Utoljára frissítve: március 6, 2017

Úgy tűnik ismét algoritmusfrissítés történhetett a Googlenál, legalábbis egyre több jel utal erre. A mostani módosítások összefüggésben lehetnek a februári változásokkal.

Akinek a hétvégén, vagy a napokban erősen visszaesett, vagy éppen megugrott a Googleból érkező forgalma, az megnyugodhat: nincs egyedül. Szokatlanul aktív hétfőnk volt ma több telefon illetve e-mail is érkezett hozzánk, hogy volt-e valamilyen algoritmusfrissítés, mert visszaesett a keresőből érkező forgalmuk és romlottak a helyezéseik.

Ellenőrizve egyes weboldalak organikus forgalmát úgy tűnik, hogy a napokban jelentős algoritmus frissítés volt, ugyanis jelentősen ugrált egyes oldalak forgalma.

Sőt, az adaoke ellenőrizve úgy tnik, hogy a mostani változások összefüggésben lehetnek a február 7-én észlelt nagy algoritmusfrissítéssel.

Itt érdemes megemlíteni, hogy a február 7-i frissítést még kisebb-nagyobb mozgások követték. Ezek közül a legnagyobb február 20-án történt, sok oldal forgalma ekkor helyreállt, vagy éppen tovább zuhant, vélhetően a két dátum és az algoritmusmódosítások összefüggnek. A két dátum között szintén voltak mozgások, amelyek egyes oldalakat nagyon súlyosan érintettek.

És úgy tűnik a mai információk alapján, hogy a március 4-6 között észlelt mozgások is kötődnek a februári változásokhoz, tehát a változások kiindulópontja hasonló lehet.

Hirdetés

hirdetés

A teljesség igénye nélkül álljon itt néhány weboldal forgalma – konkrét domain megadása nélkül – ahol láthatóak a mostani változások.

Az első egy kis webshop, amelynek forgalma drasztikusan visszaesett. Az oldal kevésszámú, de szinte kizárólag katalóguslinkkel rendelkezett:

kisoldal-forgalom

A következő példa egy közepes webáruház, erőteljes linképítéssel és kiemelt tartalmi háttérrel. Jól látszik, hogy az oldal organikus forgalma miképpen ugrott meg az utóbbi két napban:

kozepes-forgalom

Végül egy kép egy hír/blog oldalról, amelynek organikus forgalma jelentősen megugrott a napokban. Az oldal erős linkprofil és kimagasló tematikus tartalom jellemzi.

nagy-ugras

A példákat lehetne sorolni, ajánlom mindenkinek a Semrush eszközét, ahol ha jelentős pontatlansággal is, de a fő tendenciák leolvashatóak.

Milyen problémák állhatnak a hátrasorolásban:

  • a konkurencia relevánsabb tartalma
  • felhasználókat zavaró megoldások, rossz felhasználói élmény
  • gyenge minőségű tartalom
  • túl sok hirdetés, nagyméretű bannerek

A példákat lehetne sorolni, egyelőre úgy tűnik ez az algoritmusfrissítés is inkább szól a tartalomról, mint a linkprofilról, de azért vannak kérdőjelek.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 9, 2024

23MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy néz ki elég komoly algoritmus frissítés

október 6, 2023

23MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google két nap alatt útjára engedte

szeptember 22, 2023

23MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ahogy írtam, jelenlege is fut a Google

március 29, 2023

23MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Korábbi cikkemben már beszámoltam róla, hogy a


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!