A Google találati listájának új designjával néhány dolog átalakul a keresőoptimalizálásban. Dr. Pete Myers hívta fel rá a figyelmet, hogy a cím címke esetében lesz néhány változás.
Korábban egyértelmű volt az irányelv, a cím címkének legfeljebb 55 karakterből kellett állnia ahhoz, hogy kiférjen a találati listára. Az közismert, hogy a cím címke a mai napig az egyik legfontosabb rangsorolási tényező, így hát kiemelten fontos a jó címválasztás. De nem csak a keresőoptimalizálás miatt fontos, hanem azért is, mert a jó címválasztás magasabb átkattintási arányt hozhat.
Az új design esetében azonban nem lehet meghatározni azt a bűvös számot, ami belefér még a találati listába. Ennek oka, hogy a használt Arial betűtípus mérete a betűktől függően változik.
Mik a legfontosabb szempontok:
- A keskeny betűk kevesebb helyet igényelnek, de ez változhat a nagy és kisbetűk esetében
- A nagybetűk minden esetben több helyet foglalnak el, mint a kisbetűk. Így szélsőséges esetben a korábbi 55 helyett, akár 40-re is csökkenhet a megjelenített karakterek száma
- A keresőszótól is függ a kiírt cím hossza, ugyanis, ezt a Google a szövegben félkövérrel kiemeli, mitől szélesebb lesz, így megintcsak kevesebb karakter fér el a találati listán
- Végül, ha hosszú címet adunk, akkor a „…” miatt ismét rövidülhet a címünk.
Fontos hangsúlyozni, hogy mindez ismereteink szerint nem érinti a rangsorolást, de a konverzió szempontjából nem elhanyagolható tényező. Dr Meyers számai szerint a cím hossza, 42-68 karakter közé kell hogy essen, hogy megjelenjen a találati listán, legnagyobb arányban egyébként az 57-58 karakter jelenik meg. Íme, Dr Meyers grafikonja a eloszlásról.
Noha ez a változás nem állítja feje tetejére a keresőoptimalizálást, érdemes rá odafigyelni, és különösen arra, hogy az új design milyen hatásokkal járhat.