Kezdőlap » Google » Végleg lefutott a Google mobil algoritmusa
Google

Végleg lefutott a Google mobil algoritmusa

Mobil armageddon

A Google egyik alkalmazottja azt közölte, hogy végleg lefutott a Google mobil algoritmusa, de még nem a végleges eredményt látjuk.

Lefutott véglegesen

Gary Illyés a Google magyar származású mérnöke, tegnap egy kérdésre válaszolva közölte, hogy a mobil algoritmus élesítése megtörtént. Gary Illyés szerint azonban a kép még nem végleges, mivel nagyon sok oldal váltott az utolsó pillanatban mobilbarát technológiára, és ezek az oldalak nem minden esetben kerültek még újraindexelésre. Így még némileg változhat a kép.

Gary Illyés azt is elmondta, hogy mivel sok oldal váltott át mobilbarát technológiára, ezért a hatások is számottevően mérséklődtek az előzetes várakozásokhoz képest.

A Google mobil algoritmusa tehát lefutott. Az eddigi kép alapján a hatás elmaradt attól, amivel a Google ijesztgette a webmestereket (nagyobb lesz mint a Panda és Pingvin együtt) és ez a nemzetközi vélemény is. Őszintén szólva nem találtunk olyan fórumbejegyzést, amely a túlzott hatásokról panaszkodott volna, ám ezzel ellentétes bejegyzések, cikkek, hozzászólások tömegével születtek.

Mivel a mobil algoritmus globális lefutású volt, így vélhetően jelentős mozgások már hazánkban sem várhatóak, legfeljebb ott ahol az utolsó napokban történt meg az átállás.

Hazai hatások

A hazai webmester fórumon Harder nevű felhasználó közöl részletes adatokat oldalai forgalomváltozásáról:

hirdetés

„a tutorial.hu kapcsán: az elmúlt 10 nap kizárólag mobil látogatottságát hasonlítottam össze az azt megelőző 10 nap mobil forgalmával. 8.76%-ot esett a forgalmam. A blog.harder.hu mobil forgalma viszont emelkedett 4,42%-ot annak ellenére, hogy nem mobilbarát a lap. A mactippek.com sem volt rá felkészítve, ott alig van változás, mindössze 0,74%-ot esett a mobilos forgalom.”

Mi a fenti módszertől eltérően nem az abszolút forgalmat hasonlítottuk össze, hanem a mobil forgalom arányát az asztali forgalomhoz képest.

Egy saját meteorológiai témájú oldalunknál a mobil forgalom 0,7%-kal nőtt, az elmúlt hat nap forgalma alapján, de érdemes megemlíteni, hogy az elmúlt hat napot a márciussal összehasonlítva már 3%-os a növekedés.

Az ite.hu esetén 2,2%-kal nőtt a mobil forgalom részaránya, ami jelentősnek mondható, hiszen az ite.hu esetén az organikus mobil forgalom 5,8% volt csupán.

Egy harmadik, szintén meteorológiai témájú nem mobilbarát oldal esetén a mobil forgalom aránya 2,5%-kal esett vissza az elmúlt hat nap alatt.

Egy negyedik, nem mobilbarát oldal esetén 1,2%-os növekedést tapasztaltunk. A sort lehetne folytatni, de nagyjából hasonló mozgásokról tudnánk beszámolni.

A mobil algoritmus tehát nem maradt idehaza sem észrevétlen, de a forgalomváltozás nem volt drasztikus. Jellemzően 1-9% között maradt. Az azonban tény, hogy a hazai mobil keresések aránya még viszonylag alacsony, így a magyarországi hatások éppen emiatt mérsékeltebbek is voltak.

De, talán ettől függetlenül is lehet azt mondani, hogy a mobil algoritmus a vártnál kisebb hatásokkal járt. Most már jöhet a Panda és a Pingvin algoritmus.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • A “rolled out” az nem lefutottat, hanem tesztből élesbe átadottat jelent. A cikknek a “teljesen lefutott” kifejezéssel semmi értelme.