Kezdőlap » Google » Tavaszi algoritmusfrissítés a Google-nál?
Google

Tavaszi algoritmusfrissítés a Google-nál?

merges-panda

Úgy tűnik ismét algoritmusfrissítés történhetett a Googlenál, legalábbis egyre több jel utal erre. A mostani módosítások összefüggésben lehetnek a februári változásokkal.

Akinek a hétvégén, vagy a napokban erősen visszaesett, vagy éppen megugrott a Googleból érkező forgalma, az megnyugodhat: nincs egyedül. Szokatlanul aktív hétfőnk volt ma több telefon illetve e-mail is érkezett hozzánk, hogy volt-e valamilyen algoritmusfrissítés, mert visszaesett a keresőből érkező forgalmuk és romlottak a helyezéseik.

Ellenőrizve egyes weboldalak organikus forgalmát úgy tűnik, hogy a napokban jelentős algoritmus frissítés volt, ugyanis jelentősen ugrált egyes oldalak forgalma.

Sőt, az adaoke ellenőrizve úgy tnik, hogy a mostani változások összefüggésben lehetnek a február 7-én észlelt nagy algoritmusfrissítéssel.

Itt érdemes megemlíteni, hogy a február 7-i frissítést még kisebb-nagyobb mozgások követték. Ezek közül a legnagyobb február 20-án történt, sok oldal forgalma ekkor helyreállt, vagy éppen tovább zuhant, vélhetően a két dátum és az algoritmusmódosítások összefüggnek. A két dátum között szintén voltak mozgások, amelyek egyes oldalakat nagyon súlyosan érintettek.

És úgy tűnik a mai információk alapján, hogy a március 4-6 között észlelt mozgások is kötődnek a februári változásokhoz, tehát a változások kiindulópontja hasonló lehet.

hirdetés

A teljesség igénye nélkül álljon itt néhány weboldal forgalma – konkrét domain megadása nélkül – ahol láthatóak a mostani változások.

Az első egy kis webshop, amelynek forgalma drasztikusan visszaesett. Az oldal kevésszámú, de szinte kizárólag katalóguslinkkel rendelkezett:

kisoldal-forgalom

A következő példa egy közepes webáruház, erőteljes linképítéssel és kiemelt tartalmi háttérrel. Jól látszik, hogy az oldal organikus forgalma miképpen ugrott meg az utóbbi két napban:

kozepes-forgalom

Végül egy kép egy hír/blog oldalról, amelynek organikus forgalma jelentősen megugrott a napokban. Az oldal erős linkprofil és kimagasló tematikus tartalom jellemzi.

nagy-ugras

A példákat lehetne sorolni, ajánlom mindenkinek a Semrush eszközét, ahol ha jelentős pontatlansággal is, de a fő tendenciák leolvashatóak.

Milyen problémák állhatnak a hátrasorolásban:

  • a konkurencia relevánsabb tartalma
  • felhasználókat zavaró megoldások, rossz felhasználói élmény
  • gyenge minőségű tartalom
  • túl sok hirdetés, nagyméretű bannerek

A példákat lehetne sorolni, egyelőre úgy tűnik ez az algoritmusfrissítés is inkább szól a tartalomról, mint a linkprofilról, de azért vannak kérdőjelek.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.