Kezdőlap » Linképítés » Természetes linképítés – esettanulmány
Linképítés

Természetes linképítés – esettanulmány

természetes linképítés

Az egyik általunk menedzselt weboldal a légszennyezés.hu indul az év honlapja versenyen. Az oldal szinte teljesen természetes linkprofillal rendelkezik, és úgy gondoltam esettanulmányként érdekes lehet, hogy miként lehet természetessé tenni a linképülést, ahogy a Google elvárja.

Először is tisztázzuk, hogy ez nem univerzális recept, hanem egy lehetséges módja a természetes linképítésnek, más szektorban más módszerek vezethetnek eredményre.
A légszennyezés.hu a Válaszúton Alapítvány weboldala (és természetesen az itt leírtak az Ő hozzájárulásukkal kerül ki a nyilvánosság elé). Az oldal 2009-ben indult és a fő célkitűzése az volt, hogy beszámoljon a levegőszennyezés témaköréről. Az oldalt teljes mértékben önkéntes munkával üzemeltették.

Töltse be egy űrt!

Az első pont, ahogy látszik az, hogy a weboldal egy űrt töltött ki, olyan területen indított, ahol nem volt igazi konkurencia, így lehetőség nyílt a linkszerzésre. Könnyű nekik, de kérdem én, vajon hány elektronikai áruház működetett elektronikai hírportált? Ez is egy niche, amit senki nem vállal fel, mert munkás, és mert nehéz tartalommal feltölteni. Ez igaz, de a légszennyezés hasonló terület volt. A természetes linképítés sajnos erőforrásigényes, de hosszú távon nem kell semmilyen algoritmusfrissítéstől tartanunk.
Mivel az oldal olyan témát dolgozott fel, amit más nem, a hazai weben, ezért forrásként kezdtek el hivatkozni rá. Nem tömeges mértékben, és sokkal több volt a tartalom lopás, vagy hivatkozás nélküli átemelés, de nem is ez a fontos, hanem az, hogy ezzel párhuzamosan releváns cikkekben jelent meg az oldal neve, és linkje.
Egyrészt azért mert megmagyarázott érthető magyar nyelven bizonyos fogalmakat, másrészt azért mert olyan híreket adott közre, amelyek érdekesek voltak, és a hazai sajtóban máshol egyáltalán nem jelentek meg. A linkek elsősorban a fogalommagyarázatokra, és az egyedi hírekre mutattak, és forrásuk civil szervezetek, és blogok voltak, de megjelentek egyes online sajtótermékek linkjei is.
A linkszerzés harmadik forrása a sajtó volt. A légszennyezés.hu olyan helyekről szerzett linket (releváns szövegkörnyezetben, cikkben elhelyezett linket), mint az Origo, a Szabadföld, az RtlKlub, a Hiradó, sőt bármilyen hihetetlen még a kormany.hu weboldal is hivatkozik rá, pedig nem kértük meg (ez utóbbit én is most fedeztem fel. A kormany.hu készített egy tematikus oldalt, és a hasznos linkek között, ott található ez a szakmai oldal is). És a sor közel sem teljes.

Linképítés sajtóközleménnyel

Hogy mindez hogyan lehetséges? Nos, az egyik út a sajtóközleményeké. A szmogriadók időszaka olyan helyzet, amikor a sajtó minden hírre éhes, és ezt az Alapítvány ki is használta. Szakértői segítségével olyan háttérinformációhoz juttatta a sajtót, amely azt szívesen felhasználta. Rövid idő után már a sajtó kereste meg az Alapítványt, ha kérdése volt a témában.
A titok az volt, hogy egy szakmai niche-ben tudott szakértőként megjelenni a szervezet, akik egy idő után elkezdtek komolyan venni.
A linkek negyedik forrása pedig a hasonló területen mozgó partnerszervezetek voltak, akikkel lehetőség nyílt linkcserére, vagy egyszerűen szívességi alapon linkelték meg az oldalt.

Az üzleti szférában is működhet

Ez a fajta linképítés az üzleti szférában sem elképzelhetetlen. Természetesen lényegesen nehezebb és újszerű megoldásokat kíván, amelyre a hazai linképítők alig vannak felkészülve. Egyszerűen azért, mert a hagyományos katalógus-PR cikk páros nagyon jól működött évekig és a hazai weboldaltulajdonosok nem tudtak, vagy nem akartak áldozni a biztonságosabb, de drágább linképítésre.
Mostanában azonban kezd kialakulni egy réteg, amelyik megértette a korábbi linképítési módok veszélyeit és csak kizárólag természetes linképítésben gondolkodik. Számukra a fenti út is elérhető, de az lényegesen hosszabb időt vesz igénybe, mint a korábbi linképítési módszerek, de hosszú távon mindenképpen érdemes ebben az irányban gondolkodni.

És te, milyen módon szerzel természetesen linkeket?

hirdetés

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.