A Google találati listájának új designjával néhány dolog átalakul a keresőoptimalizálásban. Dr. Pete Myers hívta fel rá a figyelmet, hogy a cím címke esetében lesz néhány változás.

Korábban egyértelmű volt az irányelv, a cím címkének legfeljebb 55 karakterből kellett állnia ahhoz, hogy kiférjen a találati listára. Az közismert, hogy a cím címke a mai napig az egyik legfontosabb rangsorolási tényező, így hát kiemelten fontos a jó címválasztás. De nem csak a keresőoptimalizálás miatt fontos, hanem azért is, mert a jó címválasztás magasabb átkattintási arányt hozhat.

Az új design esetében azonban nem lehet meghatározni azt a bűvös számot, ami belefér még a találati listába. Ennek oka, hogy a használt Arial betűtípus mérete a betűktől függően változik.

Mik a legfontosabb szempontok:

  1. A keskeny betűk kevesebb helyet igényelnek, de ez változhat a nagy és kisbetűk esetében
  2. A nagybetűk minden esetben több helyet foglalnak el, mint a kisbetűk. Így szélsőséges esetben a korábbi 55 helyett, akár 40-re is csökkenhet a megjelenített karakterek száma
  3. A keresőszótól is függ a kiírt cím hossza, ugyanis, ezt a Google a szövegben félkövérrel kiemeli, mitől szélesebb lesz, így megintcsak kevesebb karakter fér el a találati listán
  4. Végül, ha hosszú címet adunk, akkor a „…” miatt ismét rövidülhet a címünk.

Fontos hangsúlyozni, hogy mindez ismereteink szerint nem érinti a rangsorolást, de a konverzió szempontjából nem elhanyagolható tényező. Dr Meyers számai szerint a cím hossza, 42-68 karakter közé kell hogy essen, hogy megjelenjen a találati listán, legnagyobb arányban egyébként az 57-58 karakter jelenik meg. Íme, Dr Meyers grafikonja a eloszlásról.

cím cimk keresőoptimalizálása

Hirdetés

hirdetés

Noha ez a változás nem állítja feje tetejére a keresőoptimalizálást, érdemes rá odafigyelni, és különösen arra, hogy az új design milyen hatásokkal járhat.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 11, 2023

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google az I/O konferencián bemutatta milyen

december 12, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik, hogy a Google már magyar

október 19, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben röviden elmagyarázom mi az

október 12, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mitől függ a Google találati listán elért


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!