Érdekes párbeszédnek lehetett tanúja az, aki olvasgatja a hazai webmester fórumot. Volt, aki szerint idehaza tulajdonképpen nincs is olyan, hogy természetes linképülés. Pedig van! És a mai nap kiváló lehetőség néhány ütős link megszerzésére!
Hogy hogyan? Odakint tombol az Yvette ciklon, és a hírportálok éhesek az új hírekre és látványos fotókra. Ha szeretnénk tehát egy jó erős linket szerezni, nincs más feladatunk, mint kimenni a helyszínre, és lefotózni a legközelebbi kidőlt fát, vagy éppen egy videót csinálni a szélcibálta fákról, vagy a partot verdeső hullámokról, és máris megvan a sztori, ami akár egy linket is érhet.
A hírt, képet töltsük fel weboldalunkra, kanyarítsunk köré egy pársoros leírást és keressük fel azokat a portálokat, amelyek élőben tudósítanak a viharról. Írjuk fel az ügyeletük e-mail címét, és egy rövid levélben adjunk hírt szenzációs felvételünkről, majd kérjük meg őket szépen, hogy a forrást linkeljék meg. Persze a kép megosztható a közösségi médián és egyéb felületeken is.
Ha szerencsénk van és időben reagálunk, amikor a hírportálok még nem kezdik el a tömeges beszámológyártást, akkor jó esélyünk lehet egy erős link beszerzésére. Persze időt kell rá szánnunk, de talán megéri, hiszen linket kaphatunk az Indexről, vagy éppen a HVG-ről.
Ez a fajta linkszerzés teljesen természetes és white hat, hiszen a szerkesztő maga dönt az adott hír felhasználásáról, így ez valóban nem linképítés, hanem linkszerzés.
Természetesen nem csak az időjárás, hanem bármilyen percről-percre történő közvetítés jó lehetőséget nyújthat a linkszerzésre, kezdve az ukrajnai válságtól (csak kutakodjunk egy kicsit a külföldi hírportálokon) az árvízen keresztül a választásokig. A lényeg, hogy a portálok ilyenkor hírekre éhesek, és apróbb dologgal is van esély bekerülni a hírfolyamba. Különösen az események kezdetén, amikor még csak csordogálnak az információk.
A linképítés jóval több, mint a katalógusokba és cikktáras oldalakba történő linkgyártás. Legyünk kreatívak, és használjuk ki a lehetőségeket most.