Úgy tűnik ismét algoritmusfrissítés történhetett a Googlenál, legalábbis egyre több jel utal erre. A mostani módosítások összefüggésben lehetnek a februári változásokkal.
Akinek a hétvégén, vagy a napokban erősen visszaesett, vagy éppen megugrott a Googleból érkező forgalma, az megnyugodhat: nincs egyedül. Szokatlanul aktív hétfőnk volt ma több telefon illetve e-mail is érkezett hozzánk, hogy volt-e valamilyen algoritmusfrissítés, mert visszaesett a keresőből érkező forgalmuk és romlottak a helyezéseik.
Ellenőrizve egyes weboldalak organikus forgalmát úgy tűnik, hogy a napokban jelentős algoritmus frissítés volt, ugyanis jelentősen ugrált egyes oldalak forgalma.
Sőt, az adaoke ellenőrizve úgy tnik, hogy a mostani változások összefüggésben lehetnek a február 7-én észlelt nagy algoritmusfrissítéssel.
Itt érdemes megemlíteni, hogy a február 7-i frissítést még kisebb-nagyobb mozgások követték. Ezek közül a legnagyobb február 20-án történt, sok oldal forgalma ekkor helyreállt, vagy éppen tovább zuhant, vélhetően a két dátum és az algoritmusmódosítások összefüggnek. A két dátum között szintén voltak mozgások, amelyek egyes oldalakat nagyon súlyosan érintettek.
És úgy tűnik a mai információk alapján, hogy a március 4-6 között észlelt mozgások is kötődnek a februári változásokhoz, tehát a változások kiindulópontja hasonló lehet.
A teljesség igénye nélkül álljon itt néhány weboldal forgalma – konkrét domain megadása nélkül – ahol láthatóak a mostani változások.
Az első egy kis webshop, amelynek forgalma drasztikusan visszaesett. Az oldal kevésszámú, de szinte kizárólag katalóguslinkkel rendelkezett:
A következő példa egy közepes webáruház, erőteljes linképítéssel és kiemelt tartalmi háttérrel. Jól látszik, hogy az oldal organikus forgalma miképpen ugrott meg az utóbbi két napban:
Végül egy kép egy hír/blog oldalról, amelynek organikus forgalma jelentősen megugrott a napokban. Az oldal erős linkprofil és kimagasló tematikus tartalom jellemzi.
A példákat lehetne sorolni, ajánlom mindenkinek a Semrush eszközét, ahol ha jelentős pontatlansággal is, de a fő tendenciák leolvashatóak.
Milyen problémák állhatnak a hátrasorolásban:
- a konkurencia relevánsabb tartalma
- felhasználókat zavaró megoldások, rossz felhasználói élmény
- gyenge minőségű tartalom
- túl sok hirdetés, nagyméretű bannerek
A példákat lehetne sorolni, egyelőre úgy tűnik ez az algoritmusfrissítés is inkább szól a tartalomról, mint a linkprofilról, de azért vannak kérdőjelek.