Imádom, vicces, hűha, szomorú, dühítő. Ezek az új Facebook gombok érkeztek meg ma a már megszokott „Tetszik” mellé.

Új gombok

A mai napon világszerte, így Magyarországon is elérhetővé váltak a Facebook új gomjai. Most már nem csak „tetszikelhetünk”, de jelezhetjük azt is ha egy Facebook bejegyzés dühítő, vagy éppen szomorúságot keltő.

Az új gombok úgy érhetőek el, ha az egérkurzort a Tetszik gomb fölé visszük, és máris megjelennek az új gombok.

A Facebook hivatalos közleménye szerint az emberek minden nap rengeteg hírrel találkoznak Facebook oldalukon, amelyek boldoggá, szomorúvá teszi őket, vagy éppen viccesnek találják. A Facebook ezt felismerve indította el a Facebook Reactions gombokat, amivel érzelmeinket sokkal pontosabban fejezhetjük ki a közösségi oldalon.

A Google már több mint egy éve teszteli az új gombokat válogatott országokban, elemezték az emberi reakciókat kultúránként is. Az eredeti koncepciókból több gomb is kikerült, mivel azok nem voltak egyetemesen értelmezhetőek minden emberi kultúrában.

A Facebook végül a most bejelentett öt új érzelmet választotta ki, amely a mai naptól kezdve világszerte elérhetővé vált. Érdemes ki, majd újra bejelentkezni Facebook oldalunkra, ha a változások nem élesedtek.

Hirdetés

hirdetés

Milyen hatása lesz?

A Facebook közleménye szerint a tesztek során az új gombok egyértelműen pozitív fogadtatásra leltek.

Több szakértő azonban aggodalmának adott hangot. Az új gombok között negatív érzelmek is vannak, amelyek használata akár káros is lehet. Bár nincs „nem tetszik” gomb, azonban a „vicces”, vagy „dühítő” gombok használata alkalmat ad megszégyenítésre, vagy éppen negatív indulatok kifejezésére is.

A projekt egyik motorja korábban arról beszélt, hogy a párizsi terrortámadások idején is tesztelték az új gombokat és azokat tömegesen használták az emberek, hiszen így sokkal jobban kifejezhették érzelmeiket, mint a hagyományos „tetszik” gombbal.

Az új gombok bevezetés mögött az okostelefonok elterjedése is áll. Az emberek telefonjukon nem szeretnek sokat gépelni, így viszont érzelmeiket gyorsabban ki tudják fejezni.

Milyen hatása lesz ennek a Facebook oldalakra?

A Facebook másik bejegyzése szerint kezdetben a Reakciókat a Facebook azonosan kezeli a Likeokkal, de a későbbiekben megpróbálják majd súlyozni az egyes érzelmeket és ez alapján módosítani a hírfolyamban megjelenő híreket.

A közlemény szerint ez a cégek számára is jó lehetőség, hiszen jobban látják majd és jobban tudják értelmezni a követőik reakcióit egy-egy hír vagy bejegyzés kapcsán. A különböző reakciók a Facebook oldalak statisztikai oldalán a Facebook Insighton is elérhető lesz.

A hirdetéseknél hasonló lesz a helyzet egyelőre, tehát a Facebook minden érzelmet úgy kezel, mint ha like lenne, és csak a jövőben történhet meg majd a különböző érzelmek hatásainak elkülönítése a hirdetések esetében.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Azért a hirdetéseknél elég gáz, hogy lehet használni. A konkurenciák így elég jól tönkretehetik a hirdetést, amiért a hirdető fizet.

    Szóval ott nem értem a logikát. Senki nem lázad ellene?

  2. Lázadni Arni?
    A Google vagy Facebookkal szemben?
    FB részéről érthető, sokkal könnyebbé válik értékelni a hirdetéseket. A konkurenciát elég jól ki tudja majd szűrni szerintem.

    1. Valóban, van előnyös oldala is, de azért ott van a de..

      Idézőjelbe akartam tenni a „lázadás” szót. Azért tudjuk, hogy a hirdetők nélkül mindkét óriás meghalna, tehát nem tehet keresztbe nekik..
      Azért majd kíváncsi leszek ennek a hozadékára..

      Itt a dühítő és vicces gombokkal van a gond. Bár azt hangsúlyozzák, hogy a „nem tetszik” (dislike) soha nem lesz, attól még ha megkerülik is, de ott van most már..

      Üdv.

      Üdv.

      1. Ha belegondolsz a dühítő is lehet értékes tartalom jelzője. Például egy politikai hír. Nem attól lesz dühös az ember, hogy kiposztolták, vagy nem ért vele egyet, hanem ezt az érzelmet váltotta ki belőle. Ettől még tekinthette értékes tartalomnak.

        De mondok más példát. Valaki kiposztolja reggel ismerőseid közül, hogy ma késni fog a busz, mert dugó van a Szentendrei úton. Lájkolni fogod? Nem. Érdekel, mert esetleg azon a buszon fogsz utazni? Igen. Milyen érzelmed lett a hírtől? Düh.

  3. nekem lenne egy olyan kérdésem,hogy van ez az „Imádom” szív
    nos azt hogy lehet megoldani,h ez a szív ott legyen a profilomon?
    mert valakinél láttam ezt a szivet az mindegy kinél és ha rá mentem a szivre,akkor az kiírt egy nevet és azt,hogy az a valaki „imádja őt”
    szóval azt szeretném,ha ez a szív nekem is ott lenne a profilomon és kiírná h kit „Imádok” ha rá megyek
    köszönöm előre a segítséget

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

augusztus 20, 2019

200MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A hazánkban is igen népszerű közösségi portál

október 11, 2017

200MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Sejtettük, szinte tudtuk, de most lett először

március 8, 2016

200MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Facebook tavaly indította el Instant Article

február 24, 2016

200MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Imádom, vicces, hűha, szomorú, dühítő. Ezek az


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!