tartalmak publikálása önmagában semmi, ha nem rendszeres, ha nem minőségi, és ha nem kíséri a tartalom népszerűsítése. És itt a hangsúly a rendszerességen van, az ismétlésen és a népszerűsítésen. Túl kell lépni a saját csatornáinkon és keresni kell a kapcsolatokat, hogy új embereket tudjunk megszólítani és bevonzani. Ennek lehet eszköze a keresőkből érkező látogatók számának növelése, de ez csak az egyik út. Legalább ilyen fontos a saját szegmensünkben is kapcsolatokat építeni, és még fontosabb, hogy a hozzánk érkező látogatókat visszacsábítsuk, mert belőlük lesz majd egyszer a vásárló.

A tartalommarketing alapja a szövegírás, aminek inkább van szerepe a keresőoptimalizálásban, mintsem a valódi marketingben. A tartalommarketing sokkal összetettebb feladat, és egyik elsőrendű célja a márkaépítés.

A tartalommarketing sikeréhez azonban türelem és kitartás kell, ahogy ma már a linképítéshez is. Lehet mind a kettőt jól is csinálni, de tény, hogy hosszú távon csak akkor tudunk sikert elérni és márkát építeni, ha mind a két eszközt jól és kitartóan alkalmazzuk. Linkek nélkül aligha van sikeres weboldal, de a jó tartalom vonzza is a linket, amennyiben tudatosan odafigyelünk tartalmaink népszerűsítésére, köreinken túl is.

Szerző: Zubor Kata

Zubor Kata okleveles közgazdász, kiemelt területe a tartalommarketing és a szövegírás

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

november 3, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Hány karakter egy oldal szöveg? Hány szó

október 24, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebből a cikkből megtudhatód mi az a

október 19, 2021

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ahogy ígértem elkészült a második cikk az

október 7, 2021

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A szokásos Webmester Hangout-on arról kérdezték John


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!