Most nem arról akarok írni, hogy miképpen védekezhetünk a Google különböző algoritmus frissítései ellen. Erről már esett szó, most egy másik jelenséget szeretnék körbejárni, ez pedig az, hogy a Google találati listáján egyre több a nem természetes találat.

Mire gondolok? Videók, képek, részletes cikkek, helyi találatok, nem is beszélve az Adwords hirdetésekről. Míg korábban egy negyedik pozícióval a találati listán, azonnal megtalálhatóak voltunk, ma már egy természetes negyedik helyhez görgetni kell lefelé, mert a többi, egyéb találat a képektől kezdve a hirdetésekig előttünk sorakoznak. Nyilván mindez azt eredményezi, hogy kevesebben fognak weboldalunkra rátalálni.

Mit lehet mindezek ellen tenni? A válasz nem könnyű és nem is akarok kész receptet adni. A nemzetközi webmester fórumon volt ennek kapcsán egy érdekes beszélgetés, ahol egy hozzászóló idézte a Google egyik belső levelezését, ami a Google sikertelen közösségi média kísérleteiről szólt.

A Google elemzése azt vetette fel, hogy a sikertelenség egyik oka, az volt, hogy a Google kész programot adott a felhasználóknak, míg a Facebook egy felületet,  amit  külső fejlesztők programokkal bővíthettek, és emiatt mindenkinek kicsit mást mutatott és adott a Facebook. Van, aki az ismerőseivel tartja a kapcsolatot, valaki nyereményjátékokat vadász rajta, mások a Farmvillen játszanak. És alapvetően ez a sokszínűség jelenti a Facebook előnyét.

Ma már egy weboldal nem információforrás

De, hogy lehet mindezt lefordítani egy kis weboldal nyelvére? Nos, alapvetően át kell gondolnunk azt, hogy mit jelent ma egy weboldal. Sokan még ma is abban a koncepcióban gondolkodnak, hogy a weboldal, egy végpont, ahol az emberek információkat szereznek. Ez öt évvel ezelőtt igaz volt, de ma már nem az. A weboldalra ma már inkább eszközként kell tekinteni, amivel a felhasználók elérhetik céljaikat. Mire gondolok?

A világ leglátogatottabb keresőoptimalizálási oldala a Moz.com. A sikere mögött számos tényező áll, köztük a minőségi tartalom, de most a Moz.com eszközeire akarom felhívni a figyelmet. Az Open Site Explorer egy olyan alkalmazás volt, ahol mindenki felmérhette saját weboldala erejét, konkurensei pozícióját és linkjeit, és így tovább. Egy olyan eszköz volt, amit a webmesterek naponta használtak, tehát visszatértek az oldalra, megismerték az Moz.com-ot. Nem csak hírforrás volt, hanem eszköz is.

Hirdetés

hirdetés

Hadd mondjak egy magyar példát. A Bestmachinery Kft. az egyik kedvenc példám. A cég munkagépeket forgalmaz. Nem hangzik túl izgalmasnak ugye? Pedig az, és ezt annak köszönheti, hogy megértette, hogy hogyan kell az internetet használni. Elindították blogjukat, ahol hihetelenül érdekes írásokat közölnek, sokszor vicces formában a munkagépekről. Fantasztikus képek lebegő gépekről, hatalmas bányagödrökről, részeg munkagépvezetőkig, és így tovább. Írásaikat már az Index is lehozta, és egész kis közösség alakult ki egy munkagép forgalmazó weboldalán.

További hazai példa az Időkép, ahol nem egyszerűen a várható időjárást mutattják be, hanem mindenki időjárás észlelővé válhat és élőben közvetítenek az időjárásról a rendkívüli zivatarok, vagy havazások idején. Ez a plusz emelte ki őket a vetélytársak közül, hogy a weboldaluk nem csak információforrás volt, hanem közösségi hely is, ami olykor percenként frissítette információit.

Három teljesen eltérő terület, de talán jól kivehető mi a siker kulcsa. A Google találati listájáról nem tudjuk eltávolítani a helyi találatokat, a képeket, vagy videókat, de készíthetünk olyan tartalmat, ami közösséget alakít ki oldalunk körül, aminek híre szájhagyomány útján (is) terjed, amit érdemes újra és újra meglátogatni. És ez a stratégia akár egy munkagép forgalmazó esetén is működhet.

Megítélésem szerint ez lehet a kulcs ahhoz, amivel kikerülhetjük a Google találati listán való süllyedésünket. Mindez persze sokkal több erőfeszítésbe kerül, mint linkkatalógusokba küldeni weboldalainkat, ami néhány éve még sikeres stratégia volt. De talán, ez az új út sokkal több kreativitást igényel, és éppen ezért sokkal izgalmasabb is.

Szerinted?

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 11, 2023

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google az I/O konferencián bemutatta milyen

december 12, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik, hogy a Google már magyar

október 19, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben röviden elmagyarázom mi az

október 12, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mitől függ a Google találati listán elért


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!