Kezdőlap » Közösségi Média » Vetélytársa lehet-e az új Facebook kereső a Google-nak?
Közösségi Média

Vetélytársa lehet-e az új Facebook kereső a Google-nak?

Facebook

Október végén jelentette be a Facebook, hogy megújul a keresője, jelent-e ez kockázatot a Google-ra nézve?

Nagyjából két trillió bejegyzés létezik a Facebookon. Most ezek között keresgélhetünk kedvünkre, köszönhetően a Facebook új keresőjének (egyelőre csak az USÁ-ban működik). A céget korábban igen sok kritika érte, hogy a régi tartalmak gyakorlatilag megtalálhatatlanok. A mostani kereső erre lehet válasz, noha közel sem tökéletes.

A Facebook szándéka elég egyértelműnek tűnik. Az 1,5 milliárd felhasználója számára az internet központja, sőt talán maga az internet akar lenni. A mostani lépés egy igen komoly lépés efelé a cél felé, hiszen, bár a Facebook keresője nem lép túl saját határain a 2000 milliárd bejegyzés olyan óriási szám, ami bőven elegendő ahhoz, hogy a felhasználót egy életre lekösse.
Ráadásul az új keresőnek van egy óriási előnye a Google-hoz képest. A Facebook keresője ugyanis nagyon jól személyre szabott. Figyelembe veszi, az ismerősőket, a bejegyzések népszerűségét, korábbi kereséseinket, azaz olyan személyre szabott megoldásokat nyújthat, amire a Google nem képes.

A 2 trillió kereshető bejegyzés pedig már olyan mennyiség, ami a Google adatbázisához mérhető. Természetesen az új kereső közel sem tökéletes, de az irány aggaszthatja a Google-t, hiszen eddig csak oldalakat, vagy személyeket kereshettünk a Facebookon. Október végétől ez megváltozik, és egy valódi keresőmotor került a Facebookba.

Keresel egy új klippet, kíváncsi vagy, hogy reagáltak egy politikus beszédére az emberek? Korábban ehhez a Google, vagy a Twitter kellett, most már a Facebookból nem kell kilépni, hogy megkapd a válaszokat. Legalábbis ezt szeretné a Facebook.

Ha keresel a közelben egy jó éttermet, akkor még mindig a Google adja meg a választ, de ha azt az éttermet keresed, amit a barátaid a napokban emlegettek, akkor a Facebook már jobb válaszokat adhat. Ezt pedig már a Google is megérezheti.

hirdetés

Az új keresőfelület természetesen új hirdetési lehetőséget is teremt a platformon belül. Bár a Facebook ezt egyelőre nem vezette be, de ne legyenek kétségeink, ha a kereső beválik erre is sor kerül. És az hogy beválik csak idő kérdése. Lehet még nem tökéletes, de láthatóan a dolog a Facebooknak prioritás.

Facebook SEO

A Facebook keresőfunkciójának elindulása pedig új szakmát is teremthet, a Facebook keresőoptimalizálást. Bár ma az érdekesen csengő címek jól teljesítenek a Facebookon, azonban a jövőben a keresés ismét kulcsszóalapú lesz, és ha az lesz, akkor meg kell fontolni, a címadást is. Mert az emberek személyekre és dolgokra fognak keresni, nem pedig olyan címekre, mint hogy: „Nem fogod elhinni mit talált ez a nő a hálószobájában, amikor felkelt”.

A Facebook keresője nem úgy fog működni, ahogy a Facebook eddig működött, hanem inkább úgy mint a Google, ez pedig a marketingeseknek is kihívást jelenthet. A Facebookon naponta 1,5 milliárd keresést indítanak az emberek, ami elmarad a Google számaitól, de jelentősen nőhet, ha a kereső új funkciókat kap.

Természetesen lehet, hogy a Facebook kísérlete elbukik. Lehet, hogy az emberek nem akarják másképpen használni a keresőt, az is lehet, hogy az emberek többsége priváttá teszi a bejegyzéseit, és így a Facebook adatbázisa leszűkül. De én inkább azt gondolom, hogy amiképpen a videót, úgy a keresőt is hatékonyan tudja majd népszerűsíteni a Facebook, ha akarja. És ha jól működik, komoly kihívás elé állíthatja a Google-t, mégha csak a saját mini univerzumában is működik a kereső.

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.