A weboldaltulajadonosok örök problémája, hogy honnan szerezzenek bevételt. Most egy új lehetőség nyílik meg számukra. Elindult a Zöld Unió.

Aki weboldalt üzemeltet, és bevételeinek fő forrását a hirdetések megjelenítése adja, tudja, hogy nem könnyű területre tévedt. A hirdetők felkutatása ugyanis nem könnyű feladat. Alapvetően négy út kínálkozik:

  • Google Adsense hirdetések kihelyezése
  • Egyedi hirdetők felkutatása
  • Egyéb hirdetési platformok (pl. etarget)
  • Sales House-ok

Sajnos mindegyik megoldással komoly problémák vannak.

Az Adsense nagyon gyors és egyszerű megoldást kínál, de sajnos egyelőre a hazai bevételek nem elegendőek. Saját példánknál maradva a napi 5-7 ezer látogató havi 100 ezer forint alatti összeget termel. Ilyen összegért pedig nehéz rendszeresen minőségi tartalmat előállítani.

Az egyedi hirdetők felkutatása jó megoldás (ennek példája az ite.hu hirdetője is), azonban sokszor rendkívül nehézkes és időigényes és inkább csak bizonyos tematikus területeken működik.

Az egyéb hirdetési platformok esetén általában szintén nem túl kedvezőek a tapasztalatok: vagy kevés a magyar hirdetés, vagy a bevétel kevés, vagy a reklámok ízléstelenek.

Hirdetés

hirdetés

A negyedik megoldás a Sales Houseok. Ez azonban inkább a nagy tartalomszolgáltatók számára jó megoldás, a kicsiket a Sales Houseok nagyon durván kihasználják személyes tapasztalataim szerint és az Adsense bevétel töredékét képesek csak biztosítani.

ZöldUnió

Most egy új hirdetési platform jelent meg a hazai piacon, ez a zoldunio.hu, amely kifejezetten a környezettudatos témával foglalkozó célcsoportot és tartalomszolgáltatókat célozza meg.

A Zöldunió közleménye szerint:

„A zöldunió egy platform alá hozza az öko-szemléletű tartalomszolgáltatókat, így erősítvén működésüket és hirdetési potenciáljukat. Kivételes médiaportfólióját olyan, a fenntarthatóság iránt elhivatott, erős márkaértékkel bíró webhelyek alkotják, melyek hosszú ideje hitelesen képviselik a környezettudatos szemléletet.”

Azt gondolom, hogy a kezdeményezés több szempontból is dicséretes. Egyrészt a zöld szemlélet és felelősségvállalás miatt. Ezt nem ragozom túl. Úgy gondolom a hazai zöld portálok valóban nagyon értékes munkát végeznek, de a hazai piac szűkössége miatt fenntartásuk a lehetetlennel határos. Az összefogás ebben jelenthet segítséget.

A másik pozitívum az, hogy a Zöldunió felismeri a zöld portálok célcsoportjának reklámértékét is. Bár lehet a látogatószám a zöld portálok esetén relatíve alacsony, azonban a hirdetők számára egy olyan célcsoport érhető el, amely más formában nem érhető el.

Ennek köszönhetően a Zöldunió árai és megoldásai nem csak a hirdetők, hanem a tartalomszolgáltatók számára is kedvező megoldásokat nyújt, legalábbis sokkal kedvezőbbet, mint amit hasonló portálok egy hazai Sales Haousenál el tudnak érni.

Mivel az ite.hu olvasótáborában igen sok tartalomszolgáltató is található, úgy gondolom az új hirdetési platform hasznos lehet számukra. Bár a célkeresztben a zöld gondolat áll, és a portfólióban is elsősorban hulladékos, megújuló energiás oldalak találhatóak, de ebbe a portfólióba a kertészeti, életmód oldalak is beférhetnek akár.

Tapasztalatok egyelőre nincsenek zöldunió működéséről, de én is csatlakoztam egyik oldalammal a csoporthoz, mert értékesnek tartom a szemléletét. Ha lesznek nyilvánosan is megosztható információim, akkor beszámolok róluk.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Kedves Attila!

    Köszönöm az ismét nagyon hasznos cikket! Ez nagyon jó lehetőségnek tűnik számunkra is. Azt hiszem teszünk vele egy próbát, hátha megfelelünk a kritériumoknak. Hálás vagyok, hogy olvashattam itt erről a lehetőségről.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 11, 2024

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Bár a fiatalok körében az Instagram és

november 21, 2019

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Rengeteg szó esik manapság az online marketingről

augusztus 8, 2016

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A weboldaltulajadonosok örök problémája, hogy honnan szerezzenek

január 19, 2016

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Január végén ismét lesz Magyar Marketing Fesztivál,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!